AndroidHealthClinic

nieuw schema

wim1

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
88kg
Hallo allen,

Ik heb thuis een drukbank (rugleuning kan ook schuin), barbell, dumbells, lat pull down apparaat die ik ook aan kan passen zodat ik op de grond kan zitten en de kabel naar mij toe kan trekken.

De oefeningen die ik doe:
Bench press 5x5
Lat pull down (zittend) 4x8
Militairy press 4x8
Barbell curl 5x5
Side raises 5x5

Mijn rug ontzie ik wat omdat ik daar nog wel eens last mee heb gehad, ook de benen blijven achter maar dat is voor een later stadium.
Mijn doel is om wat meer spiermassa te krijgen.

Nu fitness ik op ma/woe/vrij. Graag zou ik willen weten of dit een goeie mix van oefeningen is en hoeveel reps jullie aanraden.

Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt:
Post eerst eens een schema, met een combinatie van oefeningen die je doet voordat je zo'n specifieke vraag steld!!

Welke oefeningen doe je dan???

• Topic Starter Topic Starter
openingspost aangepast, bedankt!

Duss schouders borst en biceps..?
Succes met je naar voren hangende shouders.

Wat raad je aan dan om dat te compenseren?

Die halve cirkels = dumbell flyes?

Sowieso bench press, deadlift en squats in je schema stoppen. Ik zie ook geen enkele row (voor je rug...).

Zorg dat je de achterkant van je schouders/rug ook traint, dmv Bent Over Rows of Shrugs ofzo..
Verder zou ik zeker nog een oefening voor je triceps toevoegen, een Close Grip Bench press bijvoorbeeld.

Eigenlijk zou ik sowieso een hoop oefeningen toevoegen :P Maar om zo eens mee te beginnen is het wel oke I guess..

Edit:
Met die halve cirkels idd, bedoel je hier Fly's mee of Side Raises?

weet denk wel wat die bedoeld, je begind onderin op een schuine bench en haalt hem met gestrekte armen langszij omhoog.. upper chest oef. weenie hoe die heet..

Around the worlds:
http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/around-the-worlds

Altijd zorgen voor balans en tegenovergestelde spieren trainen. Dus doe je borst, dan ook rug trainen. Bijv barbell bench press en rows, military press en pulldown, biceps/triceps etc.
Als je je borstpieren sterker gaat maken tov je rug ga je zeker last krijgen van je rug of krijg je iig naar vorenstaande schouders.

Laatst bewerkt:
Thanks voor de reacties!
Het waren idd Side raises, thanks!

Is onderstaande schema goed? Benen komen later wel s ivm met knie die ik niet teveel mag belasten.

Bench press
Close grip bench press
Lat pull down (zittend)
Militairy press
Barbell curl
Side raises
Bent over row

En hoeveel reps raden jullie dan aan?

Bedankt!

Ik zou iets doen van:

Training A
(Squat)
Bench press
Bent over row
Military press
Dips
Barbell curl

Training B
(Deadlift)
Pull ups
Incline benchpress
Lateral raise
Dips
Dumbbell curl

(Haakjes) zijn vanwege je knie

Bedankt voor je reactie, dips en pull ups wordt voor mij wat moeilijk door gebrek aan apparaten, zijn er oefeningen waarmee ik deze kan vervangen?
En zolang ik met mijn knie zit moet ik de squat en deadlift dan ook vervangen door iets anders?

Bedankt voor je reactie, dips en pull ups wordt voor mij wat moeilijk door gebrek aan apparaten, zijn er oefeningen waarmee ik deze kan vervangen?
En zolang ik met mijn knie zit moet ik de squat en deadlift dan ook vervangen door iets anders?

Bij training A dips vervangen door bank dips, bij training B skullcrusher.
Squat en deadlift zijn niet te vervangen, zit je nog lamb met je knie-blessure?

ok bedankt
Nog paar maanden rustig aan en daarna maar rustig beginnen

Terug
Naar boven