XXL Nutrition

Noten, Kwark en Bierrr!

byou1988

Dutch Bodybuilder
Waardering
14
Lengte
1m74
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Elke avond eet ik 50 gram noten (cashew of gemengd, zonder zout uiteraard) en later op de avond 500ml kwark voor het slapen gaan.
Maar 1 of 2x in de week word er bier gedronken, wat is dan de beste volgorde?

Ik las ergens dat kwark (eiwitten) eten na het bier drinken geen nut heeft. Maar noten (vetten) eten wel.
Nu eet ik meestal voor en na het bier drinken wat noten en sla ik de kwark over. Maar is dit eigenlijk de beste oplossing?
En na hoeveel bier (ongeveer) heeft het geen nut meer om kwark(eiwitten) te eten?

Waar heb je het gelezen/gehoord dan dat het 'geen nut' meer zou hebben?

Uhm, volgens mij is het gewoon zo dat alcohol direct door het lichaam als energie verbruikt moet worden en dat het niet opgeslagen kan worden of omgezet kan worden om het op te slaan, waardoor je dus de energie uit andere bronnen, die wel omgezet kunnen worden en opgeslagen kunnen worden sneller opslaat als vet.

Als dat het geval is, dan zou ik dus gewoon zorgen dat je de hoeveel eiwitten binnenkrijgt dat je normaal op een dag dat je niet drinkt ook binnenkrijgt en afhankelijk van hoeveel je drinkt de koolhydraten en wat van de vetten vervangen met het aantal kcal van de drank die je tot je neemt.

Of gewoon geen bier drinken;)

Terug
Naar boven