Fitness Seller

Oefening voor alleen je bilspieren

Rikman

Novice
Waardering
0
Bij juist toepassen weet ik dat je met de squats-oefening ook je bilspieren gratis meeneemt. Maar aangezien ik voor de bilspieren liever een aparte oefening doe, liefst zonder apparaten en daarvan tot op heden weinig bruikbaars op internet heb kunnen vinden ben ik zelf maar wat gaan bedenken.
Zoekend naar een manier om bij de squats de quadriceps uit te schakelen en zo mijn bilspieren het volledige werk te laten doen kwam ik op het idee om niet op mijn voeten te gaan staan, maar op mijn knieën. Desondansk voel ik dat mijn quadriceps, hoewel minder, toch nog wat meedoen. Weten jullie daarom misschien een goede oefening waarbij echt alles aankomt op de bilspieren en waarvoor je geen apparaten nodig hebt? Of is de die zeg maar "squats op je knieën" wel geschikt maar komt het gewoon aan op een goede uitvoering?

Overigens, wegens een ongelukje met mijn linkervoet afgelopen dinsdag kan ik momenteel niet trainen. Wel balen! :( Maar over een weekje moet het denk ik wel weer kunnen. :)

Mmh concentreer meer op je bilspieren als je squat, bilspieren zijn haast tot niet te isoleren, je pakt zowiezo je benen erbij. Alles groeit in verhouding wel. Of ben je bang dat je benen te groot worden ;)

Misschien dat Albert van Linde nog een oefening weet..

Haha een apparte oefening voor bilspieren, je bent toch geen wijf.
Als jij serieus benen traint dan komt de buttgroei je op een gegeven moment je neus uit.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de url rbraakman!

En haazebr, haha nee ik ben niet bepaald bang dat mijn benen te groot worden, daar kan namelijk nog wel wat bij, maar ik dacht dat ik misschien met een aparte oefening voor de Gluteus Maximus de groei hiervan wat kon versnellen.

En oh ja, Mars en Bartmen, waarom zouden bilspieroefeninen alleen voor vrouwen of mietjes zijn? Ook vrouwen houden van lekkere kontjes hoor! ;)

Ach man je moest is weten hoe snel je ass groeit als je beenoefeningen gaat doen, zonde van je tijd om nog is appart je reet te gaan trainen. serieus.

Tja vrouwen doen die oefeningen omdat ze toch al weinig anders te doen hebben in de sportschool.

Tja, als beenspieroefeningen echt zo veel effect hebben op de bilspieren dan hebben aparte bilspieroefeningen inderdaad geen zin. Bovendien moeten ze natuurlijk ook weer niet te groot worden. :)

:D biloefeningen, wil je een strak kontje ofzo :eek:

yea hmoooo do it monkey style

retroversie op de multi hip

Bij stiff-legged deadlifts, een goeie oefening voor bilspieren, spelen je quadriceps geen rol, maar je traint er wel ook je hamstrings mee. Isoleren van je buttspieren is wel mogelijk, maar met samengestelde oefeningen kun je ze veel harder aanpakken. Echt isoleren is het makkelijkst met een speciaal apparaat, maar dat wil je niet. Die fantasie-oefening waarbij je op je knieen zit met een zware halter op je nek zou ik maar vergeten. Als je uit balans raakt kun je niet corrigeren. Best wel gevaarlijk. En als je geen zware halter gebruikt zal het ook niet effectief zijn.

Hoe kom je hier eigenlijk op? Zag je foto's van bodybuilders met gestreepte konten en dacht je: zo wil ik er ook uit zien?

Laatst bewerkt:
Hoe kom je hier eigenlijk op? Zag je foto's van bodybuilders met gestreepte konten en dacht je: zo wil ik er ook uit zien?

Nou , een streepkont lijkt me nu toch weer iets te veel van het goede. :D

Nee, ik weet dat vrouwen doorgaans wel houden van lekkere kontjes en die gun ik dan best dat pleziertje. :cool: ;)

Rikman zei:
Nou , een streepkont lijkt me nu toch weer iets te veel van het goede. :D

Nee, ik weet dat vrouwen doorgaans wel houden van lekkere kontjes en die gun ik dan best dat pleziertje. :cool: ;)

Vrouwen houden van squatkonten, de perfecte natuurlijke ass vorm :thumbup:

Ik heb stria op mijn ass, dus groeien doet tie wel van squaten.

ik ben wel van mening dat kerels een ronde strakke reet zouden moeten hebben net als een lekker wijf. als je je maten met van die afgezakte broeken zie lopen ...dat ziet er ook nie uit :p :D

Terug
Naar boven