MuscleMeat

Nieuwe start!

Tommyj

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
91kg
Vetpercentage
30%
Na een tijdje van weggeweest te zijn heb ik besloten om me weer helemaal op het trainen te storten. Zal vandaag starten met cutten en zal een logje bijhouden.

Maar, door de lange tijd dat ik gestopt ben, ben ik vele kilo's aangekomen, erg veel. Ben nu ongeveer 2 a 3 jaar geleden gestopt! Was een erg grote vergissing maar kon niet anders.

Nu weeg ik 90,5 kg en een bodyfatpercentage van 30%.

Mijn doel ---> kleine kg vet per week kwijtspelen. Wil binnen vier maanden aan een vetpercentage zitten van 18% en een gewicht van ongeveer 74 kg.

Is dit haalbaar? Zal 5 dagen in de week cardio doen (20 min lopen).

Wanneer mijn conditie erop vooruit is, dit zal 1 april zijn 5 x 40 minuten cardio en drie dagen krachttraining (twee spiergroepen per sessie).

In bijlage kunnen jullie mijn voedingsschema terugvinden.

In mijn voedingsschemazit ik onder onderhoud maar je moet er nog een maaltijd bijrekenen (moet eten wat de pot schaft).

De broodmaaltijd met tonijn vervang ik geregeld door 50g zilvervliesrijst met 200g kipfilet!

Alvast bedankt voor de feedback!

HEB DIT BERICHT OOK GESTART IN DE LOG, ZAL VANAF VANDAAG LOG STARTEN

Bijlagen

Beter een fullbody schema 3x per week en cardio. Met fullbody gebruik je veel meer energie dan een split schema. 20 minuten na fullbody en 45-60 minuten op rust dagen.
Je zou niet eens een fullbody hoeven te doen, als je maar 3x per week al je grote spiergroepen goed aanpakt kom je er ook. Zodra je een maandje goed bezig bent zal je vanzelf gezonder eten omdat je resultaat ziet, dus vind ik een voedingsschemaoverbodig. 18~20% BF binnen 4 maanden moet lukken. Veel succes!

Ik zat 3 jaar geleden precies in dezelfde situatie! Ik ben ook begonnen met bijna dagelijks te gaan lopen in weer en wind en op een half jaar ben ik van 93 kg naar 73 kg gegaan.

Dit was voornamelijk door cardio en op eten te letten. Na dat half jaar ben ik ook krachttraining beginnen te doen en is het allemaal nog goed gekomen vind ik.

Probeer veel te lopen aan een lage intensiteit, dus een tempo dat je nog kan praten, in het begin zal dit eerder op snelwandelen lijken, maar het is belangrijk dat je dit LANG volhoudt. Wat ik ook vaak deed was s'avonds na het avondeten een 45-60 mins gaan joggen, en dan niets meer eten en gaan slapen, en 's ochtends voor het ontbijt ook 45-60 mins gaan joggen. Zo verbrand je goed vetten!

Verder moet je ook proberen zo weinig mogelijk koolhydraten te eten. Vermijd brood, pasta, aardappelen, ... ook met rijst oppassen!

Veel succes, als er nog wat is wil ik je gerust ermee helpen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt

En zit mijn voedingsschema wat goed? Of eet ik nog teveel?

Zal er volledig voor gaan vanaf 1 april. Nu zal het een beetje de inloopfase zijn om terug wat conditie op te bouwen, maar op mijn voeding zal ik alvast letten!

Ga in een van de stickies even via de formule je dagelijks calorie verbruik bereken.

Btw, geef vorige post een karma! ;-) (op weegschaaltje drukken onder stats ;p )

Ga in een van de stickies even via de formule je dagelijks calorie verbruik bereken.

