MuscleMeat

om de 2 dagen trainen

LMFAO

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
63kg
Vetpercentage
12%
Kan je ook ipv een ma/wo/vrij schema een om de 2 dagen schema volgen? zodat mijn spieren meer rust krijgen om te herstellen? want ik vind 3x per week squatten met 1 dag rust per x er tussen in te weinig om optimaal te herstellen. kan dit? of moet ik echt gewoon 3x per ma t/m zo trainen? (op 1 vaste dag)

btw: ik volg het mark rippetoe starting strenght schema

schema:
workout a
3x5 squat
3x5 bench press
3x5 deadlift

workout b
3x5 squat
3x5 overhead press
3x5 wide grip lat pully(kan bor niet)

Als je het anders te zwaar vind kan je dit gerust proberen.

het is niet zoals rippetoe het liefste ziet.
maar bij mij komen de dagen ook niet lekker uit en train ik soms 2x in de week en soms 3x. Moet wel zeggen dat dat niet heel vaak voorkomt. Ondervind er geen hinder door ofzo.

volgens mij maakt het niet zoveel uit

ik weet niet ik train 5 dagen in de week maar wel andere spiergroep zodat van de vorige training alles rust krijgt.,..
die rust zal wel niet goed zijn maar dat blijf ik houden als stratemaker,,,

Je moet laag genoeg beginnen met de gewichten, dan wen je er aan. Aan het begin van de training kun je nog wat stijfjes zijn, genoeg warm-up setjes helpen dan enorm.

Waarom voeg je er niet een paar compounds aan toe tot een totaal van zeg 8 oefeningen.
Als je dan 2 trainingsdagen maakt met ieder 4 oefeningen en deze vervolgens ma/do of di/vrij doet, dan pak je je hele lichaam 2 maal per week en heb je ook genoeg rust.

Heb ik zelf zo gedaan en werkte prima voor mij.

Volgens mij is het doel van rippetoe om vast te houden aan de 3x per week. Als dit uiteindelijk niet meer gaat, omdat het teveel vergt om in 2 dagen te herstellen, is het tijd om over te stappen op een vervolgprogramma. Bijv texas method, bill starr, waarbij je verhoogt per week ipv per sessie.

Terug
Naar boven