AndroidHealthClinic

Nieuw Schema (Goed/Slecht/Adviezen?)

• Topic Starter Topic Starter
19jaar
1m81
56kg
Vetpercentage = 5%
Doel = aankomen in kracht en spieren.

Ontbijt:

50gr Brinta
20cl magere melk
1 banaan
1 eetlepel olijfolie
1 eetlepel honing

(378gr hoeveelheid - 505kcal - 15gr eiwitten - 11gr vetten -
1gr verzadigde vetten - 81gr kh's - 8gr vezels)

brinta, melk, olijfolie en honing allemaal samen bijéén en in de magneton opwarmen,
achteraf de gesneden stukjes banaan erbij doen...

Tussendoor 1:

117,5gr "Mammoth" weightgainer van Interactive Nutrition (zie link) + 50cl magere melk
http://www.workout.be/index.html?product_id=3&categorie_id=235&pr_id=881&taal_id=1

(617,5gr hoeveelheid - 650kcal - 46gr eiwitten - 6,5gr vetten -
5,5gr verzadigde vetten - 104gr kh's)

Warme maaltijd 1:

Keuze 1:

400gr gekoken macaroni met yoghurt

(400gr hoeveelheid - 380kcal - 12gr eiwitten - 2gr vetten -
1gr verzadigde vetten - 79gr kh's)

Keuze 2:

300gr gekoken spaghetti
100gr bereide lamsgehakt

(400gr hoeveelheid - 520kcal - 34gr eiwitten - 16gr vetten -
7gr verzadigde vetten - 59gr kh's)

Tussendoor 2:

50gr walnoten
1 reep Mammoth Bars (100gr) (zie link)
http://workout.be/index.html?product_id=3&categorie_id=304&pr_id=1486&taal_id=1

(150gr hoeveelheid - 720kcal - 38gr eiwitten - 44gr vetten -
9gr verzadigde vetten - 52gr kh's)

30 minuten voor & na de training:

40gr Vitargo-CRX (zie link) van Scitec Nutrition gemengd met 30cl water
http://workout.be/index.html?product_id=3&categorie_id=512&pr_id=1418&taal_id=1

Juist voor & na de training:

6,6gr BCAA 6000 MAXX (zie link) van PVL gemengd met 125ml fruitsap + 1 eetlepel honing
http://workout.be/index.html?product_id=3&categorie_id=602&pr_id=1725&taal_id=1
[FONT='Times New Roman','serif'] [/font]

Warme maaltijd 2:

maandag, woensdag & vrijdag:

250gr gerookte zalm
250gr gekookte rijst met witte saus of currysaus
50gr gekookte doperwten
50gr gekookte wortelen
50gr gekookte broccoli

(650gr hoeveelheid - 919kcal - 75gr eiwitten - 29gr vetten -
7gr verzadigde vetten - 91gr kh's)

dinsdag & zaterdag:

250gr gebakken kippenborst (kipfilet)
250gr gekookte rijst met witte saus of currysaus
50gr gekookte doperwten
50gr gekookte wortelen
50gr gekookte broccoli

(650gr hoeveelheid - 819kcal - 89gr eiwitten - 11gr vetten -
4gr verzadigde vetten - 91gr kh's)

donderdag & zondag:

250gr gebakken lamskotelet
250gr gekookte rijst met witte saus of roomsaus
50gr gekookte doperwten
50gr gekookte wortelen
50gr gekookte broccoli

(650gr hoeveelheid - 932,5kcal - 60,1gr eiwitten - 19,6gr vetten - 64,6gr kh's)

30 minuten voor het slapengaan:

500gr verse kaas van Danone - Bron van Calcium + Protein

(500gr hoeveelheid - 365kcal - 34,5gr eiwitten - 15gr vetten - 23gr kh's)

ALLE TOTALEN:

(2395,5gr hoeveelheid - 3439kcal - 190,6gr eiwitten - 103,5gr vetten - 462,6gr kh's)

WAT DENKEN JULLIE? IS DIT HAALBAAR VOOR MIJ? IS DIT TE DOEN?
OF HOE ZOU IK TEWERK GAAN?????

