Fitness Seller

Nieuwe start

Alainadria

Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
82kg
Vetpercentage
33%
Hallo
Ik ben waarschijnelijk hier hier 1 van de zovele...
Ik ben 27 j en heb 20 kg zeker aan overgewicht.
Hoe begin ik eraan???
Normaal denk ik dat ik zal starten met te gaan spinnen.
Wat denk is dat goed?
Vroeger heb ik nog naar de fitnes geweest en daar voelde ik me niet zo op me gemak.
Gewoon ik sta daar tussen al die goed afgetrainde mannen en ik...
Ik voelde me echt minderwaardig.
Hoe pak je dat aan om dit te overwinnen?

Hallo
Ik ben waarschijnelijk hier hier 1 van de zovele...
Ik ben 27 j en heb 20 kg zeker aan overgewicht.
Hoe begin ik eraan???
Normaal denk ik dat ik zal starten met te gaan spinnen.
Wat denk is dat goed?
Vroeger heb ik nog naar de fitnes geweest en daar voelde ik me niet zo op me gemak.
Gewoon ik sta daar tussen al die goed afgetrainde mannen en ik...
Ik voelde me echt minderwaardig.
Hoe pak je dat aan om dit te overwinnen?

Ik denk dat je je er overheen moet zetten. Iedereen is ooit begonnen met trainen zonder een gespierd lichaam, je moet gewoon schijt hebben aan andere en lekker je eigen ding doen. Als jij serieus aan de slag gaat en je met de volle 100% inzet om je doel te bereiken zul je zelfs respect krijgen van de ''afgetrainde mannen''. Om te beginnen moet je maar eens wat lezen over cutten (verstandig vet verbranden ;))
Lees deze stickies door:

Cardio - hoe, wat, en waarom?

Slechte en Goede voeding - hoe onderscheid ik ze?
Cutten: Hoe begin ik?

Hoe je begint aan het maken van een goed voedingsschema
Tips en tricks over voeding en dieet
Eenvoudig je energieverbruik berekenen (BMR) + vetverlies voorspellen
https://forum.bodybuilding.nl/topics/hoe-je-begint-aan-het-maken-van-een-goed-voedingsschema.68557/

Doelgerichte vragen over cardio en voeding kun je gewoon posten en wij helpen je verder ;)

grtz

• Topic Starter Topic Starter
heel erg bedankt hoor voor de hulp
ik heb al veel gelezen maar die tips zal ik weer een klein stapje dichter geraken

heel erg bedankt hoor voor de hulp
ik heb al veel gelezen maar die tips zal ik weer een klein stapje dichter geraken

heel goed :thumbs:

Check mijn bijlage, daarin zit een excel bestandje met een leeg voedingsschema en een energiebehoefte calculator etc etc. Je hoeft alleen maar in te voeren wat je weet en Excel rekent alles voor je uit.

Hoop dat je er wat aan hebt ;)

Succes!

Laatst bewerkt:
Idd **** it! Gewoon alles op alles zetten. Eerste wat ik zou doen is, beginnen met 6 keer per dag eten. Vooral ontbijt is erg belangrijk. Haal alle suikers uit je eten, dus geen cola meer, hagelslag op brood en suiker in je thee.
Ga 3 keer in de week sporten en train dan zo hard je kan, hoe harder je traint hoe sneller je vooruitgang boekt.
Gooi alle zetmeel producten uit je dieet! Koekjes, witbrood, cornflakes, sommige pasta's.
Probeer een goed nachtrust te krijgen. Eet meer groeten, groeten geven snel een vol gevoel en hebben haast kcal.
Alleen dit ga je zeker een hoop kilo opleveren als je vol blijft houden.
Op den duur zal je merken dat je je dieet en levensstyle meer en meer gaat aanpassen.
Owja nog iets de biertjes en baco's moeten ook zeker gaan!

You do the booz, you loose. If its white, don't take a bite :)

echt jongens merci ik heb daar heel wat aan.
Nog klein vraagje.
ik heb nu overgewicht door vet.
Maar als ik kijk naar jullie goed getrainde gasten met spieren die zitten dan ook boven hun idiaal gewicht door hun spieren is dat gezond?
Maar dayt is eigelijk dan geen overwicht he denk ik.
Nogmaals bedankt.

BMI bedoel je.... dat zegt niks over vet spier verhouding.

hou ons vooral op de hoogte..
ga ook maar eens een log bijhouden denk ik.

Beste Alainadria,

ooit ben ik ook begonnen met het zelfde gewicht als wat jij hebt, nu heb ik ook bijna dezelfde lengte. Mijn eerste stap toen der tijd was me inschrijven bij de sportschool en gewoon gaan trainen. En geloof me toen had ik nog geen flauw benul van trainen, voeding etc.
Ik kreeg zo'n standaard schema'tje van de sportschool, maar gek genoeg met 3 keer in de week viel ik toch wel af.
Als je er nou voor zorgt dat je direct goed begint (en gelukkig ben je hier op het juiste adres) dan heb je er alleen maar baat bij.
Ga 3x per week lekker trainen. Begin met een warming upje ga daarna een half uurtje kracht training doen en na dat nog wat cardio, wellicht om mee te beginnen nog 20 minuten er achter aan. Pas je voeding aan, alle slechte dingen eruit knikkeren, eiwit rijke voeding, pas op met bepaalde koolhydraten en zorg er ook voor dat je wat gezonde vetten binnen krijgt!

Houd dit vol en je zult na een maandje zeker al resultaat boeken!

hou ons vooral op de hoogte..
ga ook maar eens een log bijhouden denk ik.

Wat bedoel daar mee met een log te houden?
Ik hou jullie op de hoogte.
Deze week zal ik gaan kijken om de eerste maal te gaan spinnen.
Maar ik zal die stap moeten overwinnen om te gaan.
De zielpoot wil ik zeker niet uithangen hoor.
We zullen ervoor gaan.

Nogthans heb ik dit jaar een kg of zes afgevallen maar ja in het verlof met ons caravan veel ice thea en bbq geêten.
Ik had nietr verwacht dat jullie zo achter mij ging staan.
Ben ik blij om.
Groetjes Alain

Wat bedoel daar mee met een log te houden?
Ik hou jullie op de hoogte.
Deze week zal ik gaan kijken om de eerste maal te gaan spinnen.
Maar ik zal die stap moeten overwinnen om te gaan.
De zielpoot wil ik zeker niet uithangen hoor.
We zullen ervoor gaan.

Nogthans heb ik dit jaar een kg of zes afgevallen maar ja in het verlof met ons caravan veel ice thea en bbq geêten.
Ik had nietr verwacht dat jullie zo achter mij ging staan.
Ben ik blij om.
Groetjes Alain

nou met een log bijhouden bedoel ik gewoon wat ik doe aan training incl. de oefeningen met gewichten en de cardiotrainingen die ik doe.

succes in ieder geval met jouw "nieuwe start"
:thumbs:

HOI
Na 2jaar ben ik van 96kg naar 82kg gegaan door gewoon gezond te gaan eten.
Als ik tijd over heb dan probeer ik toch te bewegen.
Soms kom ik er n iet aantoe omdat ik naar het werk enorm moe ben(metaalarbeider,zware stukken heffen tussen de 10kg en 50kg heel de dag door)
S'morgens heb ik de volle moed om te gaan sporten maar tegen de avonnd ben ik doodop tot mijn grootste spijt.
Als ik thuis wachten dan ook ng 2 kids die veel aandacht vragen en ng huishoud taken.
Wat kan ik daar aandoen om meer energie te hebbben.

oja dit ook ng buikomtrek van 115cm naar 98cm
nu hopend op reactie

Terug
Naar boven