XXL Nutrition

Offerfeest

Het zal mij eerlijk gezegd een worst wezen hoe een dier geslacht wordt, maar ik geef de voorkeur aan efficiëntie (en daarmee de besparing van tijd) boven het urenlang laten doodbloeden van een beest.

Urenlang? Is heel snel gebeurd hoor. De standaard slachtmethode in de normale slachthuizen is precies hetzelfde, enige verschil is dat er bij ritueel slachten geen pin de schedel in wordt geschoten.

Urenlang? Is heel snel gebeurd hoor. De standaard slachtmethode in de normale slachthuizen is precies hetzelfde, enige verschil is dat er bij ritueel slachten geen pin de schedel in wordt geschoten.

Bullshit, bij een vriend van me mogen ze op de boederij geslacht worden, en heb het een paar keer mogen aanschouwen. En het gaat alles behalve snel (geen uren natuurlijk) of pijnloos.

Ik eet vlees van de slager die het weg haalt bij boerderijen waar ze wel normale leefomstandigheden hebben.

Dus heb ik dan wel het recht om te klagen?

Daarnaast zou ik liever in een klein hokje zitten en snel dood gaan dan in een klein hokje zitten om vervolgens nog ff dood te bloeden..

---------- Post toegevoegd Fri 26 Oct 2012 om 14:37 ----------

De manier waarop is gewoon triest.

Je gaat toch geen dieren onnodig laten leiden voor 1 of ander kansloos argument?

Zou wat zijn als iemand een geloof opricht waar in staat dat je mensen die ritueel geslacht vlees eten voor hun muil mag slaan. Krijgen die mensen dan ook een uitzondering voor hun geloof?

Net als hoofddoekjes in de klas mag wel.. Maar een pet of muts mag niet, over discriminatie gesproken..
Dude, doe niet zo kortzichtig. Dat is wegens geloofsovertuiging.

Een pet of muts in de klas komt onbeschaafd over.

Artikel 1 Grondwet biedt een belangrijke basis voor de bestrijding van discriminatie. In dit artikel staat namelijk het gelijkheidsbeginsel en het discriminatieverbod geformuleerd. Het artikel geeft aan dat gelijke gevallen gelijk behandeld dienen te worden (gelijkheidsbeginsel) en dat discriminatie op grond van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook niet is toegestaan (discriminatieverbod). Het gelijkheidsbeginsel en het verbod van discriminatie zijn een van de meest fundamentele beginselen van onze rechtsorde.1 In het hierna volgende stuk zal uiteengezet worden wat de betekenis is van artikel 1 Grondwet. Voorts zal worden uiteengezet wie een beroep kan doen op dit artikel en op welke wijze dit kan gebeuren.

Tekstanalyse
Artikel 1 van de Grondwet is het eerste artikel in het hoofdstuk van de grondrechten. Het artikel verwoordt het gelijkheidsbeginsel en het verbod op discriminatie. De tekst van het artikel luidt als volgt:

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

En voor alle moslims wens ik nog een fijn offerfeest.

Discriminatie op WELKE grond dan ook is niet toegestaan. Dus zou dan toch ook niet mogen als iemand een pet wilt dragen ? Dat jij dit onbeschaafd vindt is wat anders....

Als jij dan geloofsovertuiging boven vrijheidsovertuiging plaatst......

De maatschappij weet zich geen raad met het fenomeen geloof, nog niet althans.

Discriminatie op WELKE grond dan ook is niet toegestaan. Dus zou dan toch ook niet mogen als iemand een pet wilt dragen ? Dat jij dit onbeschaafd vindt is wat anders....

Als jij dan geloofsovertuiging boven vrijheidsovertuiging plaatst......

De maatschappij weet zich geen raad met het fenomeen geloof, nog niet althans.

Verzin gewoon een eigen geloof.. Hebben ze allemaal gedaan.. Verzonnen;)..
(Eigenlijk zijn alle gelovigen dom, aangezien ze zelf wel weten wat de feiten zijn)
Maar goed ze vallen mij er niet mee lastig vallen hou ik me mond wel dicht vandaag..

Dude, doe niet zo kortzichtig. Dat is wegens geloofsovertuiging.

Een pet of muts in de klas komt onbeschaafd over.

En voor alle moslims wens ik nog een fijn offerfeest.

Nou en beide is een hoofddeksel.

