AndroidHealthClinic

Nieuw schema

bramvdb

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
77kg
Vetpercentage
14%
Hallo
omdat ik het tijd vind om iets nieuws te proberen ben ik op zoek gegaan naar een nieuw trainingschema/principe. Maat omdat er zoveel soorten zijn zie ik Door de bomen het bos niet meer. Maw welk raden jullie aan om eens te proberen ?
mvg

Kun je wat specifieker zijn? Wat zijn je lichaamsstats? Wat is je ervaring? Wat is je niveau op grote lifts? Hoeveel dagen?

Power Hypertrophy Upper Lower (4 daags)
Stringlifts + 2 extra oefeningen (3 daags)

• Topic Starter Topic Starter
Power Hypertrophy Upper Lower (4 daags)
Stringlifts + 2 extra oefeningen (3 daags)
Bedankt! Stats zijn helaas niets speciaals. Ik kom van 52 kg bij 175 cm& nu ben ik 74 kg. Bf is 13%. Dit jaar totaal geen progressie gemaakt. Deels komt dit Door iets te weinig te eten, maar ook gebrek aan motivatie doordat de training niet meer genoeg varieerde.

Bedankt! Stats zijn helaas niets speciaals. Ik kom van 52 kg bij 175 cm& nu ben ik 74 kg. Bf is 13%. Dit jaar totaal geen progressie gemaakt. Deels komt dit Door iets te weinig te eten, maar ook gebrek aan motivatie doordat de training niet meer genoeg varieerde.

Je hoeft training niet echt te variëren zoalang je aan bepaalde criteria voldoet. Tenzij je zoals je he zelf zegt, dit nodig heb om je te motiveren.

• Topic Starter Topic Starter
Ik dacht dat dit wel moest voor het krijgen van een nieuwe spierprikkel?

Progressive overload moet je hebben.
Dat betekend per training 2.5 kilo zwaarder gaan of een paar reps extra.
Wat jij waarschijnlijk bedoeld is als je een nieuw programma start dat je dan sneller vooruit gaat.
Dat is je CNS die zich aanpast aan je nieuwe training.

Pas na 6 weken als het 'zwaar' wordt bouw je pas massa

In het begin wen je aan een nieuw schema.
Ga je vaak het hardst vooruit omdat je vaak lichter begint.
Bijv met icf 5x5 begin je op 75% van je 1rm is vaak lichter dan je ervoor deed.
Vandaar mn uitspraak

Terug
Naar boven