MuscleMeat

Nieuw schema voor begin 2011

Sonisiuss

Novice
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Ik ben net nieuw hier op deze forum en ik ben benieuwd naar jullie meningen en bevindingen wat betreft mijn trainingsschema. Heb al jarenlange ervaring en ik heb ook al heel veel geprobeerd om te kijken wat het beste effect. Ik probeer altijd het maximale uit mn training te halen en hou mn training altijd kort en krachtig. Binnen 1,5 uur ben ik vaak klaar met mn training en dat is inclusief mijn cardio. Krachttraining ben ik binnen 60 minuten wel klaar mee.

Wat vinden jullie van mijn nieuwe schema voor de eerste 6 - 8 weken van het nieuwe jaar?

Grote spiergroepen (schouders, rug, borst en benen)
4 sets 12, 10, 10, 8 (ongeveer)

Kleine spiergroepen (biceps en triceps)
4 sets 15, 12, 10, 8 (ongeveer)

Schema
Maandag
Schouders (voorheen deed ik 5 oefeningen zelfde sets en reps)
- Military press drop sets
- Front raises
- Cable lateral raises (zijkant)
- Dumbbell lateral raises (achterkant)

Extraatje
- Bench press dropsets
- Incline chestpress smithmachine

Benen
- Squat
- Stiff dead lift
- Leg press
- Kuiten

Buikspieren en cardio

Dinsdag: thuis op zolder push ups en buikspieren

Woensdag
Rug
- Wide grip bar pull ups (optrekken)
- Lat pull down
- Bent over barbell row
- Pull ups
- Cable push downs

Triceps: 3 oefeningen

Buikspieren en cardio

Donderdag (voorheen deed ik 5 oefeningen zelfde sets en reps)
Borst
- Incline dumbbell press (dropsets)
- Flat dumbbell press
- Lower chest smithmachine
- Flyes

Extraatje
- Neck press drop sets
- Shrugs

Biceps: 3 oefeningen

Buikspieren en cardio

Vrijdag rust

Zaterdag circuit: thuis op zolder pull ups, push ups, buik

Is het teveel? Te weinig? Te weinig rust? Te veel sets of juist te weinig sets? Teveel of te weinig reps?

Heb mn vraagtekens MET NAME over de spiergroepen op maandag en donderdag!!! De borst en schouderspieren!!

BVD.

Laatst bewerkt:
Veelste veel oefeningen

3a4 voor rug en borst(grote spier)
2a3 voor triceps,schouders,biceps(kleine spier)
5 voor benen
zo doe ik het toeminste

• Topic Starter Topic Starter
Wat vind je teveel?
Rug kan je gerust 5 oefeningen doen. Lijkt mij!
Borst en schouders ook gerust 4 oefeningen. Lijkt mij!

Wat jij doet is in mijn ogen te weinig om ze op de juiste wijze te kunnen prikkelen.

Ik wil juist gebruik maken van de supercompensatie en dat doe ik op maandag en vrijdag.

Ik ben het inderdaad met je eens.

Persoonlijk vind ik op woensda tricips voor borst op donderdag niet ideaal. Ik kan mijn borst dan niet optimaal trainen.
Ook het extratje op maandag zou ik achterwege laten (borst).

Gr

Eens met mij of met keesi haha ;-)

Dus extraatje op maandag NIET doen, maar extraatje op vrijdag (schouders kan wel?)
Die van maandag zat ik zelf ook aan te twijvelen. Dat is misschien teveel met benen erbij ook nog he!

Triceps en biceps wisselen?!

Hey mooi schema kerel. Een paar dingetjes, hoe ik erover denk:

waarom front raises? je pakt je voorste schouderkoppen al genoeg met de military press en met bankdrukken. Zo heb je kans dat ze overtraind raken.
Je zou dan shrugs kunnen doen.
Ook, aangezien je een beetje borst erbij wil doen, voorovergebogen dippen zou een aanvulling kunnen zijn en dat kun je natuurlijk ook steeds verzwaren door een gewicht aan je riem of dumbbell tussen je benen.

Op je borstdag kan je dan met bankdrukken beginnen. (ik vind t zelf het fijnst als eerst zware compounds te doen)

Misschien kun je op maandag eerst beginnen met je benen en erna je schouders.

bij rug doe je 2x pull ups, wijd en... normaal? zwaar, ik zou het bij 1 keer houden en ipv pullover of iets soortgelijks doen. Smal kabel row zou ook goed kunnen.

Naja volgens mij ben je best wel een beest als ik verder je training zo zie:D

succes!

haha..allereerst bedankt voor je compliment! ;-)

Front raises doe ik omdat ik daar de nadruk op wil leggen. Maar t kan idd wel zorgen voor overtraining! Dit is een punt om over na te denken ;-). Deze zou vervangen kunnen worden door shrugs of upright row. Maar 4 oefeningen voldoende of denk je te weinig?
Deed er eerst 5 en dat beviel me wel, maar je leest het een en ander dat 4 oef zat is.

Normaal begin ik ook met benchpress, maar ga nu mn schema omgooien voor variatie en nieuwe prikkels. Dus beginnen met incline voor een tijdje. Voor de borst..4 oef. goed of is 5 beter? Deed hier ook eerst 5 oef. en dat beviel me ook goed.

Lat pull down wil ik als extra doen na de pull ups (1 keer gedaan en beviel me goed), maar idd deze kan ook wel vervangen worden door een andere oef.

Ben geen beest haha..maar train wel hard en intensief :-p. Kom er niet om te socializen :-p. Heb ik andere gelegenheden voor.

Mag niet klagen over mn figuur, maar je kent het he!! We willen alsmaar meer en meer ;-)

Ik ben het met jou eens ;)

Je hebt op vrijdag rust toch las ik in je schema? Ik neem aan dat je dan de donderdag bedoeld. En die lijken me geen probleem.

Of je triceps en biceps wilt wisselen is erg persoonlijk... de combinatie borst biceps en rug triceps is niets mis mee maar ik zou triceps niet de dag voor je borsttraining doen omdat je deze bij de borstoefeningen ook intensief gebruikt.

Altijd meerdere wegen die naar Roma leiden he ;)
Kijk of het lekker werkt voor je en succes met je training!

haha ok thx!
Normaal gesproken doe ik de oefeningen van donderdag op vrijdag. Maar met mijn nieuwe baan in januari word het trainen volgens dit schema.

Maar zoals ik het hier heb staan is correct. Vrijdag heb ik dan rust zodat ik zaterdag lekker weer kan knallen dmv. een soort van circuitje/superset met alleen eigen lichaamsgewicht. Hier ben ik zo klaar mee..kort en krachtig trainen!

Die extraatjes kan je trouwens altijd veranderingen in oefeningen waarvan jij denkt dat het nodig is :-)

Hoe is t met jouw training?

Terug
Naar boven