XXL Nutrition

Nieuw en vol motivatie!

Qbassie

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
hallo mensen,

wou me ook ff kort voorstellen.
Mijn naam is Roy en ben 23 jaar

Ik kijk al een tijdje mee hier op het forum en dus ook maar profiel aangemaakt, van me 16e tot me 18e heb ik 2 a 3x in de week getraind bij de sportschool maar is uiteindelijk verwatert en dus nu al 4 jaar niks meer gedaan op sportgebied.
Begin dit jaar ben ik weer volop gaan trainen in de sportschool en zit vol motivatie, train 4x in de week 1,5 uur lang en half uurtje cardio.

ik ben 1,86m en weeg 103kg

Aangezien ik nogal zwaar ben heb ik me goed verdiept in het 'cutten'
mijn vraag: Moet ik direct gaan cutten of zeker nog een aantal maanden ''spieren kweken'' ?

Volgens berekeningen op het internet kom ik op een onderhoud van 3250kcal, dat is veel lijkt me?

Whey shakes nog niet van belang voor mij lijkt me?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Onderhoud berekenen doe je met je vetvrije massa. Gewicht - vp. 3200kc is teveel ja.
Whey shakes zijn weinig van belang aangezien je alleen massa hoeft te onderhouden; 1.8x gewicht in eiwitten als je bulkt; massa aanzet.

Voor de zomer sta je zeker niet droog in je zwembroek eigenlijk zou ik nog niet gaan cutten gewoon eerst ff lekker veel spieren kweken en dan gezonde cut schema maken dat je dan voor volgend jaar zomer droger bent

• Topic Starter Topic Starter
Thanx, ik ga gewoon jaartje knallen en een huid-plooi meter bestellen zodat ik zeker weet wat me onderhoud is.

maar wel nu je voedingsschemaop onderhoud maken!

Ik zou idd een jaartje op onderhoud werken. Je gaat dan zowiezo wel vet kwijtraken hoor. Dan zou ik volgend jaar in de cut gaan rond deze tijd. En dan ben je volgende zomer mss 15-20 kg kwijt en lichtjes gespierd als je goed doorzet.

Veel succes makker.

• Topic Starter Topic Starter
maar wel nu je voedingsschemaop onderhoud maken!

Ik zou idd een jaartje op onderhoud werken. Je gaat dan zowiezo wel vet kwijtraken hoor. Dan zou ik volgend jaar in de cut gaan rond deze tijd. En dan ben je volgende zomer mss 15-20 kg kwijt en lichtjes gespierd als je goed doorzet.

Veel succes makker.

Super! ja me voedingsschema ben ik aan het samestellen met een begleider, zal hem dan wel ff posten hier.

Ik ga me best doen :D thanx voor reacties

Terug
Naar boven