XXL Nutrition

[Nieuwkomer] Ik wil mijn leven beteren.

MarBX

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
90kg
Vetpercentage
23%
Hallo Allemaal ,

Ik ben MarBX en nieuw op dit forum.

Na 3 jaar van niks doen door verslaving aan games heb ik mijn lichaam achteruit zien gaan. Dat ik allemaal slechte dingen at hielp mij hier nog minder bij. Ik heb nu besloten mijzelf te veranderen en wil graag sportiever worden.

Ik heb alvast bekeken wat ik wil dat mijn doel word en verschillende stickys gelezen over het zogeheten "cutten". Waarmee je dus met 500 minder calorie inname per dag en cardio je vetpercentage kan verlagen. Mijn problemen zijn nu wat verschillende dingen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

1.
Ik wil graag in spiermassa toenemen maar ook vet kwijtraken. Dit kan niet tegelijk als ik het goed heb gelezen. Waar moet ik dan mee beginnen? Eerst Cardio? Of eerst kracht training?

2. Hoe vaak ik de week trainen is te adviseren? Ik doe er ook 2x in de week kickbox bij.

3. Mijn calorie inname -500 zou uitkomen op 2000. Welke voedingsstoffen moet ik vooral binnenkrijgen juist eiwit of koolhydraten?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Alvast Bedankt,

MarBX

als eerst, welkom :)
1.
Ik wil graag in spiermassa toenemen maar ook vet kwijtraken. Dit kan niet tegelijk als ik het goed heb gelezen. Waar moet ik dan mee beginnen? Eerst Cardio? Of eerst kracht training?

ahha jij hebt je huiswerk gedaan! ik zou eerst kracht doen. de meeste starten met een FullBody + Bulk. dat is naar mijn mening de meeste gunstige manier voor een beginner.

2. Hoe vaak ik de week trainen is te adviseren? Ik doe er ook 2x in de week kickbox bij.

3x in de week is prima! kickbox is een prima manier om af te vallen en kracht aan te komen

3. Mijn calorie inname -500 zou uitkomen op 2000. Welke voedingsstoffen moet ik vooral binnenkrijgen juist eiwit of koolhydraten?

ik zou eerst beginnen met +500. bij -500 ga je alleen maar je spieren verbranden! allebei maar reken maar dat je zon 2x je lichaams gewicht aan grammen aan eiwit nodig zult hebben. let wel weer op de vetten! en zorg dat je dan op 3000 kcals uit komt

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

ik hoop dat je hier voldoende aan hebt, er zullen meer adviezen volgen.

suc7!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de snelle reactie!

Dus voor mij is bulken met 3x Fullbody het beste om te starten met de kickbox er uiteraard bij dus. Hoe zit het verder met cardio dan , moet ik dat uit mijn schema laten?

mits je een vet% van 20+ hebt, wel ja.

een foto zegt meer dan 1000 woorden..

met behulp van een calculator je BF (bodyfat) uitrekenen is niet nauwkeurig, ik raad je aan om in de gym of bij een dieetist een 4-puntsmeting te laten doen. een stuk betrouwbaarder!
weegschalen die BF meten zijn ook ruk!

maar alsnog, een foto geeft meer inzicht

Ik zou een driedaagse FB doen . Hard gaan op die compounds en gaandeweg geraak je verslaafd aan het ijzer als je ziet dat je sterker w . Succes :)

Ik snap het maar een foto van mezelf posten met zon buik zit ik nou ook niet op te wachten , dus ik zal wel kijken of ik bij de gym kan meten morgen ofzo.

En Thanks Phenochef

ik snap het. maar als je echt zo "dik" bent als je zegt! dan raad ik toch aan om eerst te cutten.

Met cutten zal ik wel voornamelijk met cardio bezig gaan dus. En als ik op vetpercentage ben dan Clean bulken en fullbody?

kan zeker, als je makkelijk aankomt is clean bulk de shit.
ik zou zeggen ga je cut trainingschema maken en niet te vergeten je voedingschema!
post die shit of in dit topic of in de goede secties!

Zeker. Zo'n schema voor mij zou dan toch gewoon goed zijn als ik 2x kickbox en 3x cardio in de week doe? of is meer aan te raden? voedingsschema zal ik morgen maken. Bedankt voor de hulp alvast.

meer zeker niet!

Even voor de zekerheid he.. ik doe dan geen lichaamstraining verder he , alleen joggen, fietsen , touwtjespringen etc? + natuurlijk de oefeningen die gedaan worden bij kickbox

1.

Je bent een beginner. Krachttraining is totaal nieuw voor je lichaam dus je gaat spiermassa aanzetten en vet verliezen.
Hoe langer je trant hoe moeilijker het wordt tegelijkertijd vet te verliezen en spiermassa opbouwen.
Voor de meeste mensen werkt cardio na de krachttraining het beste.

3x per week een splitschema + cardio op de dagen dat je niet kickboxt. Kickboxen is trouwens een goede manier om je conditie te verbeteren wat je vetverbranding en krachttraining ten goede komt.

Dat kun je alleen vaststellen als je weet wat je lichaamssamenstelling is. Laat je wegen en meten op een sportschool zodat de vet, vetvrije massa ratio duidelijk wordt. Hieruit kun je bepalen wat jouw energie behoefte is. Het is vooral belangrijk om de koeken en de snickers te laten staan.
En bij een beetje sportschool kun je vaak een opzetje voor een goed voedingsschema krijgen.

---------- Toegevoegd om 10:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:07 ----------

Ik snap het maar een foto van mezelf posten met zon buik zit ik nou ook niet op te wachten , dus ik zal wel kijken of ik bij de gym kan meten morgen ofzo.

Aan de hand van een foto het lichaamsvetpercentage bepalen is ook zeer onnauwkeurig.
Meten is weten!

Als je geen foto wilt plaatsen doe dat dan ook gewoon niet.

ps staar je niet blind op die 500kcal zowel + als -.
Hou het als leidraad voor een max. Maar zeer belangrijk is de opbouw (per week)
Laat je lichaam ook wennen aan het proces.

Succes!

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb een schema gemaakt en hoop dat jullie kunnen zeggen of die zo ongeveer goed is.

Ma:Schouders & Borst
Di:Buik & Benen
Wo:Kickbox
Do:Armen ,Rug
Vrijdag:Kickbox

En dan 15-20 min Cardio na de trainingen. op Ma, Di en Do

Nee dit heet split toch? Of zou full body beter zijn?

[Edit]: Ik lees wel eerst de sticky op de link

Terug
Naar boven