hallo,
Ik ben sinds een tijdje begonnen met 'krachttraining' maar ik wil het nu wat serieuzer doen.
Ik ben 13 jaar, 1,80 meter en 60 kilo (iedereen zegt wow 60 kilo maar volgens mij is dat hier gewoon een scharminkel
)
M'n vetpercentage is rond de 9% (al is de laatste meting al een jaar geleden en volgens mij niet eens met een huidplooimeter)
Ik was naar een gym geweest alleen daar was ik dus te jong, of ik moest met gewichtjes van 2 kg gaan werken... Dus ik train thuis maar ik heb alleen dumbbells van slechts 10 kg.
(Dit is best licht maar voorlopig kan ik er wel mee door).
Aan mijn voeding kan zeker veel verbeterd worden denk ik. Ik heb nog geen voedingsschema met hoeveel kcal en eiwitten enz., ik ben nog aan het lezen en leren, en proberen.
Dit is wat ik ongeveer nu eet op een dag:
's ochtends:
Ontbijt:
2 bekers water
2/3 bekers melk
3 Sneeen volkoren met pindakaas/hagelslag
Naar school heb ik 8 broodjes mee en 1 liter water, maar dat brood eet ik niet volgens een vast patroon, maar ik heb het meestal wel op als ik weer thuis ben.
Als ik thuis ben neem ik vaak melk of water.
Soms als ik honger heb nog wat brood.
Dan 's avonds gewoon wat er gekookt is, en dan (ligt er ook een beetje aan of ik het lekker vind) gewoon eten totdat ik vol zit.
Ik probeer niet veel saus te nemen of vette jus, en veel groente want ik denk dat dat wel goed is. Daarnaast eigenlijk nooit koek of snoep of tussendoortjes, behalve wat fruit ofzo.
Ik train nu 3x per week, op maandag, woensdag en vrijdag.
Maandag: Buik, Traps, Biceps
Woensdag: Borst, Schouders, Triceps
Vrijdag: Benen
Rug ontbreekt, omdat ik niet echt weet hoe ik dat moet trainen met enkel 2 dumbbells.
Maar, kan ik op deze manier vooruitgang boeken, als ik een beter voedingsschema heb. Mijn doel is meer massa, en meer kracht.
Vooral m'n borst is klein.
Biceps is rechts 32,5 en links 31 cm, maar dat boeit me niet zoveel.
Sixpack heb ik ook wel genoeg (die is btw wel scheef, dat is toch aangeboren).
grts
Ik ben sinds een tijdje begonnen met 'krachttraining' maar ik wil het nu wat serieuzer doen.
Ik ben 13 jaar, 1,80 meter en 60 kilo (iedereen zegt wow 60 kilo maar volgens mij is dat hier gewoon een scharminkel
)M'n vetpercentage is rond de 9% (al is de laatste meting al een jaar geleden en volgens mij niet eens met een huidplooimeter)
Ik was naar een gym geweest alleen daar was ik dus te jong, of ik moest met gewichtjes van 2 kg gaan werken... Dus ik train thuis maar ik heb alleen dumbbells van slechts 10 kg.
(Dit is best licht maar voorlopig kan ik er wel mee door).
Aan mijn voeding kan zeker veel verbeterd worden denk ik. Ik heb nog geen voedingsschema met hoeveel kcal en eiwitten enz., ik ben nog aan het lezen en leren, en proberen.
Dit is wat ik ongeveer nu eet op een dag:
's ochtends:
Ontbijt:
2 bekers water
2/3 bekers melk
3 Sneeen volkoren met pindakaas/hagelslag
Naar school heb ik 8 broodjes mee en 1 liter water, maar dat brood eet ik niet volgens een vast patroon, maar ik heb het meestal wel op als ik weer thuis ben.
Als ik thuis ben neem ik vaak melk of water.
Soms als ik honger heb nog wat brood.
Dan 's avonds gewoon wat er gekookt is, en dan (ligt er ook een beetje aan of ik het lekker vind) gewoon eten totdat ik vol zit.
Ik probeer niet veel saus te nemen of vette jus, en veel groente want ik denk dat dat wel goed is. Daarnaast eigenlijk nooit koek of snoep of tussendoortjes, behalve wat fruit ofzo.
Ik train nu 3x per week, op maandag, woensdag en vrijdag.
Maandag: Buik, Traps, Biceps
Woensdag: Borst, Schouders, Triceps
Vrijdag: Benen
Rug ontbreekt, omdat ik niet echt weet hoe ik dat moet trainen met enkel 2 dumbbells.
Maar, kan ik op deze manier vooruitgang boeken, als ik een beter voedingsschema heb. Mijn doel is meer massa, en meer kracht.
Vooral m'n borst is klein.
Biceps is rechts 32,5 en links 31 cm, maar dat boeit me niet zoveel.
Sixpack heb ik ook wel genoeg (die is btw wel scheef, dat is toch aangeboren).
grts
Laatst bewerkt: