Fitness Seller

nieuw schema

provider

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m85
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
SCHEMA GEUPDATE ONDERAAN DEZE POST

hallo ik wil graag een nieuw schema proberen
ik wil dit schema gaan volgen en ik vraag me af of er iemand opmerkingen heeft hier over
na elke workout volg ik een buikspier kwartier
kan ik er nog cardio bij gaan doen in de cut of word dat te veel

Dag 1
Squat
Deadlift
front of Zercher squats
Leg extention
DB Row
Machine Row
Pull Ups

buikspier kwartier

Dag 2
Bench Press 5x5
Push Press
Close Grip Bench Press
Incline Bench Press
Incline Flyes
Crucifix Flyes

buikspierkwartier

Dag 3
Deadlift
Chin Ups
DB Row
Back Extention
DB Rear Delt Raise
Incline Dumbbell Curls

Dag 4
Bench Press 5x5
Push Press
Close Grip Bench Press
Incline Bench Press
Low Incline Flyes
Crucifix Flyes
DB Hammer Curls

buikspierkwartier

SCHEMA IS NU GEWORDEN:

maandag
Deadlifts
leg curls
Pull ups
Seated Cable Rows
T-Bar Rows

woensdag
Bench Press 5x5
Incline Bench Press of incline dumbel press
Crucifix Flyes
Standing Low Cable Crossover
Standing Calf Raises

vrijdag
Barbell Squat
front of Zercher squats
Chin Ups
Incline Dumbbell Curls
Barbell Biceps Curls
hammer curls

zondag
Standing Dumbbell Press of millitary press
Barbell Upright Row
Close Grip Bench Press
Reverse Grip Triceps Pushdown
dips
Smith Machine Shrug

Laatst bewerkt:
Zou zoiezo minder oefeningen doen in je cut. Ik vind er ook nogal veel presses in zitten tegenover je pull bewegingen. Cardio is imo niet nodig als je voeding in orde is.

• Topic Starter Topic Starter
oke buikspierkwartier wel gewoon doen?
en welke oefeningen kan ik beter weglaten of switchen voor iets anders

niemand?

buikspier kwartier kan je weglaten imo als je goed genoeg squat en deadlift pak je het al voldoende, verder word ik van dit schema duizelig, je pakt veel spiergroepen door elkaar heen op meerdere dagen, met veel borst en rug? maar goed tijdens de cut moet je kort maar krachtig trainen een fullbody met de compounds en 2-3 isolaties oefeningen zouden ook al voldoen, maar denk eraan kort en krachtig!

oke ik kan dus beter een heel ander schema gaan maken
het enige wat ik echt wil houden in een schema is tog wel 5x5 benchpress
zou ik gewoon oefeningen moeten schrappen dan of een heel nieuw schema

buikspier kwartier kan je weglaten imo als je goed genoeg squat en deadlift pak je het al voldoende, verder word ik van dit schema duizelig, je pakt veel spiergroepen door elkaar heen op meerdere dagen, met veel borst en rug? maar goed tijdens de cut moet je kort maar krachtig trainen een fullbody met de compounds en 2-3 isolaties oefeningen zouden ook al voldoen, maar denk eraan kort en krachtig!

Dit, maar ben wel van mening dat deadlifts en squats alleen niet genoeg is om sterke abs te krijgen, zeker bij gevorderde gewichten. Als je op lange termijn niet wilt blijven steken in je lifts of een verkeerde houding wilt kweken zou ik ze wel 1-2 xpw met hoge intensiteit trainen. Voor de rest volledig akkoord.

oke ik kan dus beter een heel ander schema gaan maken
het enige wat ik echt wil houden in een schema is tog wel 5x5 benchpress
zou ik gewoon oefeningen moeten schrappen dan of een heel nieuw schema

de info sectie van dit forum heeft al veel kant en klare schemas, zowel als dat andere posts hierop ook al veel info bevatten, je kan opnieuw beginnen maar uiteindelijk zal het hetzelfde resultaat hebben, kies je spiergroepen die je samen gaat trainen, pak daar vervvolgens de compounds voor + enkele isolaties en dan zit je 9/10 x goed

Dit, maar ben wel van mening dat deadlifts en squats alleen niet genoeg is om sterke abs te krijgen, zeker bij gevorderde gewichten. Als je op lange termijn niet wilt blijven steken in je lifts of een verkeerde houding wilt kweken zou ik ze wel 1-2 xpw met hoge intensiteit trainen. Voor de rest volledig akkoord.

