MuscleMeat

Nieuwe harde schijf!

Je ziet de HD alleen in Disk beheer, niet in je verkenner. Pas na formatteren zal de disk herkent worden door verkenner.

• Topic Starter Topic Starter
Hmm, ja ik koop die disc eigenlijk om mijn 85GB aan MP3 te backuppen, zodat ik mijn huidige schijf kan formatteren, zonder die data kwijt te raken. Vervolgens wilde ik dus mijn huidige schijf als MP3 schijf gebruiken en die andere schijf voor al mijn andere zooi.

Maar dat werkt dus niet zo :roflol: ?

Toch niet zo simpel als jij het voorsteld nee ;) (er is wel wat werk dan)

• Topic Starter Topic Starter
Andere ideeën hoe ik mijn MP3 kan backuppen?

Externe HDD als het alleen is om Back-ups te nemen
Gewoon een USB 2.0 versie kopen (kost een 90e voor 250gb)
Inpluggen en klaar

Als werkschijf is zo'n externe dan weer minder geschikt

Ofwel toch voor de optie gaan die je zelf aangaf ...
maar dan kijk je dus op tegen
- nieuwe schijf formatteren, partitioneren
- copy van alle mp3's te nemen naar een partitie op de nieuwe schijf
- dan een instal doen op een partitie van je nieuwe schijf (oude HDD uitschakelen)
- (oude schijf terug inschakelen) dan een format te doen van je oude schijf
- dan een copy maken van je mp3's op je nieuwe schijf, naar je oude schijf

Ofwel
- In Bios laten booten van nieuwe schijf
- Instal doen op nieuwe schijf
- Via nieuwe instal je mp3's overhalen
- nadien format doen van oude schijf

Laatst bewerkt:
Je ziet de HD alleen in Disk beheer, niet in je verkenner. Pas na formatteren zal de disk herkent worden door verkenner.

Bijna goed (whoeps, ik corrigeer een mod ! als ik nou maar geen geel krijg :D)

Als je de disk voorziet van een partitie zie je em al in de verkenner... alleen als je er dan op klikt brult windows om hulp dat ie de disk niet kan lezen en of ie em soms formatteren moet ;)

No problem in ieder geval om die disk bij te plaatsen tractortje ! dat gaat ie zat redden :)

Zorg voor dat je Windows XP servicepack II hebt draaien.. WinXP servicepack 1 herkent de schijven niet groter dan 137 GB ...

(Servicepack Niveau controleren Icoontje deze computer - Rechtsklik -> Eigenschappen .. ) op het tabblad algemeen staat boven aan je scherm naast het windows logo de beschrijving van je Windows versie met daarbij je servicepack niveau.

Windows XP ondersteund standaard niet groter dan 137 GB, SP1 & 2 beide wel.

Terug
Naar boven