XXL Nutrition

Nieuw schema

Bamm bamm

Novice
Waardering
1
Lengte
1m93
Massa
88kg
Vetpercentage
12%
Het schama bestaat uit het volgende 5 keer 6 methode plus 1 keer 20 herhaling! dat houdt in, je maakt 5 sets van 6 herhalingen en laatste set 1 set van 20 herhalingen

Maandag
Benen: squat, lunges, leg extension, leg curl,
Schouders: front press standing, lateral raise seated, upright rowing ez-bar, shoulder shrug barbell.

Dinsdag:
Borst: incline bench press, cable cross over, dumbbell press, flyes.
Rug:deadlift, pull down front, barbell rowing, dumbbell rowing.

Woensdag:
Benen: squat, lunges, leg extension, leg curl,
Schouders: front press standing, lateral raise seated, upright rowing ez-bar, shoulder shrug barbell.

Donderdag:
Borst: incline bench press, cable cross over, dumbbell press, flyes.
Rug:deadlift, pull down front, barbell rowing, dumbbell rowing

Vrijdag:
Biceps: barbell curl, dumbbell curl seated,hammer curl standing one arm.
Triceps: triceps extension ez-bar, triceps pull down rope, kick backs dumbbell

Buik doe ik thuis met het vrouwtje samen. Ik doe dit schema nu al een tijdje en voor mij werkt het goed!
Iemand op of aanmerkingen?

Verbaast me eerder hoe je na 1 dag rust alweer benen kan trainen, laat staan op de 3e dag nogmaals te kunnen deadliften..

Who can argue with success... wel een grote belasting voor je benen en onderrug. Als ik het goed begrijp doe je ook nog 50 sets per dag, het lijkt mij allemaal een beetje te gek

• Topic Starter Topic Starter
Ja in het begin was het wel even wennen, ik heb niet het gevoel dat ik me spieren aan het overbelasten ben (geen blessures). En ja 50 is aardig veel maar goed te doen!

Waarom doe je steeds dezelfde oefeningen, als je alles 2x pw pakt?

Wat is je doel?

Bij de armen (met name triceps) heb je er veel isolatie oefeningen in zitten, ik zou er wat meer compounds in pakken bijvoorbeeld dit:

Triceps
Close Grip Bench Press of Dip (wissel dit af, de ene week dippen, de andere week close grip bench press), Dumbbell overhead triceps extensions, Lying Tricep Extensions, Rope Cable Pushdown
Biceps:
Barbell Curl of Preacher Curl (wissel dit af per week), Incline Dumbell Curl, Close Grip Cable Curl

8 oefeningen per dag is trouwens wel erg veel. Zelf doe ik er meestal max 5-6. En gewoon een spiergroep per dag. Rust is groeien :). Maar dat hangt ook beetje vanaf wat je doel is.

Laatst bewerkt:
Wat is je doel?

Bij de armen (met name triceps) heb je er veel isolatie oefeningen in zitten, ik zou er wat meer compounds in pakken bijvoorbeeld dit:

Biceps:
Barbell Curl of Preacher Curl (wissel dit af per week), Incline Dumbell Curl, Close Grip Cable Curl
Triceps
Close Grip Bench Press of Dip (wissel dit af, de ene week dippen, de andere week close grip bench press), Dumbell overhead triceps extensions, Lying Tricep Extensions, Rope Cable Pushdown

8 oefeningen per dag is trouwens wel erg veel. Zelf doe ik er meestal max 5-6. En gewoon een spiergroep per dag. Rust is groeien :). Maar dat hangt ook beetje vanaf wat je doel is.

Mijn doel is massa, ben deze zomer nog aan het bulken mijn doel is minimaal 90kg begin volgend jaar.
En ja ik weet dan moet je voeding 110% zijn ;). Zit nu tussen de 3500 en de 3750 per dag.
Ik ga armen volgende week eens proberen tnx.

Mijn doel is massa, ben deze zomer nog aan het bulken mijn doel is minimaal 90kg begin volgend jaar.
En ja ik weet dan moet je voeding 110% zijn ;). Zit nu tussen de 3500 en de 3750 per dag.
Ik ga armen volgende week eens proberen tnx.

Dan hebben we hetzelfde doel, ik doe ook massa, ben in 11 maanden tijd, 16 kilo aangekomen. Ik zit ook rond dezelfde kcal range als jij. Maar bij massa zou ik jouw rep range niet doen, gewoon 4 sets met 8 - 12 reps. Soms een weekje hoge reps tussen door met 20 - 25 reps en weer 4 sets. En ook af en toe drop-sets en supersetjes.

Maar ik mis trouwens de kuiten (calves)?

Variatie kan nooit kwaad. Andere oefening = nieuwe prikkels.

Als je teveel varieert kom je ook nergens omdat je ook een oefening qua uitvoering goed onder knie moet krijgen. Uitvoering is belangrijker dan gewicht, en volle range of motion.

Laatst bewerkt:
Oke dat is aardig wat, blij om te horen dat het kan. Ik moet wel zeggen dat ik het soms lastig vindt om het eten vol te houden... Maar ja als ik jou zo hoor ga ik maar een stuk strenger voor mezelf zijn!

Kuiten pak ik wel, stond niet op het schema wat ik gekregen heb dus zelf toegevoegd. Doe 2 oefeningen voor kuiten.

Terug
Naar boven