Fitness Seller

Nieuweling

Mider

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
5
Lengte
1m88
Massa
81kg
Hi,

Ik ben bijna 40 en wil gan beginnen met trainen, voornamelijk om massa te krijgen. Ik heb wel n achterstand in de zin dat ik weinig tot geen beenoefeningen kan doen ivm handicap (squaten kan echt niet). Daar baal ik dus ontzettend van omdat ik juist heb begrepen dat oefeningen zoals squaten mega bevorderlijk zijn voor spiergroei en massa...Iemand tips om dat te kunnen compenseren?

Btw, deze site is echt geweldig qua info! Top!

Groet!

Hi,

Ik ben bijna 40 en wil gan beginnen met trainen, voornamelijk om massa te krijgen. Ik heb wel n achterstand in de zin dat ik weinig tot geen beenoefeningen kan doen ivm handicap (squaten kan echt niet). Daar baal ik dus ontzettend van omdat ik juist heb begrepen dat oefeningen zoals squaten mega bevorderlijk zijn voor spiergroei en massa...Iemand tips om dat te kunnen compenseren?

Btw, deze site is echt geweldig qua info! Top!

Groet!

Wat houd je beperking in als ik vragen mag, wat kan je nog wel? Anders is het ook lastig inschatten wat je eventueel wel zou kunnen doen.

• Topic Starter Topic Starter
Hi,

Ik heb een spitsvoet (spastisch). Ik kan de rechtervoet niet helemaal op de grond zetten....Als ik zou squaten, zou alle kracht alleen uit mn linkerbeen komen....nog los vh feit dat ik dan een scheve houding heb...

lunges mss?

Machines pakken voor benen.

Hi,

Ik heb een spitsvoet (spastisch). Ik kan de rechtervoet niet helemaal op de grond zetten....Als ik zou squaten, zou alle kracht alleen uit mn linkerbeen komen....nog los vh feit dat ik dan een scheve houding heb...

Machines zullen je inderdaad beter af gaan.
Leg extensions & leg curls zouden de klus moeten klaren ;)

dat prikken boeit me nooit zo maar dat gezoem he grrrr

• Topic Starter Topic Starter
dank voor de reacties!
zal het wss idd bij de leg extensions en leg curls moeten houden...

bij ons hebben ze leg adductor en abductor .. je benen spreiden en samendrukken zeg maar. of andersom ;) erg druk bezocht door de vrouwen dus zal vast wel iets doen. misschien ook een id.

en je hebt ook nog op veel fitnesschooltjes een soort beenstrekker waar je overheen hangt met een rol onder 1 knie en die dat been moet je dan strekken. goed voor glutes en hamstrings ook. imho iets beter dan een legcurl ..

succes vaak is het toch een beetje uitzoeken als je lichaam niet helemaal mee wil werken, maar na een tijdje blijkt er toch heel wat mogelijk als je zelf een beetje snapt hoe je spieren aanpakt.

Terug
Naar boven