XXL Nutrition

Oh, oh, Den Haag. Fotoserie van vandaag (15-09-06)

Ik had de hele serie op het Plein met tegenlicht te maken, heb al gecompenseerd door mijn EV negatief te zetten maar direct tegen het zonlicht fotograferen gaat zelfs met een D-SLR problemen opleveren. Laat staan met een compact camera. Hier hadden ze het podium zo neergezet dat het in de schaduw stond, aan de overkant sta je dan direct in de zon te fotograferen.

Serie in de Passage heb ik in Photoshop sommige foto's wat extra belicht. Indoor is het altijd lastig inschatten hoeveel je van te voren moet compenseren. Dan belicht ik liever wat onder dan dat ik details verknal met overbelichting. Wit is snel overbelicht natuurlijk.

fotograferen met tegenlicht is idd moeilijk, digitale camera's kunnen er imo ook moeilijker mee omgaan (door de eigenschappen van de CCD) dan analoge camera's. Digitaal spul heeft altijd moeite met extremen. (digitale audio ook).

• Topic Starter Topic Starter
Die F30 heeft een zeer lichtgevoelige CCD, die excelleert eigenlijk in situaties met weinig licht. Maar met wat instellingen (average metering, EV compensatie, ISO 100) lukt het prima om bij fel daglicht ook foto's te schieten.

In de Passage komt die camera beter tot zijn recht, sluitertijden van 1/200 maximaal en meestal 1/500 of 1/1000. Voor indoor zijn dat lage waarden.

Huur een helikopter en maak luchtfoto's :D

moet idd lichtgevoelig bakkie zijn ja, 1/200 en dan zo'n scherptediepte. (F 5.6 / 8 ?)

• Topic Starter Topic Starter
F5.6, maar zou dus makkelijk met F8 kunnen schieten daar. Heeft alleen weinig nut, die zijtakken van de Passage zijn maar maximaal 100 meter lang.

Ik ga spiertje eens bezoeken denk ik

Terug
Naar boven