XXL Nutrition

Oestrogeen uit de kraan ??

jailbird

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
23
Lengte
1m84
Massa
42kg
Vetpercentage
50%
Waterschappen vrezen kosten zuivering hormoonstoffen

[Afbeelding niet meer beschikbaar] Gert van Wijland 20 feb 2012 1 reactie De waterschappen in ons land vrezen dat de kosten voor waterzuivering met een half miljard euro per jaar zullen stijgen als gevolg van nieuwe Europese normering voor hormoonstoffen en ontstekingsremmers. De Unie van Waterschappen pleit voor nader onderzoek naar de noodzaak van de strengere regels.

15 nieuwe stoffen
Bestuurslid Gert Verwolf van de Unie is verantwoordelijk voor de waterkwaliteit. In het dagelijks leven dijkgraaf van Waterschap de Veluwe kent hij de discussie over de lijst van zogenoemde prioritaire stoffen: dat zijn verontreinigingen die Brussel niet in het oppervlaktewater wil aantreffen. Momenteel ligt er het voorstel om de lijst met 15 nieuwe stoffen uit te breiden.

Pijnstiller plus de Pil
Hieronder bevinden zich drie stoffen die zich moeilijk laten zuiveren: de onstekingsremmer diclofenac plus twee hormoonhoudende stoffen. Deze worden door mensen geslikt als medicijn pijnstillers of als de pil en komen vervolgens via urine in het riool terecht. Afgezien van een enkele proef bij ziekenhuizen worden de stoffen ongezuiverd op het oppervlaktewater geloosd.

Europa schiet door
Verwolf noemt dit op zich geen wenselijke situatie, maar vraagt zich af of Europa nu niet een beetje doorschiet. ‘De voorgestelde normering ligt onder de detectiewaarde. Maar hoe dan ook: zuiveren van deze stoffen vergt nieuwe installaties, die in het gebruik ook nog eens heel veel energie gebruiken. Al met al komt dat neer op een jaarlijkse verhoging van de zuiveringskosten van 18 euro per inwoner’.

Onderzoek nodig
Reden voor de Unie om eerst eens precies te willen weten waar de stoffen voorkomen, in welke mate en hoe ernstig de vervuiling is. ‘Het verschilt nogal of je op groot water loost of dat het water in een klein beekje terechtkomt. Misschien hoeven we niet overal tegelijk de installaties aan te passen

Een water bobble gaat in deze ook geen oplossing geven lijkt me.

Dankzij die mensen die geen condoom willen gebruiken en de pijnstillerverslaafden kan de rest van de bevolking dus gaan afdokken. Of misschien moet de EU idd maar eens een goede studie laten uitvoeren voor ze dergelijke plannen gaat aankondigen. Weet nu wel weer waarom ik geen kraanwater drink.

Mooi gesproken.

• Topic Starter Topic Starter
Waar komen die oestrogenen toch vandaan....:D

Dankzij die mensen die geen condoom willen gebruiken en de pijnstillerverslaafden kan de rest van de bevolking dus gaan afdokken. Of misschien moet de EU idd maar eens een goede studie laten uitvoeren voor ze dergelijke plannen gaat aankondigen. Weet nu wel weer waarom ik geen kraanwater drink.
Zo kan je andersom ook redeneren, hoeveel condooms gebruik je op 1 avond, of in een maand, in verhouding tot het aantal hormomen wat je uitpist als je aan de pil zit? Denk dat de vervuiling van de latex toch een stukje hoger ligt...

• Like
Waarderingen: NGF
Gvd 'meer water drinken is goed voor je, tegen puistjes etc.'
Nu weet ik waar mijn gains en schone huid gebleven zijn!
****ing estrogens!

En deze posts kan ik ook al niet meer normaal typen zonder halverwege mijn emoties de vrije loop te laten.

Zo kan je andersom ook redeneren, hoeveel condooms gebruik je op 1 avond, of in een maand, in verhouding tot het aantal hormomen wat je uitpist als je aan de pil zit? Denk dat de vervuiling van de latex toch een stukje hoger ligt...
Latex komt niet in kraanwater en is makkelijk te recyclen.

Jammere is dan dat een groot deel van de condooms niet in de prullenbak/recyclebak/oid eindigen...

