Fitness Seller

NU OP NED1: Verkiezingsdebat

• Topic Starter Topic Starter
Mooi punt van Wilders tegen Bos, ik moet het hem nageven, de ontwikkelingshulp.

Wilders: Waarom liggen er in Nederland in bejaardentehuizen mensen een hele dag in een luier en word er bezuinigd op de zorg, maar spekken we wel boeren in Polen?

Wikipedia zei:
Nederland geeft ruim 0,8% van het Bruto Nationaal Product (BNP) uit aan ontwikkelingshulp en is daarmee zowel in Europa als wereldwijd koploper. In 2008 werd 4,8 miljard euro besteed aan ontwikkelingshulp. De helft van dit bedrag gaat naar Afrika. Uit een onderzoek gedaan in januari 2008 bleek dat de Nederlandse burgers voorstanders zijn van ontwikkelingshulp, maar 60% vindt het bedrag te hoog en twijfelt aan de effectiviteit van de hulp.

4,8 miljard..

leuk debat!

Ik moet wel toegeven, Wilders doet het goed op mijn lachspieren :)

Laatst bewerkt:
Mooi punt van Wilders tegen Bos, ik moet het hem nageven, de ontwikkelingshulp.

Wilders: Waarom liggen er in Nederland in bejaardentehuizen mensen een hele dag in een luier en word er bezuinigd op de zorg, maar spekken we wel boeren in Polen?

Lijkt me een goed punt inderdaad.
Maar aan de andere kant kan iedereen dit soort one liners maken natuurlijk. Ben toch altjid benieuwd hoe de PVV precies het geld zou verdelen. Hebben ze nou al eens een duidelijke begroting gemaakt?

//

Laatst bewerkt:
Plus heel veel voor Geertje.

Ontwikkelingshulp is vaak zinloos. Ik ben van mening dat als iedereen voor zijn eigen deur veegt de aarde een betere plaats wordt. Genoeg ontwikkelingslanden die uit eigen kracht betere leefomstandigheden voor zichzelf hebben gecreëerd. En genoeg ontwikkelingslanden die nog geen mm zijn verbeterd ondanks alle miljarden die erin gepompt worden. Wanneer gaat links eindelijk de waarheid onder ogen zien?

Dat kunnen ze over 1 of 2 maanden houden en niet 2 dagen voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Het zegt wel wat over de aanhang van Wilders dat ze het gevoel hebben dat Wilders hier sterk overkomt, wat een holle zichzelf constant ronddraaiende langspeelplaat vol schreeuwnummers.

Vond Wilders nou niet echt sterk overkomen.

Krijg een beetje een dejavu met Pim Fortuyn/Wilders

Alhoewel de 2 niet op elkaar lijken word er weer hetzelfde spelletje gespeeld, weer alle partijen die samenspannen om een populaire politieke partij te demoniseren.
Wel zo makkelijk.

Wat is politiek toch heerlijk hypocriet.

Het zegt wel wat over de aanhang van Wilders dat ze het gevoel hebben dat Wilders hier sterk overkomt, wat een holle zichzelf constant ronddraaiende langspeelplaat vol schreeuwnummers.
Ja, maar de langspeelplaten van de anderen zijn grijsgedraaid, dat is ook niet meer om aan te horen.

Krijg een beetje een dejavu met Pim Fortuyn/Wilders

Alhoewel de 2 niet op elkaar lijken word er weer hetzelfde spelletje gespeeld, weer alle partijen die samenspannen om een populaire politieke partij te demoniseren.
Wel zo makkelijk.

Wat is politiek toch heerlijk hypocriet.

Gek he. Als je zulke extreme standpunten inneemt zullen er niet veel partijen het met je eens zijn.

Mark Rutte for the win! Hij is door de jaren heen sterk verbeterd in zijn uitstraling en ook in het debat. Daarmee helpt het natuurlijk dat de sterkste argumenten aan zijn liberale zijde scharen. Pechtold en Bos niet onaardig, maar die CDA buikspreekpop van Geel was dramatisch zwak.

Laatst bewerkt:
Gek he. Als je zulke extreme standpunten inneemt zullen er niet veel partijen het met je eens zijn.

Er zijn anders wel behoorlijk wat burgers het met hem eens, dusja wat is extreem?
Eens of oneens, politieke tactiek speelt hier wel degelijk een rol en denk maar niet dat Geert Wilders gedemoniseerd word enkel omdat ze een andere mening hebben. :rolleyes:

Volgens mij heeft elke politieke partij een andere mening, anders hadden we geen partijen nodig. Dat hij extreem is klopt, kan je ook als tactiek zien. Hoe extremer je naar onderhandelingen gaat, hoe meer je overhoudt van wat je wil bereiken.

Voor mij was ook VVD de partij met de beste punten. Al heb ik toch ook een paar keer goed kunnen lachen om de oneliners van Wilders haha.

Als ik al die reacties van Big-T eens lees is hij pro-Wilders geworden:D, laat EricR het maar niet zien.

Terug
Naar boven