Fitness Seller

nieuw schema, goed schema, alternatief?

JordyMin

Cool Novice
Waardering
2
Hallo,

ik ben nu een 8-9tal maanden actief bezig met fitness/powertraining/bodybuilding. Je mag het noemen hoe je wil !

maar heb nog steeds het zelfde split schema

Ma: borst triceps
Di: rug biceps
woe: rust
Do: benen schouders
Vr: borst triceps
za-zo: rust

een goede 5 oefeningen per spiergroep.

Nu heb ik mij laten vertellen dat je om de 6 weken best eens veranderd van schema.

iemand vertelde mij om dit te doen

Ma: benen - buik
Di: Rug - buik - borst
Wo: rust
Do: schouders - biceps - triceps - onderarmen
Vr: beetje cardio
Za-Zo: rust

wat vinden jullie daarvan? en welke oefeningen zou ik daar dan insteken?

alle hulp is welkom, stats zie je in sig : )

Maandag:Benen, Schouders
Dinsdag: Triceps, Biceps, Borst
Do: Rug, Buik, Onderarmen

Rug na benen dag is niet goed:) moet rust tussen zitten.En rug borst samen is echt vermoeiend. Kzou het zo ongeveer doen. Voor oefeningen zou je zeker Deadlift, Sqaut, Military press en Benchpress erin moeten hebben:) Je moet zelf zien maar 5 Oefeningen per spiergroep is te veel. Je kunt wel 5 oefeningen voor rug en benen. Voor borst en schouders zou ik 4 , biceps en triceps 2-3

Ik vind de combinatie nog wel oke, alleen vind ik het verkeerd geplaatst in de week. Ga eerder voor zoiets:

maandag: benen/buik
dinsdag: rust
woensdag: schouders/armen
donderdag:rust
vrijdag: rug/borst
zaterdag/zondag: rust

Als je biceps,triceps en onderarmen gewoon als armen beziet kunde hier wel 5oefeningen voor doen
5 oefeningen voor benen en rug gaat ook wel
voor de rest zou ik maar 3 oefeningen pakken

Maar dit hangt allemaal af van welke oefeningen jij van plan bent te doen, welke set/rep range jij wilt hanteren,...

Zulke informatie kunde dus best ook vermelden.

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind de combinatie nog wel oke, alleen vind ik het verkeerd geplaatst in de week. Ga eerder voor zoiets:

maandag: benen/buik
dinsdag: rust
woensdag: schouders/armen
donderdag:rust
vrijdag: rug/borst
zaterdag/zondag: rust

Als je biceps,triceps en onderarmen gewoon als armen beziet kunde hier wel 5oefeningen voor doen
5 oefeningen voor benen en rug gaat ook wel
voor de rest zou ik maar 3 oefeningen pakken

Maar dit hangt allemaal af van welke oefeningen jij van plan bent te doen, welke set/rep range jij wilt hanteren,...

Zulke informatie kunde dus best ook vermelden.

haai cuda ! lian hier

De basis oefeningen Bench, Squat, Deadlift gaan er zeker bij, weet alleen niet welke ik erbij zou nemen nog...

er zijn er zoveel : )

Ik had zo al een idee toen ik jordy zag staan :D

de Juiste oefeningen zoeken vind ik ook altijd het moeilijkste van een schema op te stellen. maar squat,deadlift en benchpress is zowiezo al een goed idee ;)

ik zou zowiezo ook er een dip insteken. normaalgezien deed ge toch altijd een 5-7 oefeningen voor triceps.
als ge er dan nu maar 2 gaat doen = zal ne wreed sterke dip worden :D

• Topic Starter Topic Starter
Ik had zo al een idee toen ik jordy zag staan :D

de Juiste oefeningen zoeken vind ik ook altijd het moeilijkste van een schema op te stellen. maar squat,deadlift en benchpress is zowiezo al een goed idee ;)

ik zou zowiezo ook er een dip insteken. normaalgezien deed ge toch altijd een 5-7 oefeningen voor triceps.
als ge er dan nu maar 2 gaat doen = zal ne wreed sterke dip worden :D

den orhan is op congé in turkije de laatste maand, ik gaant hem nekeer vragen :p

Terug
Naar boven