AndroidHealthClinic

Omgeving accepteert trainen niet

Als jij je er goed bij voelt moet je het gewoon doorzetten. Je doet het voor jezelf en niet voor een ander.

niets van aantrekken. die zijn gewoonweg jaloers op je. ga jij maar lekker, zoveel mogelijk, naar de gym en laat ze maar zeggen. Ik durf te wedden dat ze maar al te graag in jouw schoenen zouden staan en ook zo'n pracht body willen.

• Topic Starter Topic Starter
Hi guys,

allereerst hartelijk bedankt voor het reageren!
Ik vind het supergaaf dat hier mensen zijn die elkaar begrijpen.
Allemaal dezelfde passie.. Super!

Ten eerste voor diegene die dacht dat ik niet geaccepteerd werd, da's dus niet goed begrepen.. (of ik heb het verkeerd omschreven) ze accepteren mij persoonlijk wel, maar niet m'n sport.
Ze doen er dus een beetje lacherig om en sommigen proberen een beetje mee te lullen door te zeggen dat ze ook sporten op hun eigen toestel op zolder..
(yeah right.. :p ) Een week later vraag ik ze doodleuk hoevaak ze al op hun sportzolder hebben gezeten en dan moeten ze toch wel stamelend toegeven dat dat bij 1x was gebleven, in die tussentijd ben ik dus alweer 6x in the gym geweest.

Ik praat er verder maar niet over. In de sportschool zelf draaien de hoofden vaak mijn kant op zodra ik weer op de hometrainer stap en geheel in mezelf mijn 'werk' doe. (langleve m'n ipod)

Sommigen vragen me wat er nou leuk aan is om jezelf zo af te beulen, maar ook die vraag kan ik niet beantwoorden.
Je begrijpt het of je begrijpt het niet.

Ik doe het dus ook ABSOLUUT voor mezelf.
Niemand heeft me gedwongen, niemand riep dat ik dikker werd.
't zit in je of 't zit niet in je.
In mij zit het en ik heb het monster vrijgelaten... :D

Die 2,5 uur is inderdaad inclusief zonnebank, anders zit ik er ongeveer 2 uur.

Ik begin met 18 min. op de hometrainer.
Daarna 7 minuten crosstrainer (god, wat haat ik dat ding!!)
Daarna 15 minuten roeien, lekker zwaar en vreselijk zweten, heerlijk.

Dan mijn krachttraining, 3 tot 4 oefeningen per spiergroep.
Daarna nog 20 minuten hardlopen op de loopband.
Als ik energie over heb, wil ik nog wel eens een lesje spinnen meepakken, maar ervaring leert dat ik dan wel helemaal out ben.

Ik loop wellicht ietsje te hard van stapel, maar qua cardio is dat toch niet zo heel erg? M'n krachttraining bestaat uit heel veel herhalingen met minder gewicht. Eerst moet dat vet eraf, daarna gaan we pompen... :D

- cardio beter na je krachttraining
- 1 uitzondering: 's ochtends op lege maag als je echt fors wilt afvallen
- je doet sowieso wel erg veel cardio
- lage gewichten, veel herhalingen gaat je niet helpen eerst af te vallen om daarna zwaarder te kunnen trainen, daar heb je spiermassa voor nodig, en die bouw je op door 6-12herh per set. sowieso moet je nu profiteren als je iets zwaarder bent, dan ben je extra sterk en kun je de laatste reps vaak iets beter smokkelen.

leuk dat je zo fanatiek traint, pas wel op dat je geen opgeleid projectiel wordt.

- cardio beter na je krachttraining
- 1 uitzondering: 's ochtends op lege maag als je echt fors wilt afvallen
- je doet sowieso wel erg veel cardio
- lage gewichten, veel herhalingen gaat je niet helpen eerst af te vallen om daarna zwaarder te kunnen trainen, daar heb je spiermassa voor nodig, en die bouw je op door 6-12herh per set. sowieso moet je nu profiteren als je iets zwaarder bent, dan ben je extra sterk en kun je de laatste reps vaak iets beter smokkelen.

leuk dat je zo fanatiek traint, pas wel op dat je geen opgeleid projectiel wordt.

