XXL Nutrition

Nu op tv: undercover in de illegale steroidenhandel

Iedereen kent de negatieve effecten van "anabole androgene steroïden">"anabole androgene steroïden">AAS op de cardiovasculaire gezondheid en dat dit op termijn fatale gevolgen kan hebben.

Het is ook niet te bewijzen dat tabak echt dé oorzaak is als iemand sterft door longkanker of door een cardiovasculaire aandoening.

I.t.t. bij AAS is bij tabak wel direct bewezen dat het kan bijdragen aan CVD, CHD en verschillende soorten kankers. Bij AAS zijn wel verschillende soorten potentiele links gelegd, maar die zijn nooit bewezen. Toegegeven, er is vele malen minder onderzoek naar AAS dan tabak gedaan. Maar toch wordt AAS in de media inktzwart afgeschilderd. Ik ken tot op heden maar twee documentaires die beide kanten belichten; Bigger Faster Stronger en Real Sports Steroid Special (HBO). De eenzijdige berichtgeving betreffende dit onderwerp wordt dan ook terecht uitgekotst op dit forum.

Deze cijfers zijn een oversimplificatie van de zaak en zijn de wereld ingestuurd door pro-"anabole androgene steroïden">"anabole androgene steroïden">AAS gezinden. Dit zijn geen eerlijke cijfers. En het aantal tabak en alcohol gebruikers ligt wellicht 1000-maal hoger dan het aantal "anabole androgene steroïden">"anabole androgene steroïden">AAS gebruikers wereldwijd.

Dit zijn geen eerlijke cijfers? Nee het zou natuurlijk eerlijker zijn om bij elke persoon die overlijdt en ooit AAS heeft gebruikt dit aan AAS toe te schrijven. Er is dan wel geen medisch bewijs voor maar het zou 'potentieel zo wel eens kunnen zijn'. Helaas, zo werkt de wetenschap niet.

Dat tabak en alcohol veel meer wordt gebruikt klopt wel. Maar die cijfers tonen wel goed de hypocrisie van de media/samenleving aan.

Deze cijfers moeten toch een beetje gerelativeerd worden hoor. Zo ziet het er een beetje te positief uit voor "anabole androgene steroïden">"anabole androgene steroïden">AAS. Iedereen kent de negatieve effecten van "anabole androgene steroïden">"anabole androgene steroïden">AAS op de cardiovasculaire gezondheid en dat dit op termijn fatale gevolgen kan hebben.

Bovendien zijn er geen betrouwbare statistieken over "anabole androgene steroïden">"anabole androgene steroïden">AAS gebruik omdat over "anabole androgene steroïden">"anabole androgene steroïden">AAS systematisch wordt gelogen. "anabole androgene steroïden">"anabole androgene steroïden">AAS gebruik is een VEEL grotere taboe dan tabak, alcohol of zelfs drugsgebruik.

Van tabak is er ook nog nooit iemand ter plaatse doodgevallen. Het is ook niet te bewijzen dat tabak echt dé oorzaak is als iemand sterft door longkanker of door een cardiovasculaire aandoening.

Deze cijfers zijn een oversimplificatie van de zaak en zijn de wereld ingestuurd door pro-"anabole androgene steroïden">"anabole androgene steroïden">AAS gezinden. Dit zijn geen eerlijke cijfers. En het aantal tabak en alcohol gebruikers ligt wellicht 1000-maal hoger dan het aantal "anabole androgene steroïden">"anabole androgene steroïden">AAS gebruikers wereldwijd.
Wat mij betreft mogen die cijfers gerelativeerd worden tot in het oneindige... Ik heb niets tegen kritisch staan tegenover misbruik van medicijnen, wat AAS gebruik natuurlijk ook is. Maar de onevenredige aandacht van regeringen voor de gevolgen van AAS gebruik, en hun totaal gebrek aan aandacht voor de véél grotere gevolgen van middelen die iedereen zonder voorschrift in de supermarkt kan aankopen is iets waar ik niet akkoord mee ga.

Zelfs door het eten van de verkeerde voeding, in de verkeerde hoeveelheden gaan véél meer mensen dood dan van een spuitje testosteron. Appelen met peren vergelijken zal je denken, wel ik vind van niet. Ik vind dat de overheid AAS in een duister hoekje plaatst, met een groot bord ernaast "EXTREEM GEVAAR" terwijl men dat misschien beter zou zeggen over andere middelen en gewoonten, die veel toegankelijker zijn.

Nogmaals wat de statistieken betreft, het verzwijgen van AAS gebruik heeft niet zoveel zin. Als iemand sterft ten gevolge van AAS gebruik, dan zijn er wel degelijk aanwijzingen om dat bij autopsie vast te stellen. Nabestaanden zijn meestal wel op de hoogte van AAS gebruik, en kunnen die informatie ook doorspelen aan de dokter die de autopsie doet. Dergelijke verbanden zijn nu toch niet zo heel moeilijk te maken.

Alleen is het zo dat AAS nu eenmaal niet erg dodelijk zijn, als ze al de levensverwachting verkorten dan gaat dat héél geleidelijk, en zal de gebruiker waarschijnlijk al een genetische afwijking hebben die bijv. de kans op bijv. een hartaandoening vergroot.

Als we het hebben over plotselinge dood, dan gaat het vaak over middelen als gevaarlijke vochtafdrijvers/diuretica, waarbij uitdroging optreed (vergelijkbaar met xtc en te weinig drinken). Andere oorzaken van sterfte kunnen zijn: chronisch (foutief) gebruik van orale (toxische) middelen, foutief gebruik van insuline... Dit zijn geen veel voorkomende zaken, maar eerder gevolgen van een gebrek aan kennis over het gebruik van deze middelen.

Tot slot ben ik het voor een groot stuk eens met jouw houding jegens AAS, in die zin dat het niet gestimuleerd dient te worden bij jonge mensen (-21) , bij onervaren BB, en zeker niet bij mensen die niet serieus bezig zijn met BB. Het is in de eerste plaats een relatief krachtig medicijn, en moet daarom ook nooit gelegaliseerd worden. We moeten mensen waarschuwen voor de gevaren, maar wel op een manier waarbij er geen leugenachtige demonisering gehanteerd wordt. Er zijn genoeg schadelijke bijwerkingen, maar die zijn er ook bij genoeg andere zaken in het leven. De taak op dit forum is niet om de overheid na te zingen, maar mensen te behoeden voor fouten, hen te wijzen op de alternatieven, en zo mogelijk maken dat ze tot een verstandige beslissing komen.

Wat mij betreft mogen die cijfers gerelativeerd worden tot in het oneindige... Ik heb niets tegen kritisch staan tegenover misbruik van medicijnen, wat "anabole androgene steroïden">AAS gebruik natuurlijk ook is. Maar de onevenredige aandacht van regeringen voor de gevolgen van "anabole androgene steroïden">AAS gebruik, en hun totaal gebrek aan aandacht voor de véél grotere gevolgen van middelen die iedereen zonder voorschrift in de supermarkt kan aankopen is iets waar ik niet akkoord mee ga.

Zelfs door het eten van de verkeerde voeding, in de verkeerde hoeveelheden gaan véél meer mensen dood dan van een spuitje testosteron. Appelen met peren vergelijken zal je denken, wel ik vind van niet. Ik vind dat de overheid "anabole androgene steroïden">AAS in een duister hoekje plaatst, met een groot bord ernaast "EXTREEM GEVAAR" terwijl men dat misschien beter zou zeggen over andere middelen en gewoonten, die veel toegankelijker zijn.

Nogmaals wat de statistieken betreft, het verzwijgen van "anabole androgene steroïden">AAS gebruik heeft niet zoveel zin. Als iemand sterft ten gevolge van "anabole androgene steroïden">AAS gebruik, dan zijn er wel degelijk aanwijzingen om dat bij autopsie vast te stellen. Nabestaanden zijn meestal wel op de hoogte van "anabole androgene steroïden">AAS gebruik, en kunnen die informatie ook doorspelen aan de dokter die de autopsie doet. Dergelijke verbanden zijn nu toch niet zo heel moeilijk te maken.

Alleen is het zo dat "anabole androgene steroïden">AAS nu eenmaal niet erg dodelijk zijn, als ze al de levensverwachting verkorten dan gaat dat héél geleidelijk, en zal de gebruiker waarschijnlijk al een genetische afwijking hebben die bijv. de kans op bijv. een hartaandoening vergroot.

Als we het hebben over plotselinge dood, dan gaat het vaak over middelen als gevaarlijke vochtafdrijvers/diuretica, waarbij uitdroging optreed (vergelijkbaar met xtc en te weinig drinken). Andere oorzaken van sterfte kunnen zijn: chronisch (foutief) gebruik van orale (toxische) middelen, foutief gebruik van insuline... Dit zijn geen veel voorkomende zaken, maar eerder gevolgen van een gebrek aan kennis over het gebruik van deze middelen.

Tot slot ben ik het voor een groot stuk eens met jouw houding jegens "anabole androgene steroïden">AAS, in die zin dat het niet gestimuleerd dient te worden bij jonge mensen (-21) , bij onervaren BB, en zeker niet bij mensen die niet serieus bezig zijn met BB. Het is in de eerste plaats een relatief krachtig medicijn, en moet daarom ook nooit gelegaliseerd worden. We moeten mensen waarschuwen voor de gevaren, maar wel op een manier waarbij er geen leugenachtige demonisering gehanteerd wordt. Er zijn genoeg schadelijke bijwerkingen, maar die zijn er ook bij genoeg andere zaken in het leven. De taak op dit forum is niet om de overheid na te zingen, maar mensen te behoeden voor fouten, hen te wijzen op de alternatieven, en zo mogelijk maken dat ze tot een verstandige beslissing komen.

Amen , helemaal mee eens.

Terug
Naar boven