XXL Nutrition

nieuweling

Chantel

Novice
Waardering
1
Lengte
1m68
Haai,

Ik ben 100% nieuw op de site hier. Qua voeding ben ik behoorlijk aan net experimenteren! Lastig...
Mijn eerste doel is voornamelijk gewichtsverlies cardio! (wel incl kracht) ... weeg nu 82 (1,68) dus way to much!!!

Ik train 3x pw ma/wo/vr zo'n 1,5 tot 2 uur (zo'n 3 mnd) . na de training whey protain isolate, 100ml melk en +/- 15 gr whey choco. Goed te doen... kan ik deze whey ook op mijn rustdagen gebruiken? Di/do/za/zo? (Deze dosering is overigens met 50% verminderd vanwege opgeblazen gevoel.

Echter struggle ik met het ontbijt, gezien ik niet (altijd) op vaste uren kan sporten.

Verschilt nu van, 2 volkoren boterhammen met div. Vleeswaren en eventueel komkomer + bakkie thee en glas water. Of melk met musli/havermout mix... incl thee en glas water. Tips?

Tussendoor eet ik vaak groentes, komkommer/wortel e.d. misschien wat extra's toevoegen?

Avond eten wat de pot schaft.

As said, nieuw hier, so forgive me als alles niet helemaal compleet is qua info!!!

Meningen/commentaar/tips alles is welkom!!

Haai, Ik ben 100% nieuw op de site hier. Qua voeding ben ik behoorlijk aan net experimenteren! Lastig... Mijn eerste doel is voornamelijk gewichtsverlies cardio! (wel incl kracht) ... weeg nu 82 (1,68) dus way to much!!! Ik train 3x pw ma/wo/vr zo'n 1,5 tot 2 uur (zo'n 3 mnd) . na de training whey protain isolate, 100ml melk en +/- 15 gr whey choco. Goed te doen... kan ik deze whey ook op mijn rustdagen gebruiken? Di/do/za/zo? (Deze dosering is overigens met 50% verminderd vanwege opgeblazen gevoel. Ja Echter struggle ik met het ontbijt, gezien ik niet (altijd) op vaste uren kan sporten. Hoezo struggle je? Je ontbijt staat toch los van het uur waar je op sport? Elke dag op het zelfde uur opstaan, en elke dag ontbijten... Verschilt nu van, 2 volkoren boterhammen met div. Vleeswaren en eventueel komkomer + bakkie thee en glas water. Of melk met musli/havermout mix... incl thee en glas water. Tips? Eiwitten! Tussendoor eet ik vaak groentes, komkommer/wortel e.d. misschien wat extra's toevoegen? Je moet berekenen hoeveel kcal je verbruikt op een dag, niemand weet hoeveel wortels je eet... Avond eten wat de pot schaft. As said, nieuw hier, so forgive me als alles niet helemaal compleet is qua info!!! Meningen/commentaar/tips alles is welkom!!
Zoals hierboven, bereken je onderhoud en ga er 500kcals onder zitten. Nu kan niemand je raad geven, omdat niemand ook weet hoeveel en wat je precies allemaal eet op een dag.

Onderhoud bereken en daar paar honderd calorieen onder gaan zitten.

Mij persoonlijk heeft een koolhydraat-arm dieet erg geholpen om binnen 6 maanden 30 kilo af te vallen.
Brood vermijden, niet eten wat de pot de schaft maar bewust koken en alleen voor je training eventueel wat koolhydraten tot je nemen. ;-)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de tips! #DurfTeVragen

Oke dankjewel voor je duidelijke uitleg.

Lees de sticky's.

Inderdaad, lees de stickies en reken je onderhoud uit en ga een paar 100 kcal onder je onderhoud zitten. Krachttraining is zeker aan te raden om te doen en je cardio er naast te doen. Dit zal er voor zorgen dat je afvalt. doe je cardio na je training of sochtends op een nuchtere maag.

Lees je een beetje in hier en als je nog vragen hebt stel ze. Mensen hier willen prima helpen maar veel info is al te vinden op het forum en met een beetje leeswerk kom je een heel eind :)

---------- Toegevoegd om 12:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:40 ----------

Oh en whey is alleen nuttig als aanvulling om gemakkelijk aan je snelle eiwitten te komen. Als je geen duidelijk beeld hebt van je kcal en macro's is whey niet echt nuttig aangezien je nu geen idee hebt hoeveel kcal je nodig hebt om af te vallen en hoeveel je daadwerkelijk binnenkrijgt en in welke verhouding je je eiwitten/vetten/koolhydraten binnenkrijgt.

Inderdaad, lees de stickies en reken je onderhoud uit en ga een paar 100 kcal onder je onderhoud zitten. Krachttraining is zeker aan te raden om te doen en je cardio er naast te doen. Dit zal er voor zorgen dat je afvalt. doe je cardio na je training of sochtends op een nuchtere maag.

Lees je een beetje in hier en als je nog vragen hebt stel ze. Mensen hier willen prima helpen maar veel info is al te vinden op het forum en met een beetje leeswerk kom je een heel eind :)

Stickies kon/kan ik niet openen! Zal de tip opvolgen, ik begin trainen altijd met cardio, dat dus andersom, Thnx

Terug
Naar boven