MuscleMeat

Oestrogeen uit de kraan ??

Inderdaad, dan is 18 euro maar een kleine moeite.

Zoiets zou de staat toch aan banden moeten leggen? Of zal de staat ook haar belangen hebben in dit verhaal? Ik heb me hier een tijdje terug al eens in verdiept en vind het echt te gek voor woorden dat het zakken vullen voor voor het welzijn gaat. Heel cru gezegd word je bewust ziek gehouden/gemaakt omwille van de economie.
Er gaat zoveel geld in om dat hier niets aan gedaan wordt. Daarom geloof ik ook niet in dit systeem en mag er gerust wat vaker naar alternatieven manieren van genezen worden gekeken i.p.v. van constant naar medicijnen.

Tegenwoordig worden medicijnen voor het minste geringste uitgeschreven, met als gevolg dat tegenwoordig heel veel bacteriën bijvoorbeeld resistent zijn tegen antibiotica.

Het is een hele slecht zaak maar wat doe je er tegen.

Er gaat zoveel geld in om dat hier niets aan gedaan wordt. Daarom geloof ik ook niet in dit systeem en mag er gerust wat vaker naar alternatieven manieren van genezen worden gekeken i.p.v. van constant naar medicijnen.

Tegenwoordig worden medicijnen voor het minste geringste uitgeschreven, met als gevolg dat tegenwoordig heel veel bacteriën bijvoorbeeld resistent zijn tegen antibiotica.

Het is een hele slecht zaak maar wat doe je er tegen.

Helaas is er maar weinig controle op alternatieve geneeswijzes, ook de reden dat er veel kwakzalvers zijn met broscience.

Ik sta er altijd weer van te kijken dat er zelfs academici zijn die waarzegsters geloven... Weliswaar niet in een betarichting afgestudeerd, maar toch... meerendeel zijn wel allochtonen, die zijn over het algemeen wat bijgeloviger :o.

Dus als waarzegsters al veel krediet krijgen, dan moet het voor kwakzalvers met een broscience diploma koek en ei zijn.

Helaas is er maar weinig controle op alternatieve geneeswijzes, ook de reden dat er veel kwakzalvers zijn met broscience.

Ik sta er altijd weer van te kijken dat er zelfs academici zijn die waarzegsters geloven... Weliswaar niet in een betarichting afgestudeerd, maar toch... meerendeel zijn wel allochtonen, die zijn over het algemeen wat bijgeloviger :o.

Dus als waarzegsters al veel krediet krijgen, dan moet het voor kwakzalvers met een broscience diploma koek en ei zijn.
Met alternatieve geneeswijzen bedoel ik dan ook niet waarzeggers ;). Kbedoel meer kruiden/planten/vitamines, hetgeen veel medicijnen op gebaseerd zijn.

Tegenwoordig wordt bij elk kwaaltje wel een pilletje voorgeschreven. Dat gaat gewoon nergens meer over. Goede voeding,vitaminen(o.a. ook in pil vorm aangezien veel niet meer goed uit voeding te halen zijn) en levenswijze(zowel fysiek als mentaal) kunnen meer voorkomen dan meeste medicijnen kunnen genezen.

Je komt bij de huisarts met de reden dat je last hebt van je keel en hij schrijft meteen antibiotica voor. Niet altijd heeft antibiotica nut aangezien een keelontsteking bijvoorbeeld door zowel een bacteriële als een virale infectie(infectie veroorzaakt door een virus) veroorzaakt kan worden. In plaats van dan eerst een monster te nemen en deze te testen, wordt meteen antibiotica voorgeschreven. Allemaal leuk en aardig, maar een virale infectie, is niet te verhelpen met antibiotica. De antibiotica zal dan dus niet werken en de neveneffecten van de antibiotica zullen dan meer kwaad dan goed doen. Helaas heeft de farmaceutische industrie een grote vinger in de pap en uit deze dan ook een hele grote invloed op de moderne geneeskunde.

Dit voorbeeld noem ik aangezien me docent chemie een keer een keelontsteking kreeg en meteen antibiotica voorgeschreven kreeg. De antibiotica hielp voor geen meter. Sterker nog, hij werd er alleen maar zieker door. Hij was toen zelf gaan testen in het lab en kwam er toen achter dat het niet om een bacteriële maar een virale infectie ging.

Antibiotica kunnen ook vele nare effecten geven zoals o.a. huiduitslag, diarree, jeuk en koorts. Tevens zorgt het grootschalig gebruik van antibiotica voor meer antibiotica resistente bacteriën. Dergelijke medicijnen moeten nationaal(en trouwens ook internationaal) beperkt worden tot een minimum waardoor deze dan ook beter zullen werken wanneer ze wel gebruikt worden. Het gebruik van antibiotica in de voedselindustrie(vooral bij kippen) zou dan ook gewoon verboden moeten worden aangezien hierdoor gekke mutaties kunnen ontstaan wat kan zorgen voor epidemieën en in het ergste geval pandemieën van gevaarlijke gemuteerde antibiotica resistente bacteriën.

Voorkomen is beter dan genezen.

Laatst bewerkt:
Gaat iedereen weer huilen omdat er niet significante hoeveelheden vervuiling in ons drinkwater zit.

Media..... smedia.

Daar heb je compleet gelijk in, maar helaas is de realiteit het tegenovergestelde.

Gemiddeld kost het 15 jaar en 1,5 miljard euro om een medicijn op de markt te brengen. Dat geld moet worden terugverdient natuurlijk. Het is daarom o.a. ook zo dat een remmend medicijn meer geld zal opleveren dan een genezend medicijn, hetgeen dan ook de reden is dat die eerder worden ontwikkeld.

De farmaceutische industrie geeft geen **** om jouw welzijn, zolang de eigen zakken maar worden gevuld is alles goed.

Dit was dan ook de voornaamste reden voor mij om geen studie voor deze sector te kiezen.

En wiens schuld is dat? De farmaceutische industrie of de regelgeving daaromtrent? Het is niet de vrije markt maar de beperkingen van de machthebbende organen die monopolies in de hand werken door torenhoge proceskosten.

18 euro is toch wel weer gemiddeld 40 GULDEN :D

En wiens schuld is dat? De farmaceutische industrie of de regelgeving daaromtrent? Het is niet de vrije markt maar de beperkingen van de machthebbende organen die monopolies in de hand werken door torenhoge proceskosten.
Beiden. Kosten zou nou ook eenmaal duur omdat er vele jaren getest moet worden voordat een medicijn op de markt komt.

• Topic Starter Topic Starter
Gaat iedereen weer huilen omdat er niet significante hoeveelheden vervuiling in ons drinkwater zit.

Media..... smedia.

Ja wat zeiken wy nou weer.
In de achterbuurten van ethiopieen bestaat geen eens drink water & die mensen hoor je toch ook nooit.

Ik drink gewoon kraanwater :) zoals ton al zei media smedia. Volgens mij is dit de zoveelste "ontdekking" die ons de burger veel centjes gaat aftroggelen...

Moeilijk he nadenken

onzin-allergische reactie, slaat nogal aan by hoog gehalte van.

Terug
Naar boven