XXL Nutrition

nieuw hier en advies gezocht

leerling

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Vetpercentage
12%
Goedenavond heren, ik ben nieuw op dit forum.

23 jaar, precies 1,80 lang en 70 kg.
ik sport nu voor een maand of 6 intensief. elke 48 uur een sessie van 1,5 uur.
vet percentage na 3 maanden trainen volgens het apparaat met 2 handvaten in de gym was 12,5%, maar ik vertrouw dat apparaat niet.
nu wil ik ondanks acceptabele voeding nog steeds erg moeilijk aankomen in massa. daarom ben ik begonnen met shakes om ernaast te nemen, ik heb;

-mammoth 2500 geprobeerd voor ongeveer 7 weken
-lean gainer voor een maand
-en nu ben ik bijna door mijn isogainer heen na 3 week.

ik weeg nog steeds 70 kg, maar ik ben duidelijk wel sterker geworden sinds ik een half jaar geleden begon aangezien ik ongeveer elke 6 weken met elke oefening een stapje verder naar beneden ga in gewichten.

toch vind ik mezelf nog echt te mager, wat is jullie advies? welke gainer moet ik nou nemen? welke gainer is het beste voor mij persoonlijk?
ik kom al sinds ik klein ben nauwelijks aan, ik heb vroeger weleens perioden gehad dat ik maanden fastfood/pizzas etc at en niks was aangekomen. ik kan alles eten zoveel ik wil, ik kom niet aan, alleen mijn buikvet wordt een klein beetje meer.

alle advies is welkom!

Je hoeft geen gainer te gebruiken.

Ga is naar de voedings sectie en lees de stickies. reken je behoeften uit en maak een voedingsschema en post die.

Gainer pas gebruiken als je uit je voeding niet genoeg binnen krijg.

2 tot 2,5gr eiwit per kg lichaamsgewicht
1 gr vet per kg lichaamsgewicht
De rest met carbs vullen.

je eet nog te weinig, neem je voeding onder de loep en laat die gainer voor wat het is. Met je 70 kg hoef je niet gek veel te eten om aan te komen.
krijg je wel genoeg eiwitten binnen?

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat mijn voedingsschema al wel redelijk in orde is. Niet super geweldig, maar acceptabel genoeg, toch ga ik het advies gebruiken en de voedingssectie nog eens goed bekijken.

@supersized, Ik eet per dag 2 eieren, 200 ml melk en ik neem 1 shake isogainer 3 maatscheppen en 2 shakes (6 maatscheppen) op trainingsdagen.
Verder eet ik elke dag vlees. Ik zou met mn 70 kg dus genoeg eiwitten moeten krijgen.

Bedankt:)

Gainer is een aanvulling op je voedingspatroon, koop een weegschaaltje en weeg alles. dan weet je precies hoeveel je binnenkrijgt per dag. 500 kcal boven je behoefte is aankomen eronder is afvallen.

http://www.freedieting.com/tools/calorie_calculator.htm

daar kan je je behoefte uitrekenen.

8 uur slaap per dag en goed trainen.

Is vrij simpel als je niet aankom krijg je toch te weinig voeding binnen. Dacht eerst ook dat ik genoeg at ben is goed gaan kijken en viel het toch tegen. Dus zoals eerder gezegt kijk wad je nodig heb en ga er 500kcal boven zien. Zo ben ik zelf in de afgelopen 3 maanden 8 kilo aangekomen.

Als je 500 boven je onderhoud eet gain je vanzelf. Een goed trainingsschema is ook belangrijk en neem genoeg rust want tijdens je rust groei en herstel je!

Ik denk dat mijn voedingsschema al wel redelijk in orde is. Niet super geweldig, maar acceptabel genoeg, toch ga ik het advies gebruiken en de voedingssectie nog eens goed bekijken.

@supersized, Ik eet per dag 2 eieren, 200 ml melk en ik neem 1 shake isogainer 3 maatscheppen en 2 shakes (6 maatscheppen) op trainingsdagen.
Verder eet ik elke dag vlees. Ik zou met mn 70 kg dus genoeg eiwitten moeten krijgen.

Bedankt:)

Als je niet aankomt en ook niet in combinatie met een gainer is je voeding niet op orde. Zo te zien krijg je dus wel te weinig eiwitten binnen, waar is dit goed voor, zo'n 100 gram? Post de rest van je voedingsschema maar eens, of ben eigenwijs en ga een andere gainer proberen en dan zien we je wel weer terug als het potje op is.

Terug
Naar boven