MuscleMeat

nieuw bp shirt

Champ

Competitive Powerlifter
Waardering
41
Lengte
1m87
Massa
130kg
RAGE.. [Link niet meer beschikbaar]

schijnt dat hij lekkerder zit dan andere.. alleen wat strak bij de armen maar niet bij je oksels.. enzo

Ik vermaakte mn shirt ook altijd dat het vooral bij de ellebogen strak zat en de rest wat minder. Dan had ik iets meer elasticiteit i.p.v. stugheid. Ik ga eens kijken wat de reakties vanuit de States zijn; vooral vergeleken met de Fury.

Hehe , ik heb nog nooit een shirt in mijn hele leven gezien ;)
Denk niet dat ik er ooit eentje ga kopen. Misschien als ik ooit wedstrijden gaan doen maar dan moeten mijn verdraaide stats omhoog. Ziet er wel erg netjes uit.

Deejay_Spike zei:
it's a pain in the ass to get them on :D

Dit valt reuze mee. Belangrijk is dat de mouwen goed aangedaan dienen te worden, zodat je het shirt goed kan doortrekken.

Het nieuwe shirt van INZER gaat een stuk makkelijker aan dan de Phenom en EHDHP, dit komt door de ruime achterzijde van het shirt.

ze beginnen de titan shirts na te doen... die zijn ook veel gemakkelijker aan te doen.

Deejay_Spike zei:
ze beginnen de titan shirts na te doen... die zijn ook veel gemakkelijker aan te doen.

Dat klopt. Het is een over en weer speeltje tussen Titan en INZER. Inzer is op dit moment de grote winnaar doordat er met hun kniebuig suits en deadlift suits meer wereldrecords worden getild dan met de Titan NXG suits. The Fury van Titan is een mooi wapen en The Rage is een mooie tegen hanger, want als het goed is wordt er volgende zondag op het NK een wereld record mee gedrukt en in de The Fury een Europees record.

Belangrijk is dat je bij beide shirts goed erop let hoe je de armen er in doet, want als het shirt iets verkeerd gedraaid zit dan kost dit onnodige verlies van kilo's

ik neem aan dat ne simpele 140+ bencher niets heeft aan die pakjes :D

maar ben wel benieuwd in hoe belangrijk het is om die armen er goed in te hebben. want wil wel weten hoe het dan komt dat die kg verloren gaan.

Agh , hey Spike. Misschien is die simpele 140+ bencher wel een simpele 150+ bencher met zo'n mooi pakje.

misschien een domme vraag, maar ik stel 'm toch.
Waar dient zo'n powerlifting pak eigenlijk voor? wat doet het waardoor je meer kan tillen?

Lauw zei:
misschien een domme vraag, maar ik stel 'm toch.
Waar dient zo'n powerlifting pak eigenlijk voor? wat doet het waardoor je meer kan tillen?
Probeer maar eens te kniebuigen in een extreem strakke spijkerbroek. En bedenk je dan dat het nog iets dikker, elastisch polyester is wat je in een wedstrijd aan hebt. Je moet bijna kracht zetten om te kunnen zakken, en daardoor bouw je elastische energie op. Zodra je dan naar boven gaat, helpt die energie het gewicht te versnellen.

Deejay_Spike zei:
ik neem aan dat ne simpele 140+ bencher niets heeft aan die pakjes :D

maar ben wel benieuwd in hoe belangrijk het is om die armen er goed in te hebben. want wil wel weten hoe het dan komt dat die kg verloren gaan.

Ach Deejay_Spike met zo'n shirt kan het best zo zijn dat jij plotseling 160+ gaat drukken, het is wat jij zelf wilt. Een voorbeeld in van iemand die ik train, die drukt 3x140kg zonder bankdrukshirt en drukt met shirt 180kg. Het is een kwestie van trainen.

Op het moment dat je armen niet goed in het shirt zit, bestaat de kans dat je shirt je in richting duwt waardoor je minder makkelijk of helemaal niet kan drukken.

wimwam zei:
Ach Deejay_Spike met zo'n shirt kan het best zo zijn dat jij plotseling 160+ gaat drukken, het is wat jij zelf wilt. Een voorbeeld in van iemand die ik train, die drukt 3x140kg zonder bankdrukshirt en drukt met shirt 180kg. Het is een kwestie van trainen.

Op het moment dat je armen niet goed in het shirt zit, bestaat de kans dat je shirt je in richting duwt waardoor je minder makkelijk of helemaal niet kan drukken.

Ik vraag me eigenlijk hoe zo'n shirt-ding nou is ontstaan. En waarom zoiets door een PowerLift federatie is goedgekeurd.
Zijn er nog wedstrijden waarbij je alles raw moet trekken en duwen? Of mag je tegenwoordig overal zo'n shirt gebruiken. De invloed van zo'n shirt lijkt namelijk wel erg groot, mensen zonder zo'n shirt worden wel erg benadeeld vind ik. Je wordt haast wel gedwongen om zo'n shirt te kopen dan.

Lijkt wel beetje op de klapschaats, maar dan nog een tikkeltje erger.

Red devil zei:
Ik vraag me eigenlijk hoe zo'n shirt-ding nou is ontstaan. En waarom zoiets door een PowerLift federatie is goedgekeurd.
Zijn er nog wedstrijden waarbij je alles raw moet trekken en duwen? Of mag je tegenwoordig overal zo'n shirt gebruiken. De invloed van zo'n shirt lijkt namelijk wel erg groot, mensen zonder zo'n shirt worden wel erg benadeeld vind ik. Je wordt haast wel gedwongen om zo'n shirt te kopen dan.

Lijkt wel beetje op de klapschaats, maar dan nog een tikkeltje erger.

dat, mijn jongen, dat is competitiesport.

in elke sporten werd er gezocht naar middelen om beter te presteren. lichtere fietsen, snellere auto's, betere shirts, etc. dit is in nagenoeg elke sport zo. en net zoals bij ELKE andere sport zal je moeten investeren wil je competities doen. een bodybuilder zal zijn kuurtjes moeten betalen (assuming he's not a natural), een wielrenner zal zich ook de hele wielrenner panoplie moeten komen, en een powerlifter zal zich dan ook maar de goeie shirt moeten aanschaffen om deftig mee te lopen.

het is zo in elke sport.

en mensen die zonder shirt doen, die doen dat meestal uit eigen wil, ofwel in andere federaties, ofwel tijdens kleinere wedstrijden

Tja , klopt allemaal Spike. Maar toch een vraagje? Hoeveel helpt het nu om met een shirtje te drukken , met een pak te squaten/deadliften? Stel ik doe over een half jaar ook een wedstrijd. Ben ik dan zonder dat soort dingen erg in het nadeel?

als je begint maakt dat niet uit. het maakt dan zelfs niet uit of je wint of niet.

en hoeveel je meer kan, hangt af van zowel de persoon als het pakje

Deejay_Spike zei:
als je begint maakt dat niet uit. het maakt dan zelfs niet uit of je wint of niet.

en hoeveel je meer kan, hangt af van zowel de persoon als het pakje

Oh , ik doe sowieso mee voor de lol hoor. Winnen zal ik met mijn stats toch niet. Wel hoop ik over een half jaartje iets sterker te zijn dat ik tenminste geen modderfiguur sta. Het moet wel ergens op lijken.......
Maar zou je kunnen stellen dat er wel pakweg 5-10kilo bij je bench komt met een goed pakje? (overgens wel verdomd duur die krengen)

met een goed pakje kan dat een stukje meer zijn hoor..

5 à 10kg krijg je met een standaard pakje denk ik

Terug
Naar boven