AndroidHealthClinic

Nieuw schema

Harry56

Cool Novice
Waardering
4
Beste DDB'ers,

ik zit er aan te denken om mijn schema binnenkort is lekker om te gooien. Ik train nu ongeveer 2 jaar en heb de laatste 9 maanden eigenlijk niks meer verandert aan mijn schema. Recent ben ik geïnteresseerd geraakt in olympische lifts, en ik zou deze dus ook in mijn nieuwe schema willen verwerken. Ik weet echter niet goed welke spieren ik hiermee precies aanpak, volgens mij alles behalve borst en kuiten (?). In mijn nieuwe schema wilde ik graag drie keer per week trainen. Voor ogen had ik om 1 dag compound oefeningen te pakken, 1 dag aan mijn zwakke punten te werken en 1 dag olympische lifts te doen.

Dit zou dan zo uitwerken:

Maandag Compounds:

Squat
Deadlift
Incline Bench
Military Press
Bent over Barbell Row

Woensdag zwakke punten:

Incline Bench
Incline Dumbbell Press
Cable Flies

en 1 oefening voor zowel side als rear delt.

Vrijdag olympische lifts:

Snatch
Clean and Jerk
(en nog wat assistance?)

Zou ik zo genoeg rust hebben in de overgang van vrijdag naar maandag? En daarnaast, als het antwoord op m'n vorige vraag ja is, kan iemand me misschien tips geven wat betreft de olympische lifts, zijn er nog goede assistence oefeningen die ik toe kan voegen zonder mezelf te weinig rust te gunnen?

Gr Harry

Laatst bewerkt:
Sorry maar 2 jaar trainen en 9 maanden trainen en niet weten welke spiergroepen je aanpakt met die oefeningen? Ga gewoon een split doen is veel beter joh!

Waar heb je het zo ingedeeld??

Je doet nu te weinig oefeningen voor de rest van je spieren. wat heeft dit voor zin denk je zelf?

• Topic Starter Topic Starter
Sorry maar 2 jaar trainen en 9 maanden trainen en niet weten welke spiergroepen je aanpakt met die oefeningen? Ga gewoon een split doen is veel beter joh!

Niet weten wat ik precies allemaal train met olympische lifts, aangezien ik ze nog nooit gedaan heb :rolleyes: En ik train niet 2 jaar en negen maanden, maar 2 jaar.

Waar heb je het zo ingedeeld??

Je doet nu te weinig oefeningen voor de rest van je spieren. wat heeft dit voor zin denk je zelf?

Ik heb gezegd dat ik niet precies wist wat ik zou trainen met olympische lifts, ik dacht dat dit vrijwel gelijk stond aan full body -chest en calves. Als dat zo is, dan doe ik feitelijk twee keer per weer full body, wat absoluut niet te weinig is.

je schema lijkt nergens op. Heb je de oefeningen eigenlijk al onder de knie? Dit zijn technisch gezien de moeilijkste oefeningen die er zijn. Het voordeel is dat explosieve oefeningen geen excentrische contractie kennen, wat betekent dat het herstel veel sneller gaat.
Maak een gewoon compound schema en voeg bij elke training een lift toe.
Bv maandag high pull, woensdag power clean en vrijdag de snatch of kb snatch (100x eenvoudiger aan te leren)

Terug
Naar boven