Fitness Seller

nieuwe pc, maar internet werkt niet

MeDieViL

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
560
Massa
40kg
wel heb hier een modem die internet "verspreid" via 2 kabels
hoofdpc werkt goed, maar mn 2de pc wil ni op internet?

beetje weinig informatie, zo
maar een aantal dingen kan je proberen
geef de modem een reset
kijk bij netwerkverbingen of doe verbinding toevoegen
doe je driver cd van je internet provider erin

Heb je ADSL ?? heb je @ kabel ??

- @ Home : Achter de @ kabel modem heb je hoe dan ook een router nodig. Kabelproviders ondersteunen officieel niet meerdere pc's achter 1 modem. De Hostname (het CC-nummer) zet je als hostname in je router .. Neem verder de punten in acht die ik ook bij ADSL noem

- ADSL: Je dient je IP instellingen te controleren (deze kun je bij voorkeur het beste op automatisch zetten) Verzeker je zelf er ook van dat je 2de kabel goed is (dit moet een "straight" kabel zijn) als je beide stekkertjes met het lipje naar beneden vast houdt dienen de kleurcombinaties hetzelfde te zijn van de draadjes..

Paar vraagjes:

- Wie / wat is je serviceprovider (b.v, KPN,@Home, Tiscali, Wanadoo, etc)?
- Welk besturingssysteem is geinstalleerd op de 2e computer?
- Geeft je modem ook ip adressen uit, of krijgt je hoofdpc een extern adres?
- wat is het ip adres wat je 1e computer heeft, en welke heeft de 2e?

Kan zo nog wel even door blijven gaan, maar dit zijn toch wel de belangrijkste dingen om te weten...

• Topic Starter Topic Starter
skynet
XP
?? geen idee
geen idee

jongens wat ingewikkeld, ik dacht steek gewoon die kabel erin en hij kan op internet

Reset je router eens. Doet m'n broer altijd als hij geformatteerd heeft, dan kan hij weer gewoon op internet... :)

ga eens naar "mijn netwerklocaties" en open "netwerkverbindingen weergeven", zeg eens welke in die map staan...

skynet
XP
?? geen idee
geen idee

jongens wat ingewikkeld, ik dacht steek gewoon die kabel erin en hij kan op internet

gewoon de kabel insteke is iets te gemakkelijk se :D zo doe je dat niet

Ik heb eerst een cd moete installere op men pc om die kabel te late herkenne, mss heb je dat niet gedan.;)

skynet
XP
?? geen idee
geen idee

Heb je van Skynet een naam gekregen die je computer moest hebben (hoofdcomputer) volgens hun?
Als dit het geval is, zul je niet op internet kunnen met die 2e computer totdat je er een router tussen zet en deze router die naam geeft. Hetzelfde is hier in NL noodzakelijk met o.a. @Home.

Even een testje: Ga naar start, uitvoeren, en type "cmd" (zonder "-en) en druk vervolgens op < enter >
Nu krijg je een zwart schermpje. Type hierin "ipconfig" (zonder "-en) druk vervolgens weer op < enter >
Nu krijg je een zootje gegevens. Belangrijk zijn: ip address en Default Gateway. Achter deze 2 staan nummers gescheiden door een '.'.
Als je bovenstaande kunt doen en de nummers hier post van beide computers, dan denk ik dat we al een heel stuk dichter bij de oplossing zijn.

Laat voor alle zekerheid het laatste deel van je ipadres achterwege als je het hier post. Sommige mensen zijn nogal gevoelig mbt het posten van ipadressen...

Dus 192.168.1.1 wordt dan 192.168.1.x

nieuwe PC?
zelf geconfigureerd of is het zo'n dure voorgeinstalleerde? :d
als je zelf windows ed er moest opzette, installeer dan ook zeker de drivers van je moederbord/netwerkkaart

als dit werkt, check dan even de instellingen van je router (netwerklocaties > netwerkverbindingen > dbl klik Lan verbinding > 2e Tabblad > wat is het ip vd gateway=router ip?) meestal 192.168.1.1 (10.0.0.2)

Terug
Naar boven