Fitness Seller

Nieuwe Computer kopen

Junk

Dutch Bodybuilder
Waardering
16
Lengte
1m80
Massa
88kg
Vetpercentage
17%
Ik ga binnekort een nieuwe pc halen en wil graag informatie.

Welke merk is goed en wat moet ik juist niet halen ?
Ik wil graag heel veel programmas tegelijk runnen.
Bijvoorbeeld photoshop en dreamweaver en nog paar programmas tegelijk moet pc aankunnen.

Wil ook af en toe game op spelen. En ik download wel veel.

Waar moet ik precies op letten bij aankoop?

mvg

Junk kan je beter niet gaan halen.

kan je zelf bouwen zo ja dan zou ik dat aanraden
zo nee neem een intel i7 of een amd phenompje laterzz

Gewoon zelfbouwen is niet zo moeilijk.

Een pc die in de winkel 1200-1400 is kan je bij alternate of azerty al voor 500-600 euro bouwen alleen je moet zelf alles in elkaar zetten so what ?

Idd zelfbouwen, of iemand €50 euro geven om het voor je te doen. Ben je stukken goedkoper uit :)

• Topic Starter Topic Starter
OK dus naar alternate gaan in ridderkerk ?
Heb op site geprobeerd een pc te bouween maar kreeg steeds conflicten
en wat is het achterlijk duur??

Ik had 1000gb harde schijf
4000mb ram
1024 mb videokaart

en kwam al uit op 750.
En moest ng paar andere selecteren :O
of vraag ik nu teveel voor mn computer ?

wat heb ik minimaal nodig voor standaard dingen zoals moederboard etc?

Äls je een PC koopt moet je letten op andere dingen dan grote. Meer over de kracht van de producten. Zoals, wat is de RPM van je harde schijf, heeft je RAM 1333 of 1666 MHZ.
Bijvoorbeeld een harde schijf zoals de Samsung F3. (http://www.alternate.nl/html/product/Harddisks_3,5_inch_SATA/Samsung/HD103SJ/358022/?)
Het is een goedkoop ding, ze zijn betrouwbaar, snel en een gezonde hoeveelheid Cache. Met andere delen van de PC kan ik je ook wel helpen maar dan heb ik toch echt je budget nodig!

---------- Toegevoegd om 09:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:36 ----------

+
Koop geen Apple, er is verder niks mis met Apple, maar als je een keertje wilt gamen of programma's wil downloaden dan zijn ze meestal voor PC's bedoeld.

• Topic Starter Topic Starter
Äls je een PC koopt moet je letten op andere dingen dan grote. Meer over de kracht van de producten. Zoals, wat is de RPM van je harde schijf, heeft je RAM 1333 of 1666 MHZ.
Bijvoorbeeld een harde schijf zoals de Samsung F3. (http://www.alternate.nl/html/product/Harddisks_3,5_inch_SATA/Samsung/HD103SJ/358022/?)
Het is een goedkoop ding, ze zijn betrouwbaar, snel en een gezonde hoeveelheid Cache. Met andere delen van de PC kan ik je ook wel helpen maar dan heb ik toch echt je budget nodig!

---------- Toegevoegd om 09:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:36 ----------

+
Koop geen Apple, er is verder niks mis met Apple, maar als je een keertje wilt gamen of programma's wil downloaden dan zijn ze meestal voor PC's bedoeld.

Neej aplle is k*t!
Ik heb 1000 euro op zak.
Maar wil maar max 800 euro uitgeven,
Ik doe webmaster
En school begint volgende week
Wil dus heel veel progs tegelijk kunnen draaien zonder dat mn pc vast loopt
En wil af en toe downloaden/gamen en dbb natuurlijk

Kan je me helpen?
Of zal ik zelf bij alternate langsgaan?

Mijn volgende pc ga ik denk ik halen van Alternate. Sinds ik m'n harde schijf niet uit m'n Medion/Aldi-pc krijg zonder eerst het moederbord uit te moeten halen heeft Aldi voor mij in ieder geval afgedaan. HP en zo vind ik te kostelijk, dus zelf samenstellen of een voorgebouwde pc van een internetwinkel lijkt me de beste keuze.

---------- Toegevoegd om 15:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:53 ----------

Al had ik miljoenen, zelfs dan zou ik het niet kopen

+ 1 Same with me, Apple kan me gewoon niet bekoren.

Mensen die Apple troep vinden, kennen niets van computers.

Indien je het geld hebt, zie ik geen reden om niet voor een Apple te gaan. Ben je gelimiteerd door het geld, dan begrijp ik waarom je voor de "gewone" pc's zou gaan.

Anyway, OT, sluit ik me wel aan bij de (meeste) van de andere posts hier. Stel er zelf eentje samen, of laat er zelf eentje samenstellen. Als je niet veel ervan af weet (wat waarschijnlijk het geval is, anders kom je hier niet om hulp vragen) laat hem dan in elkaar steken door één van je vrienden die wel kennis van zaken heeft.

Als je veel wilt kunnen draaien dan moet je voor een processor met meerdere cores gaan. Wat op het moment goede processors zijn die veel werk aan kunnen zijn de i7´s i5 750 en de nieuwe six cores van AMD. Intel beschikt ook over een six core maar die ligt qua prijs al bij je budget. Wil je aan de toekomst denken dan zou ik iig voor een i7 of X6 gaan samen met een moederbord die deze processors ondersteunen en als het even kan inclusief usb 3.0 en sata 600. Wil je je programma´s zoals photoshop ook nog eens snel laten starten kijk dan ook eens naar de SSD´s. Dit zijn de meer nieuwere harde schijven die tal van keren sneller zijn met lezen dan de traditionele harde schijven.

Zorg qua ram geheugen dat je in ieder geval genoeg hebt. Minimaal 4 GB. Aangezien je graag grafische programma´s gebruikt zorg er dan ook voor dat je een fatsoenlijke videokaart er in doet. Goede op het moment zijn de 5000 serie´s van ATI vanaf de 5770 en de nieuwkomer GTX 460 van nvidia doet het erg goed.

Ook niet geheel onbelangrijk is de voeding, zorg dat deze genoeg energie kan leveren.

Voor 800 euro moet je een aardig eindje kunnen komen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven