AndroidHealthClinic

Nutrition Diet/Insanity/Macros.

aMenace

Cool Novice
Waardering
2
Goeie middag,

Ik ga vanaf vandaag beginnen met 'Insanity' met een vriend. Alleen heb ik één ding nog niet in orde.
En dat is mijn voedingssschema. Er zat een Nutrition Diet pakket bij maar ik heb daar vrijveel moeite mee.
Ik snap er namelijk niet veel van.

Maar is het misschien niet beter om een eigen schema te maken (CUT) met macro's
1 GR vet per KG lichaamsgewicht.
2 GR eiwitten per KG lichaamsgewicht.
-500 KCAL onder me dagelijkse behoefte.
Maaltijden elke 2 uur.

Is dit niet beter om te doen?

Vraag 1# Moeten het om de twee uur grote of kleine portie's zijn? Of maakt dat niet uit zolang de macro's in orde zijn?
Vraag #2 Moet ik zo min mogelijk KH erin verwerken?
Vraag #3Is zo'n voedingsschema als hierboven wel goed voor een Insanity workout?

Thread met informatie en plannen:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/insanity-343002/

Alvast bedankt!
Ik zou hier graag antwoord op willen want dit helpt me aardig op weg. Ik ga om 18.00 ermee beginnen. Ben al aardig laat met dit maar had niet echt tijd.

Vraag 1# Moeten het om de twee uur grote of kleine portie's zijn? Of maakt dat niet uit zolang de macro's in orde zijn?

Maaltijdfrequentie is irrelevant. Het gaat er uiteindelijk om dat je je macro's binnenkrijgt. Voor een 'gemiddeld' iemand zal het ergens tussen 3 a 6 maaltijden liggen, inclusief de tussendoortjes.

Dat is afhankelijk van de rest van de macro's. Zoals je aangaf, wil je 2g/kg eiwit en 1g/kg vet eten en 500kcal beneden onderhoud zitten. De rest van de kcal vul je op met carbs. Ik noem maar wat random getallen, stel je wil elke dag 2500 kcal eten en de vetten + eiwitten zijn 2000 kcal bij elkaar, dan blijft er 500 kcal over voor de kh.

Vraag #3 Is zo'n voedingsschema als hierboven wel goed voor een Insanity workout?

De verhoudingen zijn prima.

• Topic Starter Topic Starter

Maaltijdfrequentie is irrelevant. Het gaat er uiteindelijk om dat je je macro's binnenkrijgt. Voor een 'gemiddeld' iemand zal het ergens tussen 3 a 6 maaltijden liggen, inclusief de tussendoortjes.

Dat is afhankelijk van de rest van de macro's. Zoals je aangaf, wil je 2g/kg eiwit en 1g/kg vet eten en 500kcal beneden onderhoud zitten. De rest van de kcal vul je op met carbs. Ik noem maar wat random getallen, stel je wil elke dag 2500 kcal eten en de vetten + eiwitten zijn 2000 kcal bij elkaar, dan blijft er 500 kcal over voor de kh.

Vraag #3 Is zo'n voedingsschema als hierboven wel goed voor een Insanity workout?

De verhoudingen zijn prima.

Ik bedank je voor de DUIDELIJKE en SNELLE reactie! Ik ga dan gewoon voedingsschema in orde maken.
En zorgen dat ik met macro's goed zit.

Nogmaals heel erg bedankt.

Graag gedaan, veel succes! :)

D

Terug
Naar boven