AndroidHealthClinic

Nieuw en advies nodig

Hoi Marieke,

Welkom op dit forum, ik weet zeker dat er op dit forum mensen zijn die je met uitstekende raad zullen verder helpen. Ik wens je veel succes! Volhoude hé meis.

Groetjes

Surfboy

Welkom!
Ik heb geen flauw idee of de anti-depressiva van invloed kunnen zijn op je metabolisme.
Op een droog Atkins-dieet is het niet verstandig om je toe te leggen op krachttraining zonder het dieet aan te passen. Maar dat was ook niet je insteek.
En van wat fitness-oefeningen zul je niet zomaar heel breed gaan worden.
Om af te vallen kan je wat aan je dieet bijstellen en cardio-training gaan doen.
Maar post je dieet `s en hoe lang dat je het volgt. Misschien dat we je dan wat beter op weg kenne helpen.
Ben benieuwd...

• Topic Starter Topic Starter
Mijn dagelijks eetschema

ab

Laatst bewerkt:
Ik las toevallig mee en zag wel wat dingen die mogelijk ervoor kunnen zorgen dat je veel gewicht behoud, ik was ooit maat 46 (ben ook een vrouw) en weet dus wel e.e.a. over voeding in dat opzicht.

- Ik zou bij je ontbijt die roomboter vervangen door iets anders roomboter bevat erg veel dikmakers heb ik begrepen.

- De slagroom in je brood kan je vervangen door geitemelk of sojamelk.

- Tussendoor het stukje worst geeft ook meer calorieeen dan je zou verwachten.

- Veel olijfolie zet ook aan, kijk even goed hoeveel je hiervan gebruikt (weet niet of je dit al wist dus zet het er maar bij)

- Mascarpone bevat volgens mij ook onwijs veel calorieeen

- Pindakaas bevat super veel calorieeen

- Ik weet dat er in die light frisdrank iets zit wat niet goed voor je is, weet niet precies waarom maar een goeie vriendin van mij heeft toevallig het afgelopen jaar ook een candida-dieet gevolgd.

Tip: Er bestaan speciale natuurlijke pillen tegen candida, gebruik je die al? (helpt goed ter ondersteuning)

Hallo en welkom!
Sorry meid, maar met al jou actieve plannen snap ik niet waarom jij anti depri nodig hebt!
Atkins zou juist wel eens tot depri kunne leiden! Foute boel!
Maak voor jezelf een goed uitgekiemd dieet.
Een goede trainingstip, hou je sets hoog in herhalingen!

Waarom anti-depri

ab

Laatst bewerkt:
Candida

ab

Laatst bewerkt:
Om een goed dieet te kunnen opmaken, eender wie dit doet, moet je wel een hoop gegevens hebben, zoals: werk (activiteit), doel (sport en lichaamelijk), karakter (kan je het aan of niet van direct over te gaan naar calorie beperken?), en nog wel enkele andere gegevens.
Ik veronderstel dat Atkins je deze vragen niet stelde?!
Training hangt dan weer af van wat je fysiek wil bereiken. Nee dan bedoel ik niet afvallen op heupen bijvb. Dit is meer een doel dat je bereikt met dieet en/of cardiovasculaire training.
Als je echter zoals je schrijft enkel wil dat je spieren (die je nu hebt) beter uitkomen, zonder te vergrooten, zou ik je aanraden te blijven doen wat je nu doet (wat je wil er niets bij!) of toch een degelijk "onderhoudstraining" te doen, en dit een 3 tal keer per week. Een keer alle spieren. Met misschien wat nadruk op de typisch vrouwelijke probleemgebieden.

Ik begrijp het, maar wist je ook al dat je depressief kan worden van Candida? Ik bedacht me opeens nog iets wat je heel misschien nog niet wist: Ik heb begrepen van die vriendin dat je wél bruine rijst mag.

Hehe.. weer een Atkins liefhebster.
Allereerst: welkom!
En dan: ja dat wist ik ook dat anti-depressiva dik maken en zelfde geldt voor de pil.
Toevallig aan de pil? De pil is een chemisch castratiemiddel dat vet aanzet en spiermassa winnen moeilijk maakt.

Goodvibes, ga eerst eens je mond spoelen met zeep: ROOMBOTER IS HARTSTIKKE GEZOND. Tuurlijk bevat het veel kcal, maar je moet er ook niet zoveeeeeel van nemen.
Om met een parafrase te spreken: alles is giftig/dikmakend, het gaat alleen om de dosis.
Wat ik zeker anders zou doen is pindakaas vervangen door noten kan vervangen, er zijn ook andere 'notenkazen' . Zelf blijk ik tamelijk gevoelig voor pinda's. Dat zijn peulvruchten en geen echte noten. Ze geven bij mij aanleiding tot jeuk en gasvorming.
Je eet lekker veel groenten.. dat varieer je ook hopelijk, dwz. niet steeds de zelfde groenten?
O en dan toch over de slagroom, mascarpone en boter.. eh, wellicht toch minder hiervan eten. Bij nader inzien: je schiet makkelijk uit hierin. Als je het wilt blijven eten, weeg het dan zorgvuldig af. Ik heb een digitale keukenweegschaal in huis.
Beter dan zuivelprodukten die vettig zijn, zou ik eieren aanraden. Zie in jouw dieet geen eieren. De biologische waarde van ei is heel hoog en om het cholesterol gehalte hoef je het niet te laten: dat is namelijk een broodje aap gebleken. Je mag net zoveel eieren eten als je zelf prettig vindt.Zelf eet ik er rond 3 per dag: daar begin ik mijn dag mee omdat het lekker vult en je tot lunchtijd geen honger meer hebt. Vaak doe ik er gerookte zalm op (40 gram , dus 5 dagen met pakje van 200g) en ook wel geraspte kaas of fetakaas.
Mascarpone nam ik trouwens af en toe ook wel , maar dan met oploskoffie en zoetstof.

