MuscleMeat

Nieuws Officieel rapport lijkschouwer: King of Pop werd vermoord

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Lijkschouwer kwalificeert dood Jackson officieel als 'doodslag'

media_xl_1245470.jpg

Michael Jackson stierf geen natuurlijke dood maar werd door toedoen van anderen om het leven gebracht. Het overlijden van de King of Pop werd veroorzaakt door een acute propofol-intoxicatie. Dat heeft het forensisch instituut van Los Angeles nu ook officieel bekendgemaakt. Volgens de lijkschouwer gaat het wel degelijk om doodslag.

Propofol is een anesthesiemiddel. Volgens het rapport hebben benzodiazepines bijgedragen tot de dood van de King of Pop. Die drugs worden gebruikt om angstaanvallen en slapeloosheid te bestrijden. Jackson overleed op 25 juni in Los Angeles. Hij werd amper 50.

Waslijst drugs
Jacksons bloed zat overigens vol drugs. Propofol en lorazepam (Ativan) zijn de voornaamste substanties die verantwoordelijk zijn voor de dood van de zanger. Maar ook midazolam (versed), diazepam (valium), lidocaine (topical anesthetic) en ephedrine (om hypotensie bij anesthesie te behandelen) werden door de lijkschouwer in Jacksons lichaam gevonden.

Het uiteindelijke, volledige officiële verslag - met ook het toxicologische rapport - blijft voorlopig onder bewaring bij de politie van Los Angeles, de LAPD.

Reactie Jacksons
In een korte reactie stellen de Jacksons het volgende: "De familie Jackson staat er nogmaals op het onderzoek van de lijkschouwer, de LAPD en de andere overheidsinstellingen te prijzen en kijkt uit naar de dag dat gerechtigheid kan geschieden."

Doodslag
Doodslag betekent dat de dood door iemand anders veroorzaakt werd, maar betekent niet noodzakelijk een strafrechtelijke aanklacht. Jacksons arts Conrad Murray, die de medicijnen toediende om de popster van zijn slapeloosheid af te helpen, is in politiedocumenten wel al vernoemd als het voorwerp van een onderzoek naar doodslag. (belga/jv)
Zelfs geen assisted suicide dus als ik het goed begrijp.

Wat een zaak.., schrik wel van het feit dat er zoveel drugs in ze lichaam is gevonden. Good old jackson :(.

Het is de schuld van de media!

Doodslag is en blijft de officiële term, het zijn geen synoniemen van elkaar. Het juridische verschil zit hem in het doden met of zonder voorbedachte rade.

Jammer dat de man eerst het loodje moest leggen voor men weer ging inzien wat een fantastische muziek hij de wereld geschonken heeft.

Word dat gezeik over MJ nou wel een beetje zat...

hahah! ja duhh, natuurlijk zat ie vol met dat spul. Hij lag te kermen daar, dus dan krijg je middelen toegediend.

IS MJ dood ??????

Ik geloof er nix van, wss heeft jackson al die spullen zelf gevraagd aan zijn doc, en door zijn enorme tolerantie zitten er dodelijke dosissen in.

Hou je er gewoon buiten dan. Er zijn veel mensen die dat 'gezeik' willen horen.

---------- Toegevoegd om 10:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:25 ----------

++

Ik bepaal zelf wel of ik mijn commentaar of mening uit ook wanneer dit negatief is.
Over MJ gaat het zelfde gezeik de ronde zoals bij elk legendarisch persoon.

Veranderd de topic-titel aub even; moord is niet bewezen en dus een nogal stemmingmakende titel. Niet ongebruikelijk voor het corps aan journalisten dat de lezer meer dan eens een rad voor de ogen draait, maar dat terzijde.

Ik heb in ieder geval wel het idee dat de arts in kwestie goed de pineut gaat zijn...

hij leeft nog hoor!

Gewoon een overdosis aan medicijnen dus, niks vermoord

hehehehe ephedrine, goed spul :P

Terug
Naar boven