AndroidHealthClinic

Nieuwe kuur na lange tijd

Isdera

Dutch Bodybuilder
Waardering
28
Lengte
1m83
Massa
101kg
Vetpercentage
14%
Een ouwe rot uit het vak is bij mij gekomen voor wat kuur advies, het is nu dik 15 jaar geleden dat hij heeft gekuurd. Op z'n top woog hij toen ruim 140kg; benchpress van 275kg, squat van 375kg, deadlift van 400kg en legpress van 1000kg. Hij heeft 10 jaar niet getraint en is nu weer een jaar bezig; 15kg afgevallen en 14cm op z'n armen erbij.

Hij wil graag z'n bf omlaag brengen en wat kracht en spiermassa aankomen. Nu zijn we op onderstaande uitgekomen.

1-12 Test E 200mg EW
1-10 Tren E 400mg EW
1-5 Winny 50mg ED
3-13 Nolvadex 10/20mg ED
3-13 Proviron 50mg ED
3-13 hCG 2x 250iu EW
14-15 Clomid 100mg ED
14-15 Nolvadex 40mg ED
16-17 Clomid 50mg ED
16-19 Nolvadex 20mg ED

Tren is de basis omdat het niet aromatiseert, laag test ivm z'n hoge bf. Ik twijfel nog over een AI met 200mg test per week. 10/20mg nolva per dag tijdens de kuur om gyno en andere oestrogene bijwerkingen tegen te gaan zou wellicht al voldoende zijn.

Als iemand nog waardevolle suggesties heeft... ?

ps. als je wilt weten wat hij allemaal al eens heeft gebruik vroeger.... ALLES en VEEL!

Hij gaat dus de hele kuur nolva slikken, en je denkt nog na over een AI ernaast? Vanwaar direct nolva de hele kuur ernaast? En wat is de gedachte achter prov? Waarom de SERMs zo hoog gedoseerd? Waarom 2x 250 IU hCG? Ik kan nog even doorgaan denk ik; wat zijn z'n stats..?

• Topic Starter Topic Starter
Hij gaat dus de hele kuur nolva slikken, en je denkt nog na over een AI ernaast? Vanwaar direct nolva de hele kuur ernaast? En wat is de gedachte achter prov? Waarom de SERMs zo hoog gedoseerd? Waarom 2x 250 IU hCG? Ik kan nog even doorgaan denk ik; wat zijn z'n stats..?

200mg test + 400mg tren met een hoog bf (gok 25/30%) kan nog altijd vervelende bijwerkingen geven. Het is OF nolva ernaast OF een AI. Proviron gekozen ipv masteron voor lichte anti-e eigenschappen en SHBG verhaal. Gezien z'n leeftijd (47) verwacht hij moeilijker te herstellen, daarom de PCT op die wijze. HCG tegen atrofie van de testes door tren.
184cm, 120kg? 25%bf?, 47 jaar

Is het niet gewoon handiger als ie eerst wat verder gaat cutten? Hij is net weer een jaar bezig en gaat ogenschijnlijk als een trein. 25/30% is gewoon heel hoog voor bodybuild doeleinden. Qua gezondheid 'n stuk beter als je, zeker op zo'n leeftijd, met een wat lager BF% 'n kuur in gaat. Heb je die nolva ook niet nodig (als ie die al nodig had).

De hCG hoger doseren (verdubbel die 250 IU), en gebruik van hCG staat los van tren overigens. Prov vind ik z'n geld niet waard, maar dat is mijn mening.

Ja, ik ben het met je eens en heb dat uiteraard als eerste geadviseerd. Maar op zijn leeftijd gaat het allemaal niet meer zo snel en gemakkelijk als dat hij 10/15 jaar geleden gewent was. Als jij hem ervan af wil praten ga je gang. Gaat je niet lukken, hij heb ze zinnen er nu eenmaal erop gezet. Hij wil zn bf wel lager hebben maar heeft geen ambitie om ooit naar de 10% te gaan.

Omdat hij het toch wel gaat doorzetten heb ik samen met hem het schema zo gemaakt.

Ja, ik ben het met je eens en heb dat uiteraard als eerste geadviseerd. Maar op zijn leeftijd gaat het allemaal niet meer zo snel en gemakkelijk als dat hij 10/15 jaar geleden gewent was. Als jij hem ervan af wil praten ga je gang. Gaat je niet lukken, hij heb ze zinnen er nu eenmaal erop gezet. Hij wil zn bf wel lager hebben maar heeft geen ambitie om ooit naar de 10% te gaan.

Omdat hij het toch wel gaat doorzetten heb ik samen met hem het schema zo gemaakt.
en is nu weer een jaar bezig; 15kg afgevallen en 14cm op z'n armen erbij.
Hoe snel wil je het?

Heeft weinig met ambitie te maken, des te meer met gezondheid.

Als ik in deze thread post kan ik dan in mn CV vermelden dat ik een powerlifter met 1000+kg total gecoached heb?

Als ik in deze thread post kan ik dan in mn CV vermelden dat ik een powerlifter met 1000+kg total gecoached heb?

Lol

---------- Toegevoegd om 13:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:27 ----------

Waarom tijdens de kuur nolvadex?

Hoe snel wil je het?

Heeft weinig met ambitie te maken, des te meer met gezondheid.

Ja hoe snel wil je het, het eerste half jaar ging het als een speer. Dat is nu niet meer zo. Ik denk dat hij de 50 ziet naderen en nu goed merkt dat het allemaal niet zo lekker meer gaat als dat hij vroeger gewend was.
En over ze gezondheid maakt hij zich nooit druk, hij is ook nog nooit bij de dokter geweest.

Enfin, als ik hem er niet mee helpt dat haalt hij het wel ergens anders. Beter dit dan dat hij met een flinke dosis test en oxy gaat spelen ofzo..

Ja hoe snel wil je het, het eerste half jaar ging het als een speer. Dat is nu niet meer zo. Ik denk dat hij de 50 ziet naderen en nu goed merkt dat het allemaal niet zo lekker meer gaat als dat hij vroeger gewend was.
En over ze gezondheid maakt hij zich nooit druk, hij is ook nog nooit bij de dokter geweest.

Enfin, als ik hem er niet mee helpt dat haalt hij het wel ergens anders. Beter dit dan dat hij met een flinke dosis test en oxy gaat spelen ofzo..

Naja als jij het hem afraadt en hij gaat dan vervolgens naar een ander lekker laten gaan dan. Dan betekent jouw advies te weinig voor hem. Is niet jouw probleem dan.

Is het niet gewoon handiger als ie eerst wat verder gaat cutten? Hij is net weer een jaar bezig en gaat ogenschijnlijk als een trein. 25/30% is gewoon heel hoog voor bodybuild doeleinden. Qua gezondheid 'n stuk beter als je, zeker op zo'n leeftijd, met een wat lager BF% 'n kuur in gaat. Heb je die nolva ook niet nodig (als ie die al nodig had).

De hCG hoger doseren (verdubbel die 250 IU), en gebruik van hCG staat los van tren overigens. Prov vind ik z'n geld niet waard, maar dat is mijn mening.

Wat is jou mening mbt provi vs mast?

Grtz,

Terug
Naar boven