Fitness Seller

Omgeving accepteert trainen niet

zusje

Novice
Waardering
0
Ik ben sinds een paar weken wederom begonnen met trainen.
Het was zeker 10 jaar geleden dat ik op hoog niveau aan het sporten was. Was bezig met mijn voorbereidingen voor een wedstrijd, dus alles draaide om de sport.
Toen werd ik zwanger en heb nooit meer een gewicht aangeraakt. Dit omdat het voor wat mij betrof alles of niets was. En alles lukt nu eenmaal niet met een kleine..

Nu is de kleine inmiddels groter en heb ik besloten om de dagen dat ik niet werk, gewoon lekker in de ochtend weer te gaan trainen. Het weekend daarbij opgeteld houdt dus in dat ik 4 tot 5x in de sportschool te vinden ben.
Ik heb aan het ijzer geroken en de power is weer teruggekomen.
In het begin zei men niet zoveel en lieten ze mijn gang een beetje gaan. Maar nu ze zien dat het serieus is en ik wederom in mijn sport opga barst het commentaar los.

"3x per week is ook genoeg, hoor! Je doet al zoveel!"
"Je hebt ook nog een gezinnetje, je huishouden!"
"Loop je niet te hard van stapel? Waarom zo vaak?"
"Ik ben toch wel trots op je, voor mij hoef je het niet te doen!"

Ik word echt niet goed van deze opmerkingen en grappig genoeg werkt het alleen maar tegen ze, want wat doe ik morgenochtend als de koters richting school hobbelen??

Juist, ik pak m'n spullen en zit de volgende 2,5 uur in de sportschool....

Ik krijg ook regelmatig opmerkingen van mensen (met name mannen) over ''al dat trainen en eten''
Kan me voorstellen dat jij er als moeder zijnde nog meer mee in aanraking komt, juist ook omdat je zo fanatiek bent.
Er zullen altijd mensen zijn die er geen begrip voor op kunnen brengen.
(Dit is natuurlijk ook een heel andere 'sport' als bijvoorbeeld volleybal of voetbal ;) als je daar 5x per week voor zou trainen is er weer wel begrip voor te vinden.. )

Maar nu ze zien dat het serieus is en ik wederom in mijn sport opga barst het commentaar los.

Ik word echt niet goed van deze opmerkingen

Als de personen die zulke opmerkingen maken niet voor je antwoorden open staan, moet je er maar gewoon om lachen.
Vooral de laatste opmerking die je noemt :D
Je doet het immers ook niet voor hen, maar voor jezelf ;)

Gewoon niet al te druk om maken, vervelende opmerkingen zal je nog veel vaker horen.. gebruik het als extra motivatie om te trainen, maar ik zie dat je dat al doet :thumbs:

zusje toch, trek je er maar niets van aan hoor

Mensen kunnen rare dingen gaan zeggen als ze jaloers zijn!!!!
Niet op letten en gewoon je ding doen,jij traind tenminste ,en hun.......???

schijt aan hun,laat hun zich maar volvreten aan chips voor de tv ,terwijl jij aan een goddelijk lichaam bouwt:)

5 x 2.5 uur :eek: Das idd wel superlang, wat zijn je stats (gewicht, lengte, leeftijd ...)