Btw, geef vorige post een karma! ;-) (op weegschaaltje drukken onder stats ;p )

+1

dat staat in mijn voedingsschema genoteerd, dus kan je daar zien

Ik zou het heel knap vinden als je dit zou volhouden. Meestal lopen veel mensen te hard van stapel en gaan ze meteen beginnen met voedingsschema's, 5 dagen split en nog eens cardio. Ik raad je aan om rustig te beginnen zodat je het lang kan volhouden.
Zonder een voedingsschema haal je makkelijk een 18% BF. Zodra je een plafond hebt bereikt dan een voedingsschema om je plateau te doorbreken. Zie een voedingsschema maar als een appeltje voor de dorst.

Nog een vraagje, heb je vaak de neiging om friet, pizza, kebab, ... te gaan eten?

Of kan je hier perfect zonder leven?

Ik zou het heel knap vinden als je dit zou volhouden. Meestal lopen veel mensen te hard van stapel en gaan ze meteen beginnen met voedingsschema's, 5 dagen split en nog eens cardio. Ik raad je aan om rustig te beginnen zodat je het lang kan volhouden.
Zonder een voedingsschema haal je makkelijk een 18% BF. Zodra je een plafond hebt bereikt dan een voedingsschema om je plateau te doorbreken. Zie een voedingsschema maar als een appeltje voor de dorst.

Ik dacht net dat je moest starten met een goed voedingsschema. Dat dit schema de basis was voor dit alles. Zonder een goed voedingsschema kom je er gewoon niet (lees ik vaak).

Dus jij denkt dat ik me vooral moet concentreren op de cardio?en voedingsschema paar maanden achterwege laten?

@bb Tom

heb wel nog de neiging om eens iets vetig te eten, maar af en toe een cheat maaltijd kan wel geen kwaad zeker (maximaal 1 a 2 per week )?

Ja ik wou net zeggen, ik had op het begin het daar heel moeilijk mee, ik ging 3-4x naar frituur per week.

Ik had de eerste 2 maanden dat ik begon te dieëten een JUNK-dag ingelast, meestal was dit op zaterdag.

Dan at ik 1 maaltijd naar keuze waar ik echt enorm zin in had.
De eerste maanden keek ik elke week enorm uit naar deze dag, maar na een poosje voel je je echt slecht wanneer je die maaltijd aan't eten bent.

Zo ben ik vervolgens geminderd naar 1 junk-maaltijd per 2 weken.

Nu op dit moment eet ik NOOIT nog friet en andere rommel. Sinds 2 weken heb ik een eigen keukentje gekregen in onze kelder, en ik krijg per week 125euro budget van ouders voor mijn voeding en maak alles zelf klaar.

Geloof me, eenmaal je zelf begint te experimenteren met recepten in de keuken, wil je niet meer dat je ouders nog voor je koken.

Ik dacht net dat je moest starten met een goed voedingsschema. Dat dit schema de basis was voor dit alles. Zonder een goed voedingsschema kom je er gewoon niet (lees ik vaak).

Dus jij denkt dat ik me vooral moet concentreren op de cardio?en voedingsschema paar maanden achterwege laten?

Een combintaie van krachttraining en cadrio is het beste.
En zonder een goed voedingsschema bereik je inderdaad geen vet% van 10% of lager. Maar een plat, strak buikje met een beetje buikspier definitie haal je makkelijk.

Met geen voedingsschemabedoelt hij dat als je op 30% staat, je al een héél eind komt (dus zeker tot 18%) met een normaal gezond eetpatroon aan te nemen en krachttraining en cardio terug op te pakken.

Zal niet fanatiek bezig zijn met mijn voedsel maar zal zorgen dat de e/k/v toch wat in verhouding zijn en ik niet boven mijn dagelijkse behoefte kcal zit.

Zal er eveneens op letten dat ik aan mijn zes maaltijden per dag kom om mijn metabolisme op peil te houden.

En de snacks en zo....zoveel mogelijk laten :-(

Gisteren gaan lopen, ben verschoten dat mijn conditie nog zo goed is. Heb 25 minuten aan een stuk lopen!

Heeft er iemand wat tips voor tussendoormaaltijden die eiwitrijk zijn?

Neem nu geregeld rice& protein, soms een blik tonijn met wat brood, kwark... Maar zoek wat alternatieven.

Gekookte eieren

Terug
Naar boven