MuscleMeat

Nieuw schema, de goede kant op?

Kauwd

Novice
Waardering
0
Lengte
1m71
Hey gasten ik ben nu sinds 3 dagen FB gaan trainen maar ik heb daar even wat vraagjes over.
mijn schema is nu als volgt:

Ongeveer 10 minuten warming up.

Borst:
*benchpress
*incline flyes
*dumbellpress

rug:
*barbell rowing
*deadlift
*dumbell rowing

benen:
*Squat
*squat lunge
*kuiten(geen hoe deze oefening heet maar het traint me kuiten)
*leg curl
*leg extension

Schouders:
*lateral raise
*front raise
*front press

Biceps:
*biceps curl met stang standing
*concentrated curl seated
*Hammer curl standing

triceps:
*dipping
*kick backs
*rope pull down

Buik:
ik doe elke keer mee met een kwartiertje buik oefeningen.
elke oefening 4 sets 8 reps

3X per week is wat ik nu ga trainen.

maar nu het punt hiervoor trainde ik 6/7 dagen per week split schema, vandaag deed ik mijn squats die ik afgelopen zaterdag ochtend 110 kg pakte 4*8 maar toen ik dat vandaag ('s avonds) weer probeerde brak ik bijna in 2e. komt dit omdat ik nu gewoon erg moe ben van de oefening hiervoor of omdat ik de hele dag op school al heb rond gewandeld? en mijn laatste vraag is dit een goed schema? (ik heb het namelijk niet zelf samengesteld maar met de werknemers van de gym waar ik train)

Ik hoop dat de professionals me enige hints en tip kunnen geven.

Dus dit schema voer je wekelijks 3 keer uit? Zwaar overkill. Ik zou bij een fullbody training 1 à 2 oefeningen nemen voor de grote spiergroepen (benen, borst, rug) en 1 voor de kleinere spiergroepen (schouders, biceps, triceps, buik).

• Topic Starter Topic Starter
Overkill valt opzich wel mee benen is idd wel wat veel maar die bestaat ook uit verschillende spieren hetzelfde geld voor je schouders. Rug heb ik 2 oefeningen voor boven en 1 onder dus echt zwaar overkill ook weer niet het valt dan binnen jouw marges voor 1 a 2 oefeningen voor grote spiergroepen. triceps en biceps kan misschien wel wat minder.
Maar toch bedankt voor je feedback, ik wacht nog ff wat reacties af.

Het volume is veel te hoog. Probeer eens HST-achtige setup of een Texas Method achtige setup. Die werken beter.

WTF.. hoelang ben je wel niet bezig met je training ?
Gemiddeld 10 minuten per oefening + warming up + buikspieren,dan kom ik op 3,5 uur:eek:

Laatst bewerkt:
Ik ben idd 2,5 uur tot 3 uur bezig met dit schema maar tijd is echt het probleem niet of ik nu 's avonds op me reed zit tv te kijken of die tijd in sporten steek boeit me niet, er wordt gezegd dat het volume te hoog is wat bedoel je daar precies mee?

Met volume bedoel ik het aantal sets x reps in je training. Van de hele training.

3u trainen is niet optimaal. Je kunt beter proberen ca. 1u te trainen :)

Oke, maar toen ik 1 uur trainde had ik een split schema en dat werd ook niet optimaal gevonden nu doe ik dan FB (wat aan de extreme kant, ik ben het schema al wat aan het aanpassen) maar dan zal ik toch ook wel meer tijd nodig hebben lijkt me want ik pak nu natuurlijk alle groepen op 1 dag.

Ze zou kunnen kijken naar iets zoals de Texas Method

Heb je daar ook een artikeltje over voor me of zwerft dat ergens op het forum rond?
Alvast bedankt.

Terug
Naar boven