training:
Als je alleen sterker wilt worden zal je vooral op kracht moeten trainen. Dit betekend weinig herhalingen met hoog gewicht (1-5 herhalingen). Voor spiermassa (6-12 herhalingen) Je kan het ook alletwee trainen in 1 training. Eerst doe je bevoorbeeld een setje van 12 herhalingen, dan eentje van 8 herhalingen, dan eentje van 6 herhalingen en ten slotte eentje van 3 herhalingen. Telkens het gewicht verhogen natuurlijk. Het is ook belangrijk dat je opbouwt. Voorbeeld de eerste week een gewicht pakken dat je met gemak aankan. De week daarop iets hoger wat nog altijd gemakkelijk gaat maar al wat moeilijker, dan nog hoger wat nog moeilijker wordt en vanaf dan kunnen je trainingen erg zwaar worden. Dit is slechts 1 voorbeeld van trainen. Je hebt verschillende mogelijkheden. Ik raad je aan om tussen een fullbody, split of upper body/lower body schema te kiezen. Dit zijn de meest vrouw-vriendelijke en meest aanpasbare schema's naar je eigen behoeften.
Om extra kracht te ontwikkelen kunnen technieken toegepast worden zoals supersets, negatieve herhalingen, dropsets, tot failure, als je niet meer kan de beweging in de sterkste positie nog voor een paar cm te herhalen (ben de naam vergeten van deze techniek) of nog andere technieken. Ik zou deze technieken alleen aanraden als je echt aan het maximum gewicht zit dat je aankan bij een oefening. Als je dus na 2-3 weken het gewicht niet meer kan verhogen dan is het aangeraden om deze technieken te gebruiken. Het kan ook zijn dat je lichaam gewoon te vermoeid wordt. Neem daarom telkens tussen de 6-10 weken een week pauze. Tijdens die pauze mag je wel nog cardio doen als je echt wilt. Maar absoluut geen krachttraining.
Het "ding" bij vrouwen is dat ze niet graag zwaar trainen. Meestal zit 90% van de vrouwen alleen op de cardiotoestellen en doen wat buikspieroefeningen en hoogstens nog een oefening voor hun poep. De 10% die tenminste nog de moed heeft om met losse gewichten te trainen of op toestellen voor krachttraining die durft niet voluit gaan omdat ze bang zijn teveel op een man te lijken die traint. Bij zware gewichten trek je al snel eens een raar gezicht of pers je de lippen op elkaar om het toch nog zo deftig mogelijk te laten lijken, dan komt daar nog eens bij dat je armen kunnen beginnen trillen en dat je aangekeken wordt door mannen uit bewondering voor je. Sommigen zullen denken dat je raar bent, anderen zullen denken dat je aandachtsgeil bent en dat je in de belangstelling wilt lopen en sommigen zullen hopelijk jouw voorbeeld volgen
Ik raad je aan om in het begin te gaan trainen op uren dat er weinig volk is in de gym. Je zal je veiliger voelen, minder aanbekeken en je zal harder kunnen/durven trainen dan op momenten dat de gym vol zit. Ook je concentratie is veeeel beter en dat zal je in het begin hard nodig hebben. Zeker als je oefeningen doet die je nog nooit gedaan hebt.
Een ander punt is dat je veel spierpijn zal hebben. Na een tijdje went dit en zal je iets minder spierpijn hebben. Je voeding kan je ook helpen om zo snel mogelijk te herstellen zodat de spierpijn iets sneller weggaat. Zeker als je ook cardio doet is het belangrijk dat je ALTIJD eerst de krachttraining doet en pas achter je training gaat fietsen of lopen. Als je achter de krachttraining nog cardio doet dan zit je lichaam al op weinig koolhydraten en zal je sneller vetten kunnen verbranden (als dat je doel is toch)
Een keerzijde van cardio is dat je krachttraining er iets minder effectief door wordt. Na een krachttraining heeft je lichaam juist veel voedsel nodig om te groeien. Je lichaam schreeuwt voor eiwitten. De inname van koolhydraten na cardio is absoluut niet goed tenzij je alleen voor conditie traint en niet om af te vallen. Een eiwitshake is dus optimaal. Als je cardio doet raad ik je aan een eiwitshake voor en na het trainen te nemen en in het eerste uur na de training niet te eten omdat je anders de vetten weer aanvult. Ben je on low budget neem dan een halve shake voor je training en een halve shake na je training. Als je geen whey eiwit wilt kopen vanwege te duur dan kan je nog altijd ander eiwitrijk voedsel eten. Doe dit zeker ook enkele uren voor je training omdat tijdens je training voldoende eiwit aanwezig moet zijn voor tijdens de cardio. Het is namelijk zo dat als je cardio doet er ook spierweefsel kan verbrand worden. En ik denk niet dat je te wachten zit op spierverlies.
voeding:
6-8 kleine maaltijden per dag eten, groenten, bananen, kiwi's of ander fruit, platte kaas, melk, water, kip, vis, brood, lees de voedingstickies voor meer informatie. Als je spiermassa wilt bijkomen zal je ook meer moeten eten dan normaal. 6-8 maaltijden lijkt veel maar dat is het niet. Het zijn vooral kleine maaltijden. In het begin zal het even wennen zijn en je lichaam zal er even moeite mee hebben. Dat was bij mij toch het geval. Maar het verhoogt je metabolisme = gratis vetverlies. Jawel u leest het goed: GRATIS

