Fitness Seller

NIeuw schema

FreddyJaeger

Novice
Waardering
0
Heej mensen..

Heb samen met een maat van me hebben net weer trainingschema afgerond van 2maanden. Hierbij gingen we 6x per week trainen.. alle spiergroepen pakten we twee keer..Begin van de week zwaar eind van de week licht
Maandag: borst schouders, tricep setjes van 3x6
Dinsdag: benen setjes van 3x6
Woensdag: Rug bicep setjes van 3x6
Donderdag:borst schouders, tricep setjes van 3x15
Vrijdag:benen setjes van 3x15
Zaterdag:Rug bicep setjes van 3x15
Zondag: rust

Was erg intensief maar ben er wel van gegroeid.. :)

Mijn vraag is nu of iemand ook nog een schema heeft wat echt een aanrader is voor 5x in de week.. Graag de oefeningen ook bij vermelden en het aantal herhalingen.. :)

Alvast bedankt mensen!! :)

gewoon 3 keer fullbody, heb je ook nog tijd voor je 'leven' ;)

• Topic Starter Topic Starter
haha in de sportschool is het ook sociale contacten onderhouden he ;)

Zal je meisie leuk vinden:P

hehe geen vriendin op het moment duss hoor geen geklaag :D

Heej mensen..

Heb samen met een maat van me hebben net weer trainingschema afgerond van 2maanden. Hierbij gingen we 6x per week trainen.. alle spiergroepen pakten we twee keer..Begin van de week zwaar eind van de week licht
Maandag: borst schouders, tricep setjes van 3x6
Dinsdag: benen setjes van 3x6
Woensdag: Rug bicep setjes van 3x6
Donderdag:borst schouders, tricep setjes van 3x15
Vrijdag:benen setjes van 3x15
Zaterdag:Rug bicep setjes van 3x15
Zondag: rust

Was erg intensief maar ben er wel van gegroeid.. :)

Mijn vraag is nu of iemand ook nog een schema heeft wat echt een aanrader is voor 5x in de week.. Graag de oefeningen ook bij vermelden en het aantal herhalingen.. :)

Alvast bedankt mensen!! :)

wat is je doel? kracht of massa?
als je dat weet kan je pas invullen hoe, hoevaak te trainen.

ipv te stellen dat je 5x wilt trainen terwijl dat misschien niets bijdraagt aan het behalen van je doelen...

dus....

vind ook dat 6 keer trainen veels te veel is. kan maybe beter even op 4 dagen trainen om wat meer rust te pakken nadat je 2 maanden zolang hebt geknalt. Idd wat rusher zegt geef eerst je doelen door en dan is het wat makkelijker in te vullen! ga je op FB, ub/lb, split...

Ik ga in eerste instantie voor massa.. ben op dit moment 84 kilo en wil eigenlijk richting de 90 gaan.. om vervolgens in maart wat droger te worden..

Het is misschien een hele domme vraaag:$ maar wat is precies het verschil tussen FB, ub/lb, split?? Ik train nu onderhand 4jaar en ik hoor er bij mij op de sportschool nooit iemand over.. Duss vandaar mijn vraag :D

Het is misschien een hele domme vraaag:$ maar wat is precies het verschil tussen FB, ub/lb, split?? Ik train nu onderhand 4jaar en ik hoor er bij mij op de sportschool nooit iemand over.. Duss vandaar mijn vraag :D

ik denk full body, uperbody, lowerbody, complete lichaal, bovenlichaam en onderlichaam

dus in die 4 jaar tijd heb je nooit serieus nagedacht over je trainingen? :D

FB = fullbody (hele lichaam in 1 training meestal met alleen compound oefeningen, voordeel is dat je je hele lichaam meerdere keer per week kan trainen)

UB/LB = upper- / lowerbody split, 1 dag voor bovenlichaam en 1 voor onderlichaam. ook met deze combi kun je heel makkelijk je ub en lb 2x per week aanpakken in 4 trainingen.

split = wat je nu waarschijnlijk doet en 90% van de gym doet zonder eigenlijk te weten waarom. dus je verdeelt je spiergroepen over meerdere dagen. meestal pak je elke spiergroep maar 1x in de week aan met dit soort schema's.

kijk anders eens wat meer in de powerlift sectie.. genoeg zinnige info, probeer eens iets anders... na 4 jaar mag dat soieso wel he! misschien ga je tot de conclusie komen dat je 4 jaar lang suboptimaal getraint hebt!

Okee bedankt voor de info..
Zal me daar dan eens ff in verdiepe :)

Terug
Naar boven