Oke, dus als ik het goed begrijp kan ik beter mijn cardio gedeelte na mijn krachttraining doen?

En wat bedoel je met een opgeleid projectiel? ???

Ach niks van aantrekken!
Gelukkig doe je dat ook niet .
Ze zijn wsl jaloers en willen zelf eigenlijk ook zo vaak trainen maar
ze kunnen het niet opbrengen.Jij wel!Vandaar die jaloerse reakties want het is niet meer dan dat....
Ze kunnen het gewoon niet uitstaan dat jij srtraks weer lekker in een goede shape rondloopt en zij niet:p

Wat Jacoba zegt. Niks van aantrekken en lekker je ding doen :)

Oke, dus als ik het goed begrijp kan ik beter mijn cardio gedeelte na mijn krachttraining doen?

En wat bedoel je met een opgeleid projectiel? ???

Yep het is beter om je cardio na je training te doen. Mocht je dit voor je training doen moet je 10 min. extra bij doen om op te starten. Kom op doe lekker je eigen ding, heb ik toen ook voor gekozen en het gaat goed.

>En wat bedoel je met een opgeleid projectiel?
-sorry, bedoelde ongeleid projectiel, in de zin van dat je heel veel energie in de training steekt maar niet op de meest efficiente manier.

dat hoeft overigens niet erg te zijn, als het alleen maar om de lol van het trainen gaat bijvoorbeeld. als je wel zo snel mogelijk vooruitgang wilt boeken moet je ook slim trainen.

>En wat bedoel je met een opgeleid projectiel?
-sorry, bedoelde ongeleid projectiel, in de zin van dat je heel veel energie in de training steekt maar niet op de meest efficiente manier.

dat hoeft overigens niet erg te zijn, als het alleen maar om de lol van het trainen gaat bijvoorbeeld. als je wel zo snel mogelijk vooruitgang wilt boeken moet je ook slim trainen.

Tsja.. vooruitgang is uiteraard de doelgroep.
Maar de spiermassa zit er nog echt, dat merk ik wel.
Zeker als ik schouders en benen train.
Dat waren mijn sterkste punten vroeger en die knallen er na een intensieve workout direct uit. Alleen worstel ik met een laagje vet rond de heupen.
('t is geen drama dat vet, maar ook geen 14%!! ;) )

die man van je is gewoon jaloers dat hij niet zo sportief is

zeg em dat maar en vraag daarna of hij zin heeft mee te gaan :)

Ik durf te wedden dat ze maar al te graag in jouw schoenen zouden staan en ook zo'n pracht body willen.

Ze zouden wel het resultaat willen maar nooit de moeite.

Lijkt me een open deur dat je zelf in de gaten moet houden of je geen andere dingen verwaarloost.
Vaak zijn die opmerkingen het resultaat als je met je kop boven het maai veld uitsteekt.

Ze zouden wel het resultaat willen maar nooit de moeite.

Lijkt me een open deur dat je zelf in de gaten moet houden of je geen andere dingen verwaarloost.
Vaak zijn die opmerkingen het resultaat als je met je kop boven het maai veld uitsteekt.

Daar heb je een punt... er zijn inderdaad een aantal dingen op een 2e plaats gekomen welke in mijn ogen enigzins verwaarloosbaar kunnen zijn...

Niets van aantrekken , gewoon keihard trainen....

Grtz

Ik ben nu een paar weken zeer intensief bezig en het is absoluut niet gelogen, m'n spieren komen langzaam maar zeker weer 'terug'.
Het vet vliegt eraf (mede dankzij m'n voeding en m'n zware cardioprogramma) en ik krijg positieve opmerkingen om me heen dat ik zichtbaarder ben afgevallen.

De opmerkingen staan in schril contrast met het resultaat dat ze kennelijk waarnemen..

Terug
Naar boven