Je moet nu ook niet verwachten dat je zal afvallen door meer maaltijden te nemen per dag. Het zal nauwelijks of geen effect hebben maar alle beetjes helpen en het is gezonder.
kennis:
Alles wat ik nu vertel staat wel in 1 of andere sticky of topic op het forum dus het is belangrijk dat je leest. Als je mooi en sexy wil worden moet je er wat voor over hebben. Welke oefeningen moet ik doen? Hoe train ik mijn kontje en buikje het best? Hoe moet ik de oefeningen uitvoeren? (van die 10% van de vrouwen die toch nog iets of wat doet van krachttraining voert het grootste deel de oefeningen gewoon hilarisch slecht uit. Dan zie je meisjes die triceps dips doen op een toestel met een beweging van 5 cm op en neer

)
Veel lezen of topics openen met je vragen dus !! Maar dus eerst veel lezen.
supplementen:
de 3 basissuplementen zijn: multi vitamientjes, whey en creatine. Je moet natuurlijk zelf je budget bepalen wat je eraan wilt hangen. Alles wat je van supplementen neemt is een extra'tje als uitbreiding op je voeding of juist als hulpmiddel bij cardio zoals ik hierboven uitgelegd heb. Je hoeft zeker geen honderden supplementen te gaan kopen. Als je alle bovenstaande kennis toepast zal je al heel ver komen. Wil je toch het maximale uit je training en aangepaste levenswijze halen dan raad ik je een multi vitamine aan speciaal voor vrouwen zoals "now eve", als je whey koopt neem dan een isolate whey, geen concentrate. Als je creatine koopt neem dan absoluut geen monohydrate. Dit zuigt te veel water naar je spieren en dat wil je als vrouw NIET. Tevens vind ik het een vals resultaat weergeven. Eerst denk je dan dat je gespierder bent geworden en als je dan stopt met de creatine monohydraat dan wordt je weer kleiner. creatine monohydraat is wel de goedkoopste dus als je op budget loopt kan je het altijd natuurlijk.
multivitamines zorgen ervoor dat je de nodige vitamientjes binnenkrijgt per dag.
Whey zijn snelle eiwitten, zeer goed voor in de ochtend als je opstaat omdat je lichaam dan op weinig eiwitten zit en voor voor-en/of na de training.
Nogmaals: je voeding is zeer belangrijk dus maak dat je ook voldoende eiwitten haalt uit je voeding!!!!
creatine: zorgt ervoor dat voeding beter opgenomen wordt in de spieren en je zal er ook meer kracht van krijgen en van die toestanden.
aanrader: green bulge/magnitude
Als je goedkoop wil gaan koop dan uit amerika en bestel meteen veel. Ik wil de belgische/nederlandse economie niet beïnvloeden maar de shop op
Bodybuilding.com - The Future Of Bodybuilding! Huge Bodybuilding Site. rulleezz

Je hebt alles na 7-14 dagen bij je thuis (bij mij was het 8 dagen) je hebt ook enorme keuze uit enorm veel merken. En vele goede pruducten vindt je zelfs hier niet.
Vrouwentip van de week: zorg voor een goede borstondersteuning (vooral bij cardio)
bron:
Hangborsten door het joggen
Voor meer informatie: lees de stickies.