Uiteindelijk zal jij wel op je 60ste nog kunnen ravotten met je kleinkinderen ipv half kreupel uit de zetel toe te kijken. Vraag ze dan nog eens wie zijn familie verwaarloost. Ze zijn gewoon jaloers op wat je gaat bereiken. Iedereen wil een strak, lekker en gezond lichaam. Alleen heeft niet iedereen er de moed voor om ervoor te werken. Wacht maar tot ze met pensioen gaan. Dan beginnen de ouderen plots gezond te leven of als ze te lui zijn om gezond te leven slikken ze allerlei medicijnen en dan zien ze jou en gaan ze zeggen: was ik maar mee gaan trainen met jou toen ik nog kon. Helaas pindakaas zien de mensen dat pas in als het te laat is. Net zoals ik in mijn studiekeuze. Ik heb er 1.5 jaar voor nodig gehad om door te hebben dat ik de verkeerde keuze gemaakt had. Dit laat ik natuurlijk geen 2 keer gebeuren. Nu denk ik serieuzer na over de dingen in het leven en al zeker als het om gezondheid gaat alhoewel ik altijd al gezond geweest ben hoor :p. De overheid mag dan wel de helft van mijn loon stelen om in de sociale kas te steken zodat de oude meetjes later veel medicijnen kunnen kopen en de zieke (on)gezonde mensen ook. Maar dan zal ik ze eens goed pakken als ze mijn pensioengeld voor vele tientallen jaren mogen ophoesten. Ik heb het geld dan wel niet meer nodig op die leeftijd maarjah dan ga ik er maar wat mee op reis. Zo een oude 65 +er aan het strand met een sixpack. Lekker toch? :D

dat krijg ik ook te horen, en gewoon lekker laten lullen waarschijnlijk zijn ze gewoon jaloers omdat ze zelf de puf er niet voor hebben en je er steeds beter uit gaat zien, ik zeg alleen maar trek je er niks van aan en keep on going! groetjes astrid.

hierdoor herleid ik toch niet dat ze je niet accepteren.

gewoon lekker blijven knallen, ze moeten je maar nemen zoals je bent!

niet naar luisteren, gewoon doorgaan met wat jij doet.. Moet je hun goedkeuring hebben vind jij????

Je doet het neem ik aan voor jezelf.. Ik hoor niet eens mensen praten als ik train.. Heel hoog BOVEN staan..

niet bezien uiteindelijk zullen ze het wel begrijpen , zoniet is het de juiste niet :)

vraag je familie en vrienden of ze soms pilletjes hebben waar je vanzelfs gezond van wordt en een strak lichaam van krijgt. Zeg dan dat zolang er geen pilletjes voor bestaan je het op de harde manier zal moeten doen. En als dat niet helpt zeg dan dat jij tenminste een hobby hebt waar je je goed bij voelt.

Lijkt me dat als je oud genoeg bent voor kinderen je ook oud genoeg bent je eigen keuzes te maken zonder daarvoor de goedkeuring van anderen nodig te hebben

Gewoon heel hard spaans gaan schelden en met je handen zwaaien!

Werkt perfect :thumbs:

Road to happiness rule n°1:
Stop giving a shit about what other people think of you...

Gewoon voortdoen dus :D

4 a 5x per week 2,5 uur? Sow, das een beste bult trainingsuren! Persoonlijk vind ik het wat veel. Je bent er wel een tijdje uitgeweest he :)

Als jouw kiddo's lekker naar school zijn, wie gaat jou dan vertellen wat je wel of niet moet doen?
Ik moet altijd denken aan een vrouw van 54 die ik tegenkwam bij een gym waar ik een tijdje heb getraind. Maar ze moest me vertellen dat ze 54 was. Whaha, die dame had een damn nette sixpack! VIJF kinderen op de wereld gezet en sinds een paar jaar weer aan het trainen. Ook een aantal maal per week flink aan het ijzer. Toen ik haar sprak zat ze met een voet in het gips te squatten. (daar was een 20kg schijf op geflikkerd)
Prachtig!

Ik herken helemaal wat je zegt. Gewoon negeren (doe ik ook)en net wat iedereen hier zegt, lekker je ding blijven doen en laat die anderen maar kletsen.

ik begrijp wel dat dat jou naasten het vreemd vinden. Zo te horen heb je en enorme verandering in je leven gemaakt. Dat is schrikken voor hun en dus weer even wennen! Dat trekt vanzelf wel bij, maak je er niet al te druk om! Succes met het behalen van je doelen!

Terug
Naar boven