Fitness Seller

nieuw schema

joostd

Huge Freak
Waardering
1.627
Lengte
1m84
Massa
72kg
Vetpercentage
11%
Yo.

Na ongeveer een half jaar op hetzelfde schema te hebben gezeten vond ik het wel weer is tijd voor verandering. Mijn oude schema was een split schema waarmee ik elke spiergroep twee x per week pakte. mijn nieuw schema is ongeveer hetzelfde. alle sets zijn 3x8, behalve squat, deadlift en benchpress. deze zijn 3x5.

iemand nog aan/opmerkingen?;)

Dinsdag: buik, borst+rug

- Benchpress 3x5
- Dumbbell incline press
- Cable flyes

- Pullups
- One Arm Dumbbell Row
- Shrugs

Woensdag: Benen, Schouders

- Full Squat 3x5
- Leg curls
- Calf raises

- Shoulder press
- Barbell upright row
- Bent Over Low Pulley Side Lateral

Donderdag: Borst, Rug

- Benchpress 3x5
- Dumbbell incline flyes
- Dumbbell benchpress

- Deadlift 3x5
- Barbell Bent over Row
- Latpulldown

Vrijdag: Schouders, Biceps+triceps

- Military Press
- Side raises
- Dumbbell bent over delt raise

- Alternate Incline Dumbbell Curl
- Seated Concentration curl

- Weighted chest dips
- EZ Bar Standing Overhead Triceps Extension

je pakt elke dag je schouders
meer ruimte laten tussen deadlift en squatten
je begint altijd met borst, wissel af door soms eerst met rug te beginnen.
verder snap ik ook niet dat je gaat mp'en en chest dips doet als je de dag ervoor borst hebt aangepakt.

• Topic Starter Topic Starter
dus wat jij zegt is een dag schouders eraf halen?

en inderdaad tussen deadlift en squat zou meer tijd moeten zitten, maar zou even niet weten hoe ik dat kan plaatsen.

ik kan de donderdag idd omdraaien, dus rug eerst en borst daarna. was in me oude schema ook zo :)

dus wat jij zegt is een dag schouders eraf halen?

en inderdaad tussen deadlift en squat zou meer tijd moeten zitten, maar zou even niet weten hoe ik dat kan plaatsen.

ik kan de donderdag idd omdraaien, dus rug eerst en borst daarna. was in me oude schema ook zo :)

Wat ik zeg is dat je schouders niet voldoende rust krijgen.
Je kan gewoon voor een split gaan van 4 dagen, snap niet dat je het zo ingewikkeld moet maken.

Wat ik zeg is dat je schouders niet voldoende rust krijgen.
Je kan gewoon voor een split gaan van 4 dagen, snap niet dat je het zo ingewikkeld moet maken.

omdat ik amper progress maak met maar 1x per week borst trainen bijvoorbeeld. toen heb ik ooit een schema gemaakt waarin ik alles twee x per week kon pakken. deze heb ik de afgelopen half jaar gebruikt, zonder ook maar overdreven veel spierpijn te krijgen. en progress was made (:

waarom doe je dan niet iets zoals ub/lb?

ik denk dat ik op vrijdag dan schouders weghaal. gisteren begonnen met het uitproberen van dit schema. even een weekje aanhouden en kijken wat de resultaten zijn.

Terug
Naar boven