AndroidHealthClinic

Onderwijzers wijzen Darwin af

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Onderwijzers wijzen Darwin af
large_364920.jpg

Toekomstige onderwijzers in België zijn terughoudend als het gaat om het doceren van de evolutietheorie van Darwin. Ze verkiezen, uit religieuze overwegingen, door te geven dat de oorsprong van het universum en van de mensheid door een hogere macht geleid zijn.

Vooral toekomstige onderwijzers biologie die moslim zijn en stagiairs afkomstig uit Marokko zouden in dat geval zitten. Bepaalde schooldirecties en de bevoegde ministers in het zuiden van België, Christian Dupont en Marie-Dominique Simonet, zijn bezorgd over de evolutie. Ze benadrukken de rol van inspecteurs om na te gaan of de onderwijsprogramma's gevolgd worden.

Er is 138.000 euro uitgetrokken voor een studie naar de omvang van het fenomeen is een zestigtal scholen. De ULB zal de studie uitvoeren. (belga/tdb)
bron:hln
Op staande voet ontslaan zeg ik.

Oprotten met die religieuze bullshit, dat dit zelfs mogelijk zou zijn gaat men hoedje te boven.

Belachelijk dat dit volk lesgeeft. Idd ontslaan.

Te gek voor woorden inderdaad:eek2:

Ik dacht net te replyen dat het oud nieuws is en al lang gebeurd . Maar in België ?
Verbannen naar een onbewoond eiland.

Wat een corkey's..

:sad: wat triest

Godverdomhen.

IDioten.

Hoe kan je nu in ****snaam dergelijke bagger als Intelligent Design voor een klas willen verkondigen? Waar zit je dan met je achterlijke kop? ****aduck. Ik ben er zeker niet voor om dergelijke docenten per direct te ontslaan, ze hebben recht op hun pers. overtuigingen, ookal zijn die van het caliber 'diep dement'. (alhoewel ik ergens wel twijfel aan iemands vermogen, als ze de evolutietheorie niet als waar kunnen omarmen, stuk geestelijke armetierigheid)
Maar een school heeft een curriculum waar het zich aan dient te houden en de evolutietheorie is daar een zeer belangrijk onderdeel van imo. Die niet onderwijzen is kinderen een zeer belangrijk deel van hun ontwikkeling onthouden. Naast dat de evolutietheorie ons een verklaring geeft voor ons bestaan, is het, net als astronomie, een zeer duidelijke 'plaatsgever'. Achterlijke banaliteit als ID zou een zeer grote haak vormen die een fatsoenlijk wereldbeeld aan stukken trekt.

Misschien kan er nu nog een katholieke leraar de wetten van de fysica verwerpen? Er zitten namelijk hiaten in want mozes kon de zee in 2 splitsen!

Careface.

De vooroordelen over de Belgen worden maar weer mooi bevestigd.. iemand zei ooit.. als een vooroordeel steeds wordt bevestigt is het dan nog een vooroordeel?

En dan maar zeggen dat het een klein groepje is.. nee.. die moppen komen er niet voor niets..

:D:D:D:o

Nog een manier om de islam op te leggen, maar dan aan de jongeren.

tja ik zat op een vrij chr. school. daar werd het ook flink weggeschoven kan ik je zeggen.

Ha ha...ik ken ook zo'n meid net zo oud als ik....en die denk ook echt dat de wereld in 7 dagen gecreëerd is & daarna hebben Adam & Eva de hele wereld bij elkaar gedoet als het ware.
Echt zo ongeloofelijk onbegrijpelijk dom anno 2008.
Die mensen leven qua religie gewoon nog in de middeleeuwen maar wat doe je er aan.
Met mensen die zich in laten met religie willen gewoon in sprookjes geloven doe je niets aan.

• Topic Starter Topic Starter
De vooroordelen over de Belgen worden maar weer mooi bevestigd.. iemand zei ooit.. als een vooroordeel steeds wordt bevestigt is het dan nog een vooroordeel?

En dan maar zeggen dat het een klein groepje is.. nee.. die moppen komen er niet voor niets..

:D:D:D:o
Belgen? Ach ja tegenwoordig met de geweldige snel-Belg wet die we hier hebben kan elke r*tard in no time en free of charge een Belg worden. Maar goed het gaat dus voornamelijk over moslims, uit Marokko.

tja ik zat op een vrij chr. school. daar werd het ook flink weggeschoven kan ik je zeggen.
Ik heb er nooit wat over geleerd, zat ook op zo'n erg christelijke school. Wat een klote school was dat zeg, de nonnen liepen daar los door de gangen, die school was dus gebouwd vlak naast een klooster of zoiets. Zolang je gelovig was mocht je alles op je hoofd dragen wat je wilde maar droeg geen pet of een ander 'atheïstisch hoofddeksel' want dan kon je een namiddagje straf gaan uitzitten.

Terug
Naar boven