Waarom mogen hun het wel en wij niet? Geloof of niet, zij moeten zich gewoon aan de nederlandse normen en waarden houden. Zou wat zijn als ze hier mensen gingen stenigen omdat ze christen waren. Ja staat ook in de koran. :rolleyes:

Ik zou ook niet iemand in een publieke functie een hoofddoekje willen zien dragen. Zelfde met christelijke tekens hoor.. Maar dat terzijde.

---------- Post toegevoegd Sun 28 Oct 2012 om 12:03 ----------

Verzin gewoon een eigen geloof.. Hebben ze allemaal gedaan.. Verzonnen;)..
(Eigenlijk zijn alle gelovigen dom, aangezien ze zelf wel weten wat de feiten zijn)
Maar goed ze vallen mij er niet mee lastig vallen hou ik me mond wel dicht vandaag..

:roflol: Nee hoor, god is echt. Alleen door die t*fus eva zitten we hier. Dit is ook de reden dat vrouwen minderwaardig zijn, god strafte het vrouwelijke geslacht omdat eva die vrucht at. Daarnaast leefden er in het paradijs ook dino's maar die stierven na de zonnevloed uit omdat ze niet op de ark van noach pastte. Eigenlijk was noach ook een racist want kleine dino's kwamen ook niet op zijn ark :roflol:

:trollface:

Daarom worden laatste tijd boerderijen leeg geroofd van hun schapen enzo...

Nou en beide is een hoofddeksel.

Waarom mogen hun het wel en wij niet? Geloof of niet, zij moeten zich gewoon aan de nederlandse normen en waarden houden. Zou wat zijn als ze hier mensen gingen stenigen omdat ze christen waren. Ja staat ook in de koran. :rolleyes:

Ik zou ook niet iemand in een publieke functie een hoofddoekje willen zien dragen. Zelfde met christelijke tekens hoor.. Maar dat terzijde.

---------- Post toegevoegd Sun 28 Oct 2012 om 12:03 ----------

:roflol: Nee hoor, god is echt. Alleen door die t*fus eva zitten we hier. Dit is ook de reden dat vrouwen minderwaardig zijn, god strafte het vrouwelijke geslacht omdat eva die vrucht at. Daarnaast leefden er in het paradijs ook dino's maar die stierven na de zonnevloed uit omdat ze niet op de ark van noach pastte. Eigenlijk was noach ook een racist want kleine dino's kwamen ook niet op zijn ark :roflol:

:trollface:
:roflol:

bij mij in de buurt worden ze 's nachts uit de wei gejat

Dat offerfeest is toch niks anders dan dat verhaaltje uit de thora van Avraham die zijn zoon moest slachten. Maar dat was een test, ja ja!
Lekker origineel die koran...

:roflol: God had zijn eigen zoon toch wel echt geslacht of niet?

Nee joh.. Dat deden de ongelovigen, aan het kruis. Daar komt het spreekwoord "de plank misslaan" vandaan. Want 1tje sloeg mis, naja.. Op een pink van Jezus waardoor ze met de uitdrukking "bij de pinken blijven" kwamen. Staat allemaal in het grote boek. Want zeg nou potverdomme zelf.. Religie <3

• Topic Starter Topic Starter
Dat offerfeest is toch niks anders dan dat verhaaltje uit de thora van Avraham die zijn zoon moest slachten. Maar dat was een test, ja ja!
Lekker origineel die koran...

Wat in de tenach en bijbel staat, staat ook in de koran als samenvatting weer gegeven. Islam is de laatste religie en zo zijn alle moslims ge-updated. Maar dat kon jij denk ik niet allemaal weten vandaar maak je zulk opmerking:)

Nee joh.. Dat deden de ongelovigen, aan het kruis. Daar komt het spreekwoord "de plank misslaan" vandaan. Want 1tje sloeg mis, naja.. Op een pink van Jezus waardoor ze met de uitdrukking "bij de pinken blijven" kwamen. Staat allemaal in het grote boek. Want zeg nou potverdomme zelf.. Religie <3

:roflol: Gelukkig is t niet waar, zou wat zijn.. Wordt je potverdomme gek van al die hanen die kraaien als mensen liegen

Wat in de tenach en bijbel staat, staat ook in de koran als samenvatting weer gegeven. Islam is de laatste religie en zo zijn alle moslims ge-updated. Maar dat kon jij denk ik niet allemaal weten vandaar maak je zulk opmerking:)

Ge-updated... Ze staan nog steeds een kleine 1400 jaar achter hoor :).

Terug
Naar boven