Laatst bewerkt:
Wat een raar schema... Ontbijt: meer Brinta en meer melk, en waarom magere melk? Neem (half)volle. (En met olijfolie en honing erdoorheen? :kots:) En 300/400gram pasta (met yoghurt??) per keer is wel veel.

niemand die nog reageert :S

wat ik hiervan kan zien is:

- te weinig melk bij je ontbijt
- waarom olijfolie/honing bij je ontbijt "shake" ??
- 300/ 400 gr pasta is veel te veel voor een maaltijd 100/200 gr is echt genoeg
- je eet veel te weinig eiwitten (15gr) per maaltijd is echt te weinig als je aan wilt komen het hangt er een beetje af van je bouw ... ( kom je niet snel aan 30 / 40 gr eiwit PER MAALTIJD en kom je makkelijk aan dan kun je gerust 50 gr hebben PER MAALTIJD)
- je eet veel te veel vetten probeer je maximum op 50gr per dag te houden dat is echt genoeg anders kom je veel te veel vet aan..

- en 250 gr vlees of vis is een beetje teveel van het goede want dan zit je aan de meer als 70gr eiwitten en je lichaam neemt er nooit meer als 50gr op dus de rest wordt als vet opgeslagen.
100 tot 150 gr vlees of vis is al genoeg

verder zou ik persoonlijk eerder 500 gr kwark pakken voor dat je naar bed gaat ipv Kaas want al die vetten en koolhydraten die in kaas zitten heb je niet nodig als je slaapt dan, heb je er veel meer aan om langzame eiwitten (kwark) binnen te krijgen voor je herstel als je eiwitten die in kaas zitten
verder is het misschien wat makkelijk en overzichtelijker als je niet alles in allerlei kleurtjes doet en gewoon de tijden + maaltijden neerzet

Laatst bewerkt door een moderator:
wat ik hiervan kan zien is:

- te weinig melk bij je ontbijt
- waarom olijfolie/honing bij je ontbijt "shake" ??
- 300/ 400 gr pasta is veel te veel voor een maaltijd 100/200 gr is echt genoeg
- je eet veel te weinig eiwitten (15gr) per maaltijd is echt te weinig als je aan wilt komen het hangt er een beetje af van je bouw ... ( kom je niet snel aan 30 / 40 gr eiwit PER MAALTIJD en kom je makkelijk aan dan kun je gerust 50 gr hebben PER MAALTIJD)
- je eet veel te veel vetten probeer je maximum op 50gr per dag te houden dat is echt genoeg anders kom je veel te veel vet aan..

- en 250 gr vlees of vis is een beetje teveel van het goede want dan zit je aan de meer als 70gr eiwitten en je lichaam neemt er nooit meer als 50gr op dus de rest wordt als vet opgeslagen.
100 tot 150 gr vlees of vis is al genoeg

verder zou ik persoonlijk eerder 500 gr kwark pakken voor dat je naar bed gaat ipv Kaas want al die vetten en koolhydraten die in kaas zitten heb je niet nodig als je slaapt dan, heb je er veel meer aan om langzame eiwitten (kwark) binnen te krijgen voor je herstel als je eiwitten die in kaas zitten
verder is het misschien wat makkelijk en overzichtelijker als je niet alles in allerlei kleurtjes doet en gewoon de tijden + maaltijden neerzet

thanks voor je reply, ik zal de honing en olijfolie weglaten bij m'n ontbijt maar je zei dat ik weinig melk gebruikte dus hoeveel melk zou ik dan in feite gebruiken bij 50gr brinta?
ik ga der waarschijnlijk ook nog 2 gekookte eieren bij doen... voor de eiwitten voor m'n ontbijt dan... maar hoeveel melk zou ik gebruiken voor 50gr brinta???

ik denk dat je gelijk hebt over de pasta dat ik zal eten, 400gr is te veel ja, ik zal het bij 200gr bijhouden...

over de vlees, vis en de kip zal ik ook doen zakken naar 100-150gr...

als laatste, ik heb vermeld "verse kaas"

hier in belgië is dat kwark bij ons, maar dit is nu eenmaal de kwark van "Danone" en daar zitten ook redelijk veel kh's bij.

