MuscleMeat

Nieuw Schema

Kvibe

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m93
Massa
100kg
Vetpercentage
15%
Goedemiddag,

Ik heb nu ongeveer 4 maanden 3x/week een Full body schema gevolgd. Inmiddels 20 kilo aangekomen.
Het schema dat ik gebruikte:

Workout A
Squat 3x8
Bench press/incli 3x8
Bent over Row 3x8
Barbell curls 3x8
Triceps pull down 3x8
Calves 3x8

Workout B
Squat 3x8
Military press 3x8
Deadlift 3x8
Barbell curls 3x8
Triceps pull down 3x8
Calves 3x8

Nu wil ik de oefeningen verdelen over 5 trainingsdagen, zodat het wat minder zwaar wordt en er per dag minder tijd aan kwijt ben. Waar ik vooral vooruitgang in wil boeken is bovenborst, onderrug en benen. (massa) Ik zat te denken aan het volgende schema, wat vinden jullie ervan? Alvast bedankt!

Maandag
Deadlift
Incline
Biceps
Triceps

Dinsdag
Squat
Military press
bench press
kuiten

Woensdag
BOR
Biceps
Triceps

Donderdag
Deadlift
Incline
Push upps
Kuiten

Vrijdag
Squat
Bench press
Biceps
Triceps

niet slim ingedeeld, deadliften en dag erna squatten? Triceps en dag erna banken? 5x per week armen?
geef je zelf wat rust.. dit werkt niet. Ga gewoon voor een degelijke split!
En in 4 maanden 20 kg aangekomen? Vetpercentage zal wel flink de lucht zijn ingeschoten!

Wat bedoel je met incline?

• Topic Starter Topic Starter
Ok bedankt voor je reactie.
Vetpercentage is 15%. Misschien wat aan de hoge kant, maar als je doel massa is niet heel raar toch? Begon met 80 kilo nu 100, 1,93 lang.

Ok dus niet slim ingedeeld, maar in mijn oude schema deed ik squatten/deadlift en triceps en banken zelfs op de zelfde dag. Dat ging prima.

Misschien moet ik de woensdag verwerken in de andere dagen zodat ik dan rust heb. Heeft iemand andere suggesties?

---------- Post toegevoegd 24 July 2013 om 20:20 ----------

Incline bench press

Ok ik heb mijn schema nu aangepast, zodat ik woensdag ook rust heb en dus 4 dagen ga trainen. Wat vinden jullie ervan? Volgens mij kan deadlift en Squat prima achter elkaar, aangezien ik het eerder op dezelfde dag deed.

Maandag
Deadlift
Incline
Barbell Curl
Triceps - pull down

Dinsdag
Squat
Military Press
BOR
kuiten

Donderdag
Deadlift
Incline
Barbell Curl
Triceps - pull down

Vrijdag
Squat
Bench press
BOR
Kuiten

Het zit nog steeds allemaal te dicht op elkaar.
Je belast met die schema 4x je borst en schouders, is veel teveel.

Waarom ga je niet voor een lower en upper schema??
Hierbij train je alle groepen 2x per week.

Of kies anders een goed 4x split uit.
Hierbij train je alles 1x per week.

Ok bedankt. Dan denk ik dat ik toch maar voor het volgende schema ga. Er zitten een hoop nieuwe oefeningen voor mij bij, dat was eigenlijk de reden dat ik er niet aan wilde, maar ik ga het proberen. Ik vroeg me alleen nog af aangezien kuiten, bovenborst en onderrug achterlopen (vooral bovenborst, wil daar meer massa) welke aanpassingen ik moet maken en of dat nodig is. Alvast bedankt.

Maandag -> Upperbody

-Incline bench press
-Cable crossover
-Military press
-CGBP
-T-Bar row
-BB curl

Dinsdag -Lowerbody
-Squat
-Leg press
-SLDL
-Calf press
-Leg raise

Donderdag –Upperbody
-Pullup
-BB row
-Hammer curl
-Flat bench
-Skullcrushers
-Side lateral raise

Vrijdag -Lowerbody
-Deadlift
-Leg curl
-Front squat
-Calf raise
-Crunch

Ok bedankt. Dan denk ik dat ik toch maar voor het volgende schema ga. Er zitten een hoop nieuwe oefeningen voor mij bij, dat was eigenlijk de reden dat ik er niet aan wilde, maar ik ga het proberen. Ik vroeg me alleen nog af aangezien kuiten, bovenborst en onderrug achterlopen (vooral bovenborst, wil daar meer massa) welke aanpassingen ik moet maken en of dat nodig is. Alvast bedankt.