En ja, zodra je meer aan sport doet mag je echt wel wat meer KH eten.
Ik ben het niet helemaal eens met de Atkins-adepten (heb zijn boek niet gelezen, wel Protein Power Life Plan) dat je geen extra KH nodig hebt. Waarom niet? Je lichaam kan tot 100g glucose zelf aanmaken maar doet dat uit spiermassa (foute boel) of voedingseiwit. Je kan je wel voorstellen dat voedingseiwitten die voor glucose-aanmaak worden aangewend, niet voor iets anders gebruikt kunnen worden.
Honderd gram KH/dag zelf erbij eten is dan slimmer.
Bij lijnen is het zaak
- net iets onder je onderhoud te eten, rond 10% gemiddeld
- je glycogeengehaltes stabiel laag te houden (dus niet veel KH, maar aanvullen als je veel sport, dus KH-refeeds af en toe)
- afhankelijk van je vet% 1x per 4 dagen (laag vet%), week (gemiddeld vet%) of 2 wkn (hoog vet%) een junkdag in te voeren waar je gewoon alles (vr)eet wat er los en vast zit.
Dat laatste is nodig omdat je stofwisseling gegarandeerd inzakt met flink lijnen, evenals de motivatie. Beiden krik je dan omhoog.

O ja... en vervang subiet die lijnzaadolie door visolie of levertraan. Bij veel mensen converteert ALA (in lijnzaadolie) nauwelijks naar EPA en DHA (de stofjes die wel in vette vis, visolie/levertraan zitten) dus je kan lijnzaadolie slikken tot je een ons weegt, de gunstige effecten van omega-3 zal je er niet uit ondervinden.. dat je biologisch vlees eet is weer een pré omdat daar het gehalte aan omega-3 vz (de goede dus: EPA/DHA) weer wat hoger ligt.

Lijnzaad nam ik zelf ook wel, maar dan als gestampte zaadjes in mijn salade.. vind lijnzaadolie echt supergoor dit itt levertraan.

En ja, ik viel zelf ook heel slecht af... dit kwam oa omdat ik domweg te weinig at.
Kan dat bij jou niet beoordelen.. ga eens surfen op www.exrx.net en zoek eens naar de caloriemeter daarzo... anders naar www.drsquat.com en daar naar Estimating calorie need zoeken. Die berekening vind ik beter dan de meeste anderen.

Zelf heb ik een vast weekmenu en houd daarmee mijn eetpatroon een beetje in de gaten.

Groetjes

Espi (de low-carb-queen ;) )

Ter aanvulling: voor goed afvallen is het niet strikt noodzakelijk om in ketose te verkeren, dat is een soort fetisj voor very-low-carb adepten.
Atkins was een beste man en ik ben trouwens erg enthousiast over zijn anti-verouderingsdieetboek (Age-Defying diet of zo in het Engels), maar er wordt te veel de nadruk op vet gelegd en te weinig op het belang van genoeg eiwitten.

1e prioriteit: genoeg eiwit, voor mij is dat 3x vet vrije massa (plm 150gram/dag)
2e prioriteit: genoeg anti-oxydanten uit groenten en in mindere mate fruit (handig is bijv. het drinken van tomatengroentensap, tomatensap is niet te zuipen.. vooral handig omdat de anti-oxydanten uit tomaat beter opgenomen worden uit kapotte cellen = sap of puree).
3e prioriteit: goede vetten: noten, vette vis, visolie/levertraan, kokos (als je de goede vindt ook kokosolie) , roomboter, eieren.
4e prioriteit: lage GI KH: voor mij is dat zilvervliesrijst of basmatirijst bij de warme maaltijd evenals 1 plakje donker Fries roggebrood bij mijn eierontbijtje.
Ter toelichting: ben vanaf 13 januari ernstig ziek en moet tot eind april in het gips.. geen lichaamsbeweging, dus voorlopig weinig KH. Desondanks is me (door Lyle McDonald die een uitputtend boek over Ketogenic Diets (SKD, TKD en CKD) schreef) aangeraden rond 100 gram KH per dag te eten voor herstel. Die neem ik dan bij voorkeur uit rijst en fruit. Niet alle fruit is overigens te vermijden, wat dacht je van gedroogde pruimen? Een van de weinige niet-zure vruchten.

Op mijn junkdag ga ik 'door het lint' en eet ik lekker alles waar ik zin in heb... helaas wordt dat bij mij erg afgestraft. Moet dan vaak weer een week 'lijnen' voor het er weer af is. Overigens, je weet toch dat 1 gram KH 4 gram water aan trekt.. dus extreme gewichtsverschillen bij KH-inname en daarna herstart met low-carb zijn daar aan te wijten!

Espi

Laatst bewerkt:
Bedankt!

ab

Laatst bewerkt:
OK, graag gedaan.
Over ontbijt gesproken: heb het dilemma ontbijten met wei en kwark (aanbevolen) of eitjes (vult beter) doorgehakt. Neem het gewoon allebei, maar dan halve portie kwark met genoeg weipoeder en wat jam. En dan nog 2 eitjes en zalm....

Dat weekmenu is nu echt zijn gewicht in goud waard omdat ik maar 1x per week boodschappen kan (laten) doen door mijn vriend en gewoon een standaard lijstje mee kan geven.

Espi

laat frisdrank staan ook light.!!!!!!!!! is een van de adviezen van mijn vriend en dat werkt voor mij echt super goed.(ik WAS een cola freak)......in ieder geval....veel succes he koppie op !!

gr. San

Terug
Naar boven