AndroidHealthClinic

Ongewenst gewichtsverlies

BerendV

Dutch Bodybuilder
Waardering
21
Lengte
1m84
Massa
91kg
Hey allemaal,

twee maanden geleden ben ik begonnen met cleanbulken. Ik heb mijn onderhoud uitgerekend met de harris benedict formule en de kath mcardle formule en daar het gemiddelde van genomen, hier 200 bij opgeteld en zo kwam ik op 3150 kcal uit.
Ik train drie keer per week en doe hiernaast nog twee keer voetbal, had mijn activiteitenfactor daarom op 1,55 ingeschat.
Nu woog ik me gister en ben ik niet aangekomen, zelfs 0.7 kg lichter dan toen ik begon ???
Nou is mijn vraag hoeveel hoger ik in kcal moet gaan nu, eerst maar eens 3500 proberen ofzo?

alvast bedankt!

dus je bent in 2 maanden tijd 0.7 afgevallen waar je eigenlijk had willen aankomen? Kan van alles zijn:

-heb je je gewogen op het zelfde moment en zijn de variabelen hetzelfde? (nam je toen bijv. creatine en nu niet? Heb je je destijds gewogen na een flink ontbijt en nu op een nuchtere maag?)
-Ben je actiever geweest dan je had ingeschat?
-bereken je je dagelijkse voedingsinname goed?

Ik