MuscleMeat

nieuwe video kaart

Luppie

Colossal Veteran
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
4.461
Lengte
1m73
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
op het moment draai ik nog met een Asus EN 7900gt top.

maar ben van plan straks een Club3D nvidia Geforce 8800 GTS 640MB DDR3
te gaan bestellen. zijn er nog dingen waarbij ik aan moet denken
bij deze kaart vb. voeding sterk genoeg ezv ?

wacht nog even op de 8900GTS

Het lijkt me persoonlijk zinloos, welke Direct/X 10 games zijn er uit? Eerste generatie Direct/X 10 kaarten gewoon overslaan, t.o.v. een 7900GT ga je er natuurlijk wel op vooruit maar dan vooral merkbaar in resoluties boven de 1600x1200.

Ik wil jou kaartje wel overkopen.

• Topic Starter Topic Starter
Het lijkt me persoonlijk zinloos, welke Direct/X 10 games zijn er uit? Eerste generatie Direct/X 10 kaarten gewoon overslaan, t.o.v. een 7900GT ga je er natuurlijk wel op vooruit maar dan vooral merkbaar in resoluties boven de 1600x1200.
altijd goed tog want bij battlefield 2142 wil ik graag op alles op high kummen spelen online en zelfde bij cod2 maar ik wil hem ook omdat het geheugen veel hoger is

er zijn straks een hoop games die overgaan op de DX 10 Engine .. verstandige keus dus om dit kaartje te kopen .. je gaat er in de nabije toekomst alleen maar lol van hebben! wat voor interface heb die 7900 ?

er zijn straks een hoop games die overgaan op de DX 10 Engine .. verstandige keus dus om dit kaartje te kopen .. je gaat er in de nabije toekomst alleen maar lol van hebben! wat voor interface heb die 7900 ?

PCI Express x16
2 x VGA - 15-pens HD D-Sub (HD-15) ( met adapter )
2 x DVI-I - 29-pens gecombineerde DVI
1 x HDTV-uitgang - RCA ( on supplied cable )

deze heb ik besteld volgende week binnen +een zwaardere voeding is nodig bij deze keert:mad: :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

club 3d 8800 gts 640mb

Mmm bende ... ik draai nog steeds dat ouderwetse AGP ... straks eerst eens een nieuwe pc bouwen voor me zelf als de zaken rond zijn :)

alles wat is straks heb:
amd athlon 64 3400+ 2,21 ghz
geheugen 1,5 gig
video card 8800 gts 640 mb
voeding 600 watt

nu is mijn vraag moet ik ook mijn prossesor aanpassen naar een dual core ?
of haal ik nu wel alles uit die video kaart

Of je video kaart max presteert hangt ook van de architectuur en de frequentie van de systeembus af ... met een 3400 kun je er al heel wat uit sleepen .. kwa geheugen zit je ook erg goed.

alles wat is straks heb:
amd athlon 64 3400+ 2,21 ghz
geheugen 1,5 gig
video card 8800 gts 640 mb
voeding 600 watt

nu is mijn vraag moet ik ook mijn prossesor aanpassen naar een dual core ?
of haal ik nu wel alles uit die video kaart

Het is stom om met die processor zo'n grafische kaart te gaan kopen. Kan je beter helemaal upgraden naar een dual core.

Moet Lenn wel gelijk geven, beetje jammer om zo'n videokaart aan te schaffen met zo'n processor.

Verder gefeliciteerd alleen hadi k zelf liever gewacht op die nieuwe kaart van ati. :)

Die haal ik ook, met een 7900GTO. In 3DMark 06 zal je waarschijnlijk lager scoren dan die 7900GTO en mijn config, daar telt de processor meer mee.

Games maken steeds meer gebruik van dual CPU's, gelet op de huidige prijzen zou ik toch een upgrade overwegen als ik jou was. Neem aan dat je MB, goedkope dualcore CPU er in kan een behoorlijk verschil maken.

hij draait anders als een idioot ik heb een 3d mark 05 score van 10300 +

Als je ff een vergelijk wilt hebben met mijn pc : ik heb een E6600 + 8800 GTS ook + 2gb corsair cas 4 800mhz geheugen + blablabla
En ik haal op 3dMark06 10 324(Futuremark - ORB - Project Comparison) wat dus nog een stuk zwaarder is dan de 3dMark06

Je hebt een goede aankoop gedaan, zeer zeker, de GTS is de beste prijs/kwaliteit, zeker omwille van zijn overclockbaarheid. Maar ik raad je sterk aan om een upgrade naar een core2duo CPU te doen ! Je zal versteld staan van het performance verschil. Je geheugen zit wel goed en je PSU ook, je zal echter wel een nieuw mobo moeten kopen dan :/

Hoe kun je vantevoren weten dat je een nieuwe voeding nodig hebt?

Hoe kun je vantevoren weten dat je een nieuwe voeding nodig hebt?

Als je nu minder dan 450W in je kast hebt en gaat draaien met een 79xx, 19xx, 88xx, 29xxx videokaart en daarbij ook nog een dualcore CPU. Als je dan ook nog enkele HD's er bij hebt dan is het wel tijd voor een nieuwe voeding.

600W is overigens meestal overkill, maar bij een SLI-opstelling kan het zelfs te weinig zijn.

Terug
Naar boven