AndroidHealthClinic

Nieuw Schema Kritiek plz!

johnmichel

Novice
Waardering
0
Lengte
1m98
Massa
99kg
Hallow,

Nu ong 2 maandjes aan het trainen, 1ste maand gewoon wat gedaan.
2 de maand full body van 3xl (compound) oefeningen.

Nu heb ik dit 3 dagen split schema op gesteld!
Wil alles in 1x opwarming setje en dan 3x8.

Graag ractie's als er iets niet goed is, mijn eerste schema vandaar!

Eerst 10 min warming op! fiets, of roeiapperaat!
Buik oefeningen wil ik maandag en vrijdag er bij doen.

Maandag:

Borst:
- Bensch Press
- Incline Dumbbell Press
- Decline Press
- Cable Crossover

Biceps:
- Dumbbell Curl
- Barbell Curl
- cabl curl

Woensdag:

Rug
- Cable Row
- Deadlift
- Dumbbell row
- Machine Back extension
- Front pulldown

Triceps:
- Triceps Pushdown
- Lying Triceps Extension
- Dips behind de back

Vrijdag:

Benen:
- Squat
- Leg Extension
- Seated leg curl
- One legged calf raise
-

Schouders:
- Dumbbell press
- Cable Side Raise
- Dumbbell front raise

Laatst bewerkt:
Bij rug kan je nog gerust een oefening bijzetten zoals pullups, chins, pulldowns of eventueel nog een row-oefening.

Kuiten mss ook nog een extra oefening? Uit ervaring kan ik zeggen dat je er later spijt van ga hebben als je kuiten niet genoeg aandacht geeft.

Voor derest wel haalbaar schema, persoonlijk vind ik het minder interessant om op elke oefening 3x8 te doen, maar dat moet je zelf kiezen.

succes

• Topic Starter Topic Starter
Okeey dan zal ik die er nog bij in verwerken.

Welk kuit oefening kan ik der nog bij zetten?

Maar wat is volgens jou het beste in het aantal setjes?
Ik dacht namelijk, 3x8 is niet te maar ook niet te min.

of is de pyramide ook een idee?

3 borst presses achter elkaar :O
Dat is wel pittig zou er een fly tussen doen. dus eerst 2 press dan fly dan nog 1 press of iets dergelijks maar niet 3 achter elkaar

Ik heb al heel lang geen berichten meer geplaatst omdat ik het druk had met van alles. Maar goed, oefeningen voor kuiten die bij mij goed werken.

Leg Press Toe Presses
Eigenlijk is dit een soort omgekeerde standing calf raise. Je zit op de leg press en je drukt met je tenen het gewicht weg. Zorg er wel voor dat je de kuiten goed kunt strekken, maar kijk uit dat je voeten niet weg kunnen slippen! Wel genoeg gewicht gebruiken. Je kuiten zijn gewent aan je gewicht dus zwaar trainen.

Je kunt ook op een verhoging gaan staan met 1 voet. Houd je ergens aan vast voor je evenwicht. Dumbbell in je hand en trainen die kuiten.

Standing Calf Raise doe ik niet. Krijg altijd scheuren in mijn huid bovenop schouders. Ik vind het ook geen fijne oefening.

Benen trainen is in het begin erg vervelend en vele zijn geneigd dit over te slaan. Niet doen. Na een tijdje ga je het leuk vinden.

Hopelijk heb je er iets aan.

Nog even een aanvulling, zelf train ik 3x 8 tot 12. Als ik nog kan stop ik niet bij 8 of 10 keer.

Probeer dit eerst en later kun je eventueel overgaan op piramide of iets anders.

Misschien kun je ook wat supplementen gebruiken als je portemonnee dit toelaat, whey bijvoorbeeld.

Dankjewel, daar kan ik idd wel wat mee..

Ik ga gewoon eens die oefeningen proberen en kijken welke mij het beste bevalt.

Jah vind het nu idd vervelend om mijn benen te trainen, ze zijn erg stijf omdat ik bijna 3 jaar op de truck heb gereden internationaal..

maar train ze gewoon wel, het komt je totale groei ook ten goede als ik het moet geloven.

jah whey heb ik al hier staan en gebruik ik ook na de training..

ben nu ook met een voedingsschemabezig. Wil cardio er bij doen omdat ik wat buikvet heb..

3 borst presses achter elkaar :O
Dat is wel pittig zou er een fly tussen doen. dus eerst 2 press dan fly dan nog 1 press of iets dergelijks maar niet 3 achter elkaar

? Verklaar je zelf nader ? Vind het logischer om eerst al die presses te doen en dan flyes (of andere isolatie oefening) ipv af te wisselen tussen presses en isolatie, je wilt je triceps wat meer rust gunnen en je borst niet, of ?

Een borstoefening verandert, omdat ik nog moet werken aan me techniek. (ellebogen recht, borst vooruit, polse recht) Daarom dumbbell erook bij. Zodat ik die ook alvast onder de knie krijg.

Maar ik zou ook graag dumbbell fly's er bij doen. Dan kom ik op 5 borst oefeningen.. Is dit te veel voor 1 avond? Bedoel ik dat ik mijn borst niet overtrain?

Terug
Naar boven