Fitness Seller

Nieuw schema

Zoranos

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
251
Lengte
1m82
Massa
70kg
Vetpercentage
11%
Goedenmiddag , ik heb een compleet nieuw schema gemaakt en ik wil graag weten of het goed is of wat er evt. aangepast kan worden.

Maandag: Benen -Squats (4 sets) -Leg press (3 sets) -Dumbell lunge (4 sets) -Leg extension (3 sets) -Standing calf raises (3 sets)

Dinsdag:Borst/Buik -Bench press (4 sets) -Incline dumbell press (3 sets) -Dumbbel fly (4 sets) -Hanging hip raise (4 sets) -Crunches (4 sets)

Woensdag: Rug -Deadlift (4 sets) -Seated row (3 sets) -Wide grip pulldown (4 sets) -Barbell row (4 sets) -Reverse wrist curl (4 sets)

Donderdag: Schouders/Buik -Military press (4 sets) -Side laterals (4 sets) -Barbell front raise (3 sets) -Shrugs (3 sets) -Crunch (4 sets) -Twisting crunches (4 sets)

Vrijdag: Triceps/Biceps -Pushdowns met V-bar (4 sets) -Pushdowns met touw (4 sets) -Skullcrushers (4 sets) -Barbell curls (4 sets) -Incline dumbell culs (4 sets) -Hammer curls (4sets)

Laatst bewerkt:
Waarom geen upper lower of fullbody?
Aan he gewicht te zien begin je net.
Zou Stronglift starting strength of ICF 5x5 doen heb je veel meer aan dan dit

zet alles eens in een mooi lijstje

heel schema is vervormd

• Topic Starter Topic Starter
Waarom geen upper lower of fullbody?
Aan he gewicht te zien begin je net.
Zou Stronglift starting strength of ICF 5x5 doen heb je veel meer aan dan dit
Omdat ik geen voorstander ben om borst en rug op dezelfde dag te trainen.

---------- Toegevoegd om 16:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:26 ----------

zet alles eens in een mooi lijstje heel schema is vervormd
Gedaan

Wou hier iets kinderachtig zetten... maar heb me achteraf herzien...

Was niet tegen mezelf bedoeld tbh. xD Je hebt de clue nog steeds niet zie ik.
Ga nou maar eerst je 22% verminderen ipv in discussie gaan met iedereen.

Misschien dat je eens in de Bijlmer op je buik moet gaan liggen en ff laat nemen door 20 n*gers ,zal het wel sneller gaan :)

Well that escalated quickly... :popcorn:

Ik zou beginnen met een full body zoals starting strength als je stats kloppen. Techniek helemaal op orde krijgen en na minimaal een half jaar pas kijken naar een split.

Ok bedankt , maar ik wil 4-5 per week gaan trainen ,is dat mogelijk ?

Ik zou beginnen met 3 tot 4 keer per week, dagje rust ertussen.
Niet alleen je spieren moeten herstellen maar ook je zenuwstelsel en pezen. Die 2 doen dat een stuk minder vlot dan je spieren dus als je in 1 keer volle bak van start gaat verhoog je de kans op blessures aanzienlijk.

over je schema ,

ik zou nooit schouders op een aparte dag zetten , want die gebruik je al enorm veel bij borst .
ik zou ook nooit buik met borst combineren .

ik lees dat je 4-5 x per week wil trainen

dan zou ik ofwel upper lower body splits combineren , maar aangezien ik denk dat je meer een man bent van uitgebreidere bodysplits zou je ook een push pull legs armen kunnen doen

dag 1 borst +(voorkant )schouders
dag 2 benen +buik
dag 3 armen ==> biceps triceps evt zijkant schouders
rust
dag 5 rug + rear delts

verder vind ik je oefeningenkeuze zeker niet verkeerd ! bij benen zou ik zeker een leg curl + rdl toevoegen
en die nutteloze leg extinctions laten voorwat ze zijn .

en ipv crunches en die dingen inruilen voor bv dragon flags , leg raises , rollouts etc...

Ga nou maar eerst je 22% verminderen ipv in discussie gaan met iedereen. Misschien dat je eens in de Bijlmer op je buik moet gaan liggen en ff laat nemen door 20 n*gers ,zal het wel sneller gaan :)

Okay Zoranos, jij staat ook op de kaart.
Je bent vlug in de picture

Ga nou maar eerst je 22% verminderen ipv in discussie gaan met iedereen. Misschien dat je eens in de Bijlmer op je buik moet gaan liggen en ff laat nemen door 20 n*gers ,zal het wel sneller gaan :)
Reden waarom ik dat met iemand als jou graag doe is omdat jij altijd persoonlijk tegen mensen gaat beginnen kwaken alsof je al 20 n*gers in je kleine schrale 65kg lichaampje gehad hebt. Hier is de clue hopelijk snap je hem nu wel dunne lat.

Starting Strength tot je 1,5x lichaamsgewicht squat en 2x deadlift. Veel beter voor ecto's.

Ok vanaf maandag ben ik met dit schema begonnen dus compleet anders;

MaandagBenen/Buik 3x8 Squats - 3 x 8 Deadlift - 3 x 8 Leg press - 3 x 10 Farmer walk - 3 x 8 Standing calf

3 x 15 Hanging hip raise - 4 x 20 Crunch - 3 x 15 Lying leg raise.

Dinsdag Borst/Schouders 4 x 8 Bench press - 3 x 8 Schuin dumbbell press - 3 x 8 Lying dumbbel flyes

3 x 10 Chin-ups - 3 x 8 Military press - 3 x 8 Side laterals

WoensdagTriceps-Biceps 4 x 8 Pushdown - 4 x 8 Pushdown met touw - 3 x 8 Skullcrushers

4 x 10 Barbell curls - 4 x 10 Incline dumbell culs - 3 x 10 Hammer

DonderdagZelfde als Maandag

Vrijdag Rug/Onderarmen 4 x 8 Seated Wide Grip Row - 3 x 8 Twisting Standing High Row - 3 x 10 Close gripp chin-ups - 3 x 8 Cable Pulldown(wide) - 4 x 10 Hyperextensions

3 x 8 Reverse wrist curl

Terug
Naar boven