AndroidHealthClinic

Nieuw schema nodig!

Jdk

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
76kg
Hallo,

Ik ben nu een kleine 8 maanden aan het trainen. De basis heb ik nu al zo'n beetje gelegd, maar wil nu wat intensiever gaan trainen. Mijn schema is als volgt:

Maandag: borst, nek, schouders, triceps.
Dinsdag: rug, biceps, benen, abs.

Dan wissel ik weer om dus woensdag weer borst en donderdag weer rug. Meestal 1-2 dagen rust in de week. Maar met dit schema ben ik meestal zo'n 2 uur bezig per dag. Dat vind ik wel een beetje te lang worden nu. Daarom was ik opzoek naar een nieuw schema waarbij ik wel maximaal train, dus niet teveel rust, maar niet zo lang bezig ben. 1.5 uur vind ik eigenlijk wel de max.

Iemand mss tips?

Alvast bedankt.

5x5 / starting strength.

Bovendien train je nu op 1 dag alle grote spiergroepen en dan de dag erna alle kleine? ???

Als je niet aan de 5x5 oid wil zal ik ub/lb gaan doen. Stuk fijner dat dat prut schema wat je nu hebt

Upper/lower !!

1.ideaal qua trainingstijd(45-60min)
2. gemiddelde trainingsfrequentie elke 3e of 4e dag een prikkel voor je spieren(beter voor natuurlijke krachtsporters)
3.de focus ligt op de grote compounds(Bankdrukken/Squats/Deadlifts/Overheadpresses)

• Topic Starter Topic Starter
Oke, maar ik ben dan toch alsnog veelste lang bezig?

---------- Toegevoegd om 12:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:32 ----------

Je spieren hebben toch maar 2 dagen rust nodig? Waarom dan 3-4 dagen wachten? En wat versta je allemaal onder upper en lower body?

een uurtje trainen is prima.
zit zelf op lower dagen rond 45 min en upper dagen rond 60 min.
je spieren hebben MINIMAAL 48 uur nodig om te herstellen.

een upper/lower schema ziet er ongeveer zo uit;

Maandag : lower
Dinsdag : Upper
woensdag : Rust
Donderdag : Lower
Vrijdag : upper
Zaterdag : Rust
Zondag: Rust

kijk anders bij TheDutchOak die heeft een mooie startersguide waar in alles wordt uitgelegd.
dit is de guide: http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/startersguide-voor-beginnende-sporters-378470/#post8903730

• Topic Starter Topic Starter
Oke dat begint al ergens op te lijken. Maar was eigenlijk op zoek naar een schema waarbij ik 5 vaste dagen in de week train. En dan elke spiergroep 2-3x per week trainen. Kan tot nu toe niet echt iets vinden, alleen dit.

Maandag: borst, schouders, triceps
Dinsdag: rug, biceps
Woensdag: rust
Donderdag: benen
Vrijdag: rust
Zaterdag: borst, schouders, triceps
Zondag: rug, biceps

Maar die week daarna train je dan op andere dagen om het schema goed te houden. Alleen dat kan ik niet, omdat ik op woensdag en zondag moet werken.
Iemand die wel een goed 5 daags schema weet?

---------- Toegevoegd om 23:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:05 ----------

En elke spiergroep 1 x per week aanpakken werkt alleen goed als je steroiden gebruikt heb ik gehoord. Dat gaat voor mij dus niet op. Dus vandaar 2-3x per week elke spiergroep.

Oke dat begint al ergens op te lijken. Maar was eigenlijk op zoek naar een schema waarbij ik 5 vaste dagen in de week train. En dan elke spiergroep 2-3x per week trainen. Kan tot nu toe niet echt iets vinden, alleen dit.

Maandag: borst, schouders, triceps
Dinsdag: rug, biceps
Woensdag: rust
Donderdag: benen
Vrijdag: rust
Zaterdag: borst, schouders, triceps
Zondag: rug, biceps

Maar die week daarna train je dan op andere dagen om het schema goed te houden. Alleen dat kan ik niet, omdat ik op woensdag en zondag moet werken.
Iemand die wel een goed 5 daags schema weet?

---------- Toegevoegd om 23:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:05 ----------

En elke spiergroep 1 x per week aanpakken werkt alleen goed als je steroiden gebruikt heb ik gehoord. Dat gaat voor mij dus niet op. Dus vandaar 2-3x per week elke spiergroep.

Dus alles wil je 2 keer pakken behalve je benen. Je bent toch geen beachboy of wel?

Ga gewoon aan een ub/lb en doe donderdag fullbody. Imo beste wat je kan doen.

Terug
Naar boven