Fitness Seller

Nieuw op Forum

0BB

Novice
Waardering
0
hallo,

Ik ben sinds een tijdje begonnen met 'krachttraining' maar ik wil het nu wat serieuzer doen.
Ik ben 13 jaar, 1,80 meter en 60 kilo (iedereen zegt wow 60 kilo maar volgens mij is dat hier gewoon een scharminkel:o)
M'n vetpercentage is rond de 9% (al is de laatste meting al een jaar geleden en volgens mij niet eens met een huidplooimeter)
Ik was naar een gym geweest alleen daar was ik dus te jong, of ik moest met gewichtjes van 2 kg gaan werken... Dus ik train thuis maar ik heb alleen dumbbells van slechts 10 kg.
(Dit is best licht maar voorlopig kan ik er wel mee door).
Aan mijn voeding kan zeker veel verbeterd worden denk ik. Ik heb nog geen voedingsschema met hoeveel kcal en eiwitten enz., ik ben nog aan het lezen en leren, en proberen.
Dit is wat ik ongeveer nu eet op een dag:

's ochtends:
Ontbijt:
2 bekers water
2/3 bekers melk
3 Sneeen volkoren met pindakaas/hagelslag

Naar school heb ik 8 broodjes mee en 1 liter water, maar dat brood eet ik niet volgens een vast patroon, maar ik heb het meestal wel op als ik weer thuis ben.
Als ik thuis ben neem ik vaak melk of water.
Soms als ik honger heb nog wat brood.
Dan 's avonds gewoon wat er gekookt is, en dan (ligt er ook een beetje aan of ik het lekker vind) gewoon eten totdat ik vol zit.
Ik probeer niet veel saus te nemen of vette jus, en veel groente want ik denk dat dat wel goed is. Daarnaast eigenlijk nooit koek of snoep of tussendoortjes, behalve wat fruit ofzo.
Ik train nu 3x per week, op maandag, woensdag en vrijdag.

Maandag: Buik, Traps, Biceps
Woensdag: Borst, Schouders, Triceps
Vrijdag: Benen

Rug ontbreekt, omdat ik niet echt weet hoe ik dat moet trainen met enkel 2 dumbbells.
Maar, kan ik op deze manier vooruitgang boeken, als ik een beter voedingsschema heb. Mijn doel is meer massa, en meer kracht.
Vooral m'n borst is klein.
Biceps is rechts 32,5 en links 31 cm, maar dat boeit me niet zoveel.
Sixpack heb ik ook wel genoeg (die is btw wel scheef, dat is toch aangeboren).

grts

Laatst bewerkt:
heb je fotos...

Jha je bent egt jong me advies is ook train heel licht.
En waneer je 14 bent kan je naar een sportschool gaan.
Blijf gwn thuis je best doen dan komt et wel goed.

En een oefening voor je rug zal zeker iemand hier wel weten voor thuis(wat ik niet weet ik ben ook pas een beginner)

Misschien dat je een bankje kan kopen en benchpress kunt doen?
Ook handig voor andere oefeningen

• Topic Starter Topic Starter
Dat is snel:)
Ik gebruik nu nog m'n bed met een soort klein tafeltje met kussen als bankje, het werkt wel maar ik denk idd dat een bankje beter is.. zal ernaar kijken.
En of het te jong is... dat sticky topic voor tieners zegt van niet, MITS je een goede uitvoering hebt. En ik train nu maar ik heb eigenlijk nergens last van/pijn behalve dan de spier die ik train.. en ik probeer het altijd zo goed mogelijk uit te voeren en kijk altijd of ik een rare pijn voel.. Dat dat je niet meer doorgroeit en dat je botten vervormen of de spier groeit van je bot af geloof ik eigenlijk niet zo (allemaal te horen gekregen..). Ongelukken gebeuren volgens mij door slechte uitvoering...

Je kan wel trainen maar ik bedoel nog nie TE zwaar snapje:P

Je moet een gewicht nemen waarmee je MINIMAAL 12 herhalingen kan maken.
Dan is die gewicht geschikt voor jouw:P

Dumbbell row is een goede oefening voor de rug. Dumbbell row met de pinken naar buiten. Je eigen optrekken aan een stang of aan een traptree ook goed voor de rug. Met een beetje fantasie kan je je eigen goed voorbereiden op het echte werk. Als je wat ouder bent

welkom, zow al op je 13e 1,80 best groot. Borst kan je wel goed traine met dummbels. Maar ik zou het ook niet weten hoe je rug traint met dumbbells op buik liggen en ze omhoog trekken ?? ik zou het egt niet weten.

Gewoon dumbbell rows doen voor de rug.

En hoe train jij je benen? Dumbbell squat/lunges.
Bankje met een barbell, en een squat/powerrack zou handig zijn voor als je in de toekomst thuis wilt trainen.

Maar wel goed vind ik dat je al op die leeftijd wat gaat trainen. Altijd beter dan niks doen toch.

• Topic Starter Topic Starter
Hier dan een foto:

13 jaar, 1.82 cm, 65 kg, bf 9% (??)

IMG011.jpg

welcome

Trainse!

Vind het wel netjes dat je nu al ermee bezig bent ;)
Gewoon goed eten en goed trainen met niet te zwaar gewicht. Eerst goed opbouwen en oefeningen leren kennen en naarmate je ouder/groter/sterker wordt ga je volledig knallen :D

Lekker droog op die foto...
Nu flink wat massa erop gooien.
Flink eten dus!

Wel rustig aan beginnen en lichte gewichten maakt niet uit.
Begin met lichte gewichten en veel herhalingen, later kun je zwaarder nemen en iets minder herhalingen.

Terug
Naar boven