Fitness Seller

Nieuw schema?

kevin18

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
67kg
Hallo mannen,

Dit is mijn eerste post hier dus zal ik mij eventjes voorstellen: Ik ben kevin, ben 18 jaar oud, ik studeer op het moment in Amsterdam en train nu ongeveer een goed jaar. Doordat ik veel tijd aan mijn studie kwijt ben heb ik maar de mogelijkheid om 2-3x per week te gaan trainen.
Ookal is dit mijn eerste post ik heb wel al dit forum een heel eind doorgespit en toch al weer een aantal dingetjes geleerd waaronder dat ik nog veel meer moet gaan eten :).
Ik heb nu alleen eventjes een vraag ik heb dit laatste jaar getraint volgens een schema dat ik 12-10-8-6 herhalingen heb gedaan. Nu wilde ik wat verder en heb ik van een vriend die al langer traint een schema gekregen wat er als volgt uitziet:
Week 1: 4 sets 4-6 herhalingen

Week 2: 4 sets 6-8 herhalingen

Week 3: 4 sets 8-12 herhalingen

week 4: 4 sets 4-6 herhalingen

week 5-8 dit herhalen herhalen.

met op dag 1 borst/triceps en schouders:
bankdrukken
Dippen
Bent over lateral raise
Close grip benchpress
Dumbbell lying triceps extensions
Militairy press
Lateral raise

Dag 2 rug/biceps buik
Deadlifts
chin ups
Barbell row
Barbell curl
Pull up

Buik doe ik verders ook nog als ik tijd over heb thuis. Lijkt jullie dit een te doen schema of is dit echt een groot zooitje?
groeten

Doe er een triceps oefeningen uit en doe er een borstoefening of 2-3 bij.
En je vergeet de helft van je lichaam te trainen? Waar zijn je benen? Squatten is een heel belangrijke oefening, voor je hele lichaam zelfs.
En als je al pull up doet kan je chin up miss veranderen door een lat pull down ofzo en dan zou ik er toch nog een biceps oefening extra bij doen..

Everyday-is-Upper-Body-Day.jpg

:D:D

Waarom zie ik niks voor je benen?? Squad is samen met Deadlift en benchpress wel de basis

• Topic Starter Topic Starter
@cerb dus als ik bijv dumbbell lying triceps extensions vervang door flyes en incline dumbbell press is dat beter?

@Flix die foto heeft mij toch wel echt aan het denken gezet haha :D Maar kan ik benen dan het beste verdelen over die twee dagen of nog een extra benendag toevoegen en dan als oefeningen: squats, dumbbell single leg raises en lunges?

Is het kwa die herhalingen wel een goed schema?

Waarom begin je ook niet met iets van Starting strenght oid. Dar zit alles in.
Goed op je eten en trainen letten en als je daar mee klaar bent gaan splitten.
Ik zeg niet dat je dit moet doen he.

Ga benen trainen knul.

@Flix Dat programma zitten alle compound oefeningen in maar is het niet verstandig om daar nog isolatie oefeningen bij te doen?

@cerb dus als ik bijv dumbbell lying triceps extensions vervang door flyes en incline dumbbell press is dat beter?

@Flix die foto heeft mij toch wel echt aan het denken gezet haha :D Maar kan ik benen dan het beste verdelen over die twee dagen of nog een extra benendag toevoegen en dan als oefeningen: squats, dumbbell single leg raises en lunges?

Is het kwa die herhalingen wel een goed schema?

volgens mij wel ja... als je triceps en borst traint op zelfde dag zou ik persoonlijk 4 borstoefeningen, 2 triceps oefeningen en 2-3 schouderoefeningen doen.

@cerb prima ga ik dat even switchen :)

Terug
Naar boven