Ik heb nog speciaal aan onze vriend 3XL gevraagd of het innemen van koolhydraten voor het slapen verstandig of niet zou zijn en hij zei dat dat geen probleem zou zijn, dus voorlopig hou ik het dan bij deze kwar...?

thanks voor je reply, ik zal de honing en olijfolie weglaten bij m'n ontbijt maar je zei dat ik weinig melk gebruikte dus hoeveel melk zou ik dan in feite gebruiken bij 50gr brinta?
ik ga der waarschijnlijk ook nog 2 gekookte eieren bij doen... voor de eiwitten voor m'n ontbijt dan... maar hoeveel melk zou ik gebruiken voor 50gr brinta???

ik denk dat je gelijk hebt over de pasta dat ik zal eten, 400gr is te veel ja, ik zal het bij 200gr bijhouden...

over de vlees, vis en de kip zal ik ook doen zakken naar 100-150gr...

als laatste, ik heb vermeld "verse kaas"

hier in belgië is dat kwark bij ons, maar dit is nu eenmaal de kwark van "Danone" en daar zitten ook redelijk veel kh's bij.

Ik heb nog speciaal aan onze vriend 3XL gevraagd of het innemen van koolhydraten voor het slapen verstandig of niet zou zijn en hij zei dat dat geen probleem zou zijn, dus voorlopig hou ik het dan bij deze kwar...?

Misschien ook iets meer Brinta nemen ipv 50 gram... 100 gram ofzo, met 400/500 ml melk.

ik pak zelf 500 ml soja melk met 40 gr whey eiwitten en dan 75 / 100 gr brinta ligt er maar net aan hoe vloeibaar je de brinta wil...

maar ipv soja melk kun je ook gewone melk pakken

nee... dat lijkt me helemaal smerig.... maar je moet niet te lang wachten met het opdrinken dan want brintashake wordt steeds ''vaster'' ipv vloeibaar

Prima schema.
Alleen je ontbijt kan beter.
Olijfolie is echt geen must hoor, pak liever 2/3 omega 3 (visolie) capsule's bij je ontbijt.
Zelf doe ik dat ook.
Overigens, als ontijbijt pak ik 300ml magere melk en dan 60-65 gram Brinta erdoorheen (magnetron) met een theelepel suiker en daarbij nog 2 rijstwafels met pindakaas ,2 ei-eiwitten en 2 omega 3 capsule's. Dat zijn al snel 500kcal voor mij smorgens. :)

Prima schema.
Alleen je ontbijt kan beter.
Olijfolie is echt geen must hoor, pak liever 2/3 omega 3 (visolie) capsule's bij je ontbijt.
Zelf doe ik dat ook.
Overigens, als ontijbijt pak ik 300ml magere melk en dan 60-65 gram Brinta erdoorheen (magnetron) met een theelepel suiker en daarbij nog 2 rijstwafels met pindakaas ,2 ei-eiwitten en 2 omega 3 capsule's. Dat zijn al snel 500kcal voor mij smorgens. :)

in de magnetron is het niet meer eetbaar voor mij:mad:
olijfolie gebruik ik niet meer want ik heb er onlangs last van gehad:eek:

ik zal het best zoals Muscle Rhino het ook zegt 500ml gewone melk of soja melk + 40gr whey erin smijten en vreten maar :)

Terug
Naar boven