oke op lange termijn kan buikspieren nodig zijn, maar er is geen enkele reden om het in een kwartier te doen,je doet ook geen bicepskwartier. Stel je bent aan buiktraining toe doe het dan net als elke andere spier: maak oefeningen,setjes en verhoog steeds het gewicht.

jammer genoeg doen veel van de schema links het niet meer
als ik op de link druk staat er vaak page not found

---------- Toegevoegd om 12:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:42 ----------

is er een bepaald soort schema dat je me misschien kan aanraden?
ik train 4 dagen per week waarvan ik graag 2x per week zou willen benchen 5x5 als dat kan
ik train nu op ma woe vrij zo

hoezo perse benchen, loopt het achter? maar een UB/LB split kan er elk dan 2 dagen zit dus 2 x bench in, is wel zwaar en anders een 4 split maar 2x benchen zit er dan niet in: quads-biceps,borst-kuiten,hamstring-rug en schouders-triceps-traps ofzo?

Nee borst loopt niet achter misschien moet ik wel gewoon echt een heel ander schema gaan volgen ik had de gedachte 2x borst is beter ik kan idd misschien beter 1 dag benen gaan doen en de andere 3 dagen de rest

---------- Toegevoegd om 14:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:18 ----------

Ik vind het alleen heel lastig een goed schema te maken
ik heb vaak ook het idee dat ik niet genoeg train als ik al een uur bezig ben geweest dat ik dan denk van hmm n8et veel gedaan vandaag terwijl ik best wat doe

---------- Toegevoegd om 14:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:21 ----------

Ik ga proberen een 4 daags split schema te maken
hoeveel verschillende oefeningen sets/reps per spiergroep kan ik dan het best doen

---------- Toegevoegd om 15:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:27 ----------

maandag
Deadlifts
leg curls
Pull ups
Seated Cable Rows
T-Bar Rows

woensdag
Bench Press 5x5
Incline Bench Press of incline dumbel press
Crucifix Flyes
Standing Low Cable Crossover
Standing Calf Raises

vrijdag
Barbell Squat
front of Zercher squats
Chin Ups
Incline Dumbbell Curls
Barbell Biceps Curls
hammer curls

zondag
Standing Dumbbell Press of millitary press
Barbell Upright Row
Close Grip Bench Press
Reverse Grip Triceps Pushdown
dips
Smith Machine Shrug

Laatst bewerkt:
ziet er in mijn ogen al beter uit ook een mooie compound om elke dag mee te beginnen en je helemaal af te matten voordat je met de rest begint. het aantal reps en sets ligt aan je doel natuurlijk maar imo is een combinatie het best dus de compounds 5x5 en de rest 3x8-12

1 deadlift is voldoende. Geloof mij al je het zwaar en goed doet wil/kan je echt niet nog een deadlift maken.

En voor benen mag je best nog wat extra oefeningen doen. 3 is wel erg weinig.

Maar dit schema is al veel beter dan je eerst die bovenaan staat:).

oke en de hoeveelheid oefeningen en volgorde hiervan ook oke?

buiten mij schema probeer ik nog 1 of 2 x aan cardio te doen

---------- Toegevoegd om 15:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:53 ----------

dus de romanian deadlift erin houden de andere dr uit

---------- Toegevoegd om 15:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:54 ----------

wat kan ik er dan het best bij doen op maandag ipv de dead lifts

heb je nou de 4 split aangehouden die ik ga? want dan heb je rug en hamstrings op 1 dag dan zou ik de gewone deadlift erin laten en dan een leg curl erbij gooien

heb je nou de 4 split aangehouden die ik ga? want dan heb je rug en hamstrings op 1 dag dan zou ik de gewone deadlift erin laten en dan een leg curl erbij gooien

dat klopt dit is op basis van de split die jij poste
nog bedankt hier voor

---------- Toegevoegd om 16:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:21 ----------

de barbel squad en front of zerchersquat op vrijdag kan dit wel of word dat te veel en kan ik er beter gewoon 1 van doen

---------- Toegevoegd om 16:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:25 ----------

heb de romanian deadlift eruit gehaald trouwens en er leg curls voor in gezet op maandag

op vrijdag is beide squats misschien wat zwaar ja, je kan er lunges bij nemen of leg press

Oke kijk ik daar nog even naar
is het een goed/slecht idee als ik nog een of 2 dagen cardio doe buiten dit schema

het kan maar je moet in de cut/bulk de hetzelfde calorie tekort/overschot houden wat betekent dat je meer moet eten voor dezelfde hoeveelheid calorien aan het einde van de streep

Terug
Naar boven