Fitness Seller

NK Powerliften 2007 in Cuijck

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
17 & 18 maart 2007 begint het weer. Het NK powerliften welke weer wordt georganiseerd door NKV Atlas en stichting Friends of Powersport Foundation. Uiteraard is Ielja Strik weer onze hostvrouw welke haar kunstjes er ook weer laat zien.

Wie doen er dit jaar weer mee? Het wordt nu georganiseerd in 2 dagen, dus het belooft weer een groots spectakel te worden. Uiteraard zijn we ook op zoek naar sponsors, dus wie zich weer in de schijnwerpers wilt stellen, moet maar even contact opnemen of naar de volgende website toe gaan NK Powerliften Cuijk 17 en 18 maart 2007

Hopelijk zien we jullie daar waar de krachten weer tegen mekaar opbotsen.

Op zelfde dag dat men eerste wedstrijd powerliften valt.
Belgisch kampioenschap squat equiped en team bench.
Bij bond BDFPF op 17 maart. :)

Dan ben ik helaas niet in NL, anders kwam ik wel weer even kijken.

Kom mss wel kijken, mee doen zal dr nog niet in zitten.

Iets anders, warneer breng je de ppb echt van start:D? (denk dat je gewoon een kleine simpele meet zou moeten opzetten, 10 E inschrijfgeld of iets dergelijks, dan zie je vanzelf of er animo voor zo'n bond is)

Lol €10 inschrijfgeld... wil je dat er helemaal niemand komt?!

• Topic Starter Topic Starter
Wat betreft de PPB ben ik aan het rondvragen hoe of wat. Er schijnt een constructie te zijn dat er toch NPB leden bij een pakloze wedstrijd mee kunnen doen. Moet ik dus nog even navragen. Maar daarover meer in de PPB topic.

Ik ga m in mijn kalender zetten, nog niet om mee te doen, maar ik wil zeker gaan kijken :p

Wat betreft de PPB ben ik aan het rondvragen hoe of wat. Er schijnt een constructie te zijn dat er toch NPB leden bij een pakloze wedstrijd mee kunnen doen. Moet ik dus nog even navragen. Maar daarover meer in de PPB topic.

Niet tillen bij een andere bond

De laatste jaren zijn het aantal wilde bonden toegenomen in de powerliftsport. Hierdoor heeft de International Powerlifting Federation

(IPF) besloten dat atleten NIET aan wedstrijden mogen deel nemen die NIET onder auspiciën vallen de IPF. De reden hiervan is dat de IPF een zeer streng anti-doping beleid voert met als doel tot te treden tot de sporten die mogen deelnemen aan de Olympische Spelen.

Dit betekend dat alleen de wedstrijden die onder auspiciën vallen van de Nederlandse Powerliftingbond (NPB) geoorloofd zijn om deel te nemen of dient er een vrijstelling te worden aangevraagd bij het bestuur van de Nederlandse Powerliftingbond. Voor wedstrijden in het buitenland gelden dezelfde regels en dient de organiseerde bond eveneens aangesloten te zijn bij de IPF.

Federaties die aangesloten zijn bij de IPF staan vermeld op de 'IPF memberpage' Members of the IPF.

Daarnaast dien je, indien je geen lid bent van de nationale selectie, een verzoek voor deelname in te dienen bij het bestuur van de NPB.

Op dit moment is er 1 atleet die gewaarschuwd is omdat deze heeft deelgenomen aan een wedstrijd die niet onder genoemde auspiciën of vrijstelling werd georganiseerd.

Aangezien de IPF een streng beleid in deze kwestie voert is de NPB bij volgende overtredingen genoodzaakt een schorsing op te leggen van 1 jaar en bij herhaling zelfs tot levenslange schorsing. Dit is wat de NPB niet wil doen en verzoek je bij vragen dus contact op te nemen, want voorkomen is beter dan ........... Indien de NPB het beleid niet doorvoert kan het betekenen dat de IPF de NPB uitsluitend voor deelname aan Europese- en Wereldkampioenschappen en derhalve zal het NPB bestuur dit beleid dus ook uitvoeren.

Voor vragen en/of toelichting is het NPB bestuur graag een toelichting te geven, want we hebben elkaar nodig om de sport te laten groeien.

Misschien kom ik wel weer kijken ja was vorig jaar ook best mooi.

Voor vragen en/of toelichting is het NPB bestuur graag een toelichting te geven

Nou in het verleden is dat toch niet altijd zo geweest:rolleyes: .Ik heb wel eens naar zoiets gevraagd maar kreeg helemáal geen toelichting en al helemaal niet graag.Maarja misschien toch bij de verkeerde persoon gevraagd dan:rolleyes: .

Ik zie wel in waar jullie op uit zijn met deze houding tov andere bonden maar het snijdt niet echt hout.
Ten eerste:dat je bij een andere bond deelneemt waar niet gecontroleerd wordt,maakt de kans echt niet groter dat je zelf gebruikt want bij jullie wedstrijden kun je dan nog steeds gecontroleerd worden.En als je in de selectie zit zelfs buiten de wedstrijden om.Iemand die niet in de selectie zit kan dus:
-thuis blijven en gebruiken
-naar een wilde wedstrijd gaan en gebruiken
-naar een wedstrijd van jullie gaan en op tijd stoppen met gebruiken
-helemaal niet gebruiken,wat ie verder ook doet.
Dus wat heeft het dan nog met deelname aan wilde wedstrijden te maken???
Ten tweede: Dit strenge beleid zou er wel een voor kunnen zorgen dat het voor de lifters interessanter wordt om geen lid van de NPB te worden,omdat ze dan méér mogelijkheden hebben dan als ze wel lid worden.En dan bedoel ik puur wat betreft wedstrijd deelname.

Oja dit was een topic over het NK:p
Vorig jaar was het een super mooie wedstrijd en als het over 2 dagen verdeeld wordt zal het zelfs nog beter zijn.Misschien ga ik wel kijken.

Aanvulling:

Goodlift en ER Equipment hebben hun toezegging gedaan als sponsor!!! Het aankomend NK belooft een waar spektakel te worden. Hopelijk komen jullie ook :D

Vorig jaar met adema, sossa en eq geweest. Was zeker indrukwekkend, misschien dit jaar ook maar weer even kijken ;)

Na van white-trash-sl*t Adema vernomen te hebben dat op zaterdag 17 en zondag 18 maart 2007 wederom het NK Powerlifting in Cuijk van start gaat, ben ik benieuwd:

Who is coming??

NK Powerliften Cuijk 17 en 18 maart 2007

Indeling:

NK Powerliften Cuijk 17 en 18 maart 2007

Aangezien zaterdag heren (tot 90 kg) én dames zijn en aangezien ik graag wil aanschouwen dat Ielja weer het record pakt ben ik dus ZATERDAG van de partij. Helaas komt zondag mij slecht uit.

Wie volgt?

Ik ben van de partij, het gehele weekend.

:D

Misschien zondag, weet niet of ik verder nog verplichtingen heb.

Ik ben er ook zaterdag of zondag. Nog maar even zien.

Ben dan weekendje weg (Duitsland), dus zit er niet in. Andere keer misschien.

mischien dat ik kom kijken

Leuk, vorig jaar kon ik helaas niet, maar kom dit jaar zeker kijken zaterdag naar de dames.

Terug
Naar boven