AndroidHealthClinic

Novomix 50

hancock

Novice
Waardering
0
Heb een vraag voor diegenen met insuline ervaring ik heb novomix 50
maar hoe gebruik ik dat het best qua dosering enzo
en ook heeft iemend mij gezegd dat ik van novomix 50
moet afblijven omdat het een mix is van kort en lanwerkende
hij zei da die langewerkende niet goed is
graag zou ik jullie mening horen

Ik denk dat ik een van de weinige ben die ook novomix een paar keer geprobeerd heeft. Novomix bij het ontbijt genomen maar in de middag ging ik nog steeds bijna hypo als ik niet steeds at. Is echt niet practisch als je zo extreem lang bewust moet zijn van werkende insuline. En je moet het wel bij het ontbijt pakken want later op de dag zit je al heel snel met je slaap, want slapen met werkende insuline is no-go.

Verder is het zo dat insuline op de lange termijn leidt tot gewenning en afhankelijkheid en insuline afhankelijkheid is diabetes. Of de langwerkende dit effect in sterkere mate heeft heb ik ook vaker gelezen. Gezien de lange werking is er natuurlijk een optelsom van meer uur werkende insuline als je een ampul novomix vergelijkt met novorapid en daarmee lijkt het mij logisch dat novomix meer effect heeft op je eigen insuline productie capaciteit.

Novorapid kan ik nu mee omgaan, ik weet wat ik moet eten en daarbij zou kunnen spuiten in combinatie met trainen. Na een uurtje of 4-5 is het effect over waarbij ik het met novomix nooit onder de knie gekregen heb dat inschatten.

Laatst bewerkt:
Je wilt juist insulinepieken creëren op bepaalde momenten, bijvoorbeeld smorgens of na het trainen. Met zon mix heb je een geleidelijke afgifte van insuline, voor onze doeleinde is het dus niet echt geschikt. Ga voor de kortwerkende variant, is ook een stuk veiliger aangezien het sneller uit je bloed is.

je wilt dit in je kuur gebruiken of ?
ff wat meer details bro, kuur verleden ?

verder ben ik het met boes83 eens

Ga voor de kortwerkende variant, is ook een stuk veiliger aangezien het sneller uit je bloed is.

• Topic Starter Topic Starter
je wilt dit in je kuur gebruiken of ?
ff wat meer details bro, kuur verleden ?

verder ben ik het met boes83 eens

Ga voor de kortwerkende variant, is ook een stuk veiliger aangezien het sneller uit je bloed is.

ja ik zou het in mijn kuur willen gebruiken train al enkele jaren en weeg 93 kg met 7 percent bf
en heb al verschillende keren gekuurd

Terug
Naar boven