Maandag -> Upperbody

-Incline bench press
-Cable crossover
-Military press
-CGBP
-T-Bar row
-BB curl

Dinsdag -Lowerbody
-Squat
-Leg press
-SLDL
-Calf press
-Leg raise

Donderdag –Upperbody
-Pullup
-BB row
-Hammer curl
-Flat bench
-Skullcrushers
-Side lateral raise

Vrijdag -Lowerbody
-Deadlift
-Leg curl
-Front squat
-Calf raise
-Crunch

Heey die komt hier van de site af: goed gevonden.
ZOu het toch echt eens proberen, want alleen maar dezelfde oefeningen wordt ook minder, je moet afwisselen om te blijven groeien. Zo geef je je spieren weer een nieuwe prikkel.

Ik vroeg me alleen nog af aangezien kuiten, bovenborst en onderrug achterlopen (vooral bovenborst, wil daar meer massa) welke aanpassingen ik moet maken en of dat nodig is. Alvast bedankt.

Ok bedankt voor je reactie.
Vetpercentage is 15%. Misschien wat aan de hoge kant, maar als je doel massa is niet heel raar toch? Begon met 80 kilo nu 100, 1,93 lang.

Ok dus niet slim ingedeeld, maar in mijn oude schema deed ik squatten/deadlift en triceps en banken zelfs op de zelfde dag. Dat ging prima.

Misschien moet ik de woensdag verwerken in de andere dagen zodat ik dan rust heb. Heeft iemand andere suggesties?

---------- Post toegevoegd 24 July 2013 om 20:20 ----------

Incline bench press

20 kg in drie maanden is erg veel, maar 80 kg op 1.93 is ook erg weinig.
op hoeveel % stond je toen je begon?

---------- Post toegevoegd 29 July 2013 om 08:08 ----------

Ik vroeg me alleen nog af aangezien kuiten, bovenborst en onderrug achterlopen (vooral bovenborst, wil daar meer massa) welke aanpassingen ik moet maken en of dat nodig is. Alvast bedankt.

Geduld hebben, je traint pas net 3 maanden en je hebt het al over spieren die achterlopen. Blijven eten en knallen en over een tijdje verder kijken.

20 kilo in vier maanden. Wat betreft vetpercentage toen ik begon heb ik geen idee, wel minder waarschijnlijk. Heb vooral veel spiermassa gekweekt bij mijn bovenbenen, waren eerst echt spillebeentjes. Nu echt flinke massa.

Paar vragen nog:

Welke meerwaarde heeft legpress en legcurl in dit schema? Alleen squatten bevalt mij eigenlijk prima kwa resultaat. Buikspieroefeningen heb ik er ook uit gelaten, train ik in principe ook voldoende.

Op welke hoogte moet ik die cable crossover doen? Hoog, midden, laag?

Kan ik SLDL niet gewoon vervangen voor deadlift? Vindt het namelijk een behoorlijke *** oefening en voelt niet goed voor mijn rug.

Maandag -> Upperbody

-Incline bench press
-Cable crossover
-Military press
-CGBP
-T-Bar row
-BB curl

Dinsdag -Lowerbody
-Squat
-Deadlift
-Calf press
-Calf raise

Donderdag –Upperbody
-Pullup
-BB row
-Hammer curl
-Flat bench
-Skullcrushers
-Side lateral raise

Vrijdag -Lowerbody
-Front squat
-Deadlift
-Calf raise
-Calf press

Laatst bewerkt:
Iemand?

Ik zou per oefening 4 sets doen ipv 3 voor een hogere intensiteit. En Jezus 20kg in 4 maanden hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

En waarom verdeel je het niet in bv.

Dag 1: schouders
Dag 2: benen
Dag 3: borst
Dag 4: rug/ biceps
Dag 5: triceps

En dan gewoon 3-5 oefeningen per spiergroep ben je elke dag een uurtje bezig ong.

Laatst bewerkt:
Haha ik hoor iedereen daar over. Weet niet hoe, maar het is wel zo. Ik heb denk ik gewoon direct vanaf het begin een goed voedingsschema/trainingsschema gehad en me hier altijd aan gehouden. Merkte dat ik vooral met squaten en deadlift veel progressie heb geboekt en begon met echt totaal geen spiermassa/vet.

Iemand nog antwoord op bovenstaande vragen?

Terug
Naar boven