AndroidHealthClinic

Nieuw schema???

fiksken

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
4 dagen kracht en dag of 2-3 op cardio..

Maandag: 4-5 oef borst ( 4setjes van 10 reps)
2 triceps
3 biceps

dinsdag: cardio + buik + onderarmen

woensdag: 5 oef rug (zelfde set en reps als borst)
2 biceps
3 triceps

dond: rust

vrijdag: cardio + buik

zaterdag: 5 oef schouders + nek
3 biceps
3 triceps

zondag: benen + ...

Kan ik zo ook trainen of is dit gewoon teveel biceps/triceps??
Ik zou in principe wel op maandag en woensdag 5 verschillende oef doen.

Laatst bewerkt:
Kan ik zo ook trainen of is dit gewoon teveel biceps/triceps??
Ik zou in principe wel op maandag en woensdag 5 verschillende oef doen.

Inderdaad. Elke spiergroep 1x per week hard aanpakken gaat je veel meer resultaat opleveren. Het is misschien verleidelijk om meer te training maar soms geld de regel ''less is more''

Het trainen van een spiergroep met spierpijn (antagonist of niet) is gewoon not done. Ik weet dat je in je biceps geen spierpijn zult voelen, maar als je gaat trainen merk je gewoon dat je minder gewicht aan, een teken dat je spieren niet hersteld zijn. Houdt voor biceps dus ook gewoon die minimum van 48 uur aan, persoonlijk doe ik net als ace zegt, alle spiergroepen 1 x in de week. Als je biceps op een andere dag dan rug zet, pak je ze indirect toch 2 keer in de week aan.

Verder vind ik 20 setjes borst nogal overkill, zelf houd ik het op 6 opwarm & 6 werksets, borst is een kleine spiergroep, vergeet dat niet.

Ook snap ik de indeling van 2 biceps/3 triceps niet echt, terwijl je borst die dag ook al getraind hebt, en triceps dus al flink zijn aangepakt.

• Topic Starter Topic Starter
oei, ja da was een tikfout zie ik net. Het moest eigenlijk andersom zijn. Maar ja, dacht ook wel dat het misschien iets teveel van het goede was.
En die 20 setjes echt teveel? Ik vind dat je zoveel verschillende borst hebt dat ik eig toch gemakkelijk aan 5 oef kom eigenlijk. Vroeger trainde ik wel 12-10-8 en over gegaan naar 12-10-8-6. Maar volgens uw zou ik dan bijv maar een 3 oef mogen doen? Opwarming voor mij is eigenlijk gewoon wa crosstrainer ( 10-15min) en daarna dumbbell press licht gewicht .

Nu ben ik laatst begonnen met bodypump, is dit eigenlijk wel goed? Dit is 1u alle spiergroepen maar veel herhalingen en klein aantal gewichten. Gaat hierbij mijn massa niet verloren gaan?

Je zegt kracht, waarom doe je niet het Starting Strenght schema van Mark Rippetoe ?

• Topic Starter Topic Starter
Hmm, die rippetoe is vrij onbekend voor mij... Maar denk dat ik die kracht verkeerd verwoord heb. Bedoelde eig gewoon dat ik dat door train, vooral op massa.
Maar ik vroeg me gewoon af of dit niet al te nadelig zou zijn er zo één sessie per week in te lassen?

Terug
Naar boven