Condoometiquette

Condooms zijn natuurproducten en vergaan onder invloed van licht en zuurstof. Daarom kunnen condooms bij het compost of het restafval. Condooms mogen niet in de wc gegooid worden omdat afvalwaterzuiveringinstallaties hierdoor kunnen verstoppen.

Dus idd niet in wc maar verder valt het wel mee.

Estrogen Levels in Water Alarm Scientists
Water Treatment Systems Unable to Remove Estrogen from Drinking Water
http://www.associatedcontent.com/art...ts.html?cat=58

Evidence for the migration of steroidal estrogens through riverbed sediments
[Link niet meer beschikbaar]

Hormonen (oestrogenen) in ons drinkwater
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...rinkwater.html

Xeno-oestrogenen bedreigen in alle stilte uw gezondheid
http://www.fache-instituut.be/artike...-uw-gezondheid

Anticonceptiva zijn geen belangrijke oestrogeenbron in het drinkwater

Uit een nieuw onderzoek blijkt dat orale anticonceptiva niet de voornaamste boosdoener is in de oestrogeenverontreiniging van Amerikaanse en Europese rivieren en drinkwater. In plaats daarvan is de bijdrage van anticonceptiemiddelen vrij klein in vergelijking met andere menselijke, industriële en agrarische bronnen.

Oestrogene activiteit in oppervlaktewater van de Rijn
http://www.riwa-rijn.org/uploads/tx_...rogene_act.pdf

SCHOON IMAGO VAN DRINKWATER IS ONTERECHT
Drinkwater in Nederland heeft van oudsher het imago schoon, helder en gezond te zijn. Zo hoort het eigenlijk wel, maar in werkelijkheid hebben de drinkwaterbedrijven de grootste moeite om aan de minimum kwaliteitseisen te voldoen. De toenemende verontreiniging van grond- en oppervlaktewater is daar de voornaamste oorzaak van.

Water Treatment Systems Unable to Remove Estrogen from Drinking Water
http://www.associatedcontent.com/art...g2.html?cat=58
Existing water treatment processes, which often involve naturally occurring bacteria in sewage sludge, can only remove as much as 94%of estrogen from untreated water, but what remains is still potent enough to cause damage to fish, and, researchers fear, humans.

Gvd 'meer water drinken is goed voor je, tegen puistjes etc.'
Nu weet ik waar mijn gains en schone huid gebleven zijn!
****ing estrogens!

En deze posts kan ik ook al niet meer normaal typen zonder halverwege mijn emoties de vrije loop te laten.

Je bent zestien joh, lullo. :p

Geen wonder dat er steeds meer homos zijn. Maar ja geen paniek want de concentratie ligt nog onder de norm....right.

Verder vraag ik me af of het echt zo efficient is om de centrales te upgraden wordt wel een heel duur grap. Ik bedoel hoeveel jaar bestaat de anticonceptie pil etc al? En we zitten nu nog niet aan de verontreinigingsnorm?

of moet ik het zo zien. De waterzuiverings bedrijven gaan met dit soort berichten iedereen opjagen. Krijgen miljoenen subsidie n een tijd waar al extreem bezuinigd wordt. Dus de bevolking gaat nog verder lijden. Daarnaast neemt dus de verontreiniging natuurlijk heel langzaam toe dus na een maand te draaien zitten ze weer onder de norm en gaan ze op de normale manier verder. Terwijl die 18 euro extra belasting die dan per inburger of huishouden uiteindelijk erbij komt berust op continue reiniging.
Zo wat gaan sommige mensen hier weer goud geld mee verdienen zeg...

Ik drink nooit kraanwater maar heb nog steeds geen borsthaar:(

Hell yeah :cool:

---------- Post added 5 March 2012 at 00:22 ----------

Ik drink nooit kraanwater maar heb nog steeds geen borsthaar:(

here you go

Correlation between lack of chest hair and (the intention to) defrauding the government for financial aid to students not living at home
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/21110866/?i=7&from=prank

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ben eigenlyk wel benieuwd naar wat de gemiddelde Dbb gebruiker wegpist??

Sinds ik water uit de kraan drink zijn mijn benen gegroeid als spitskool.

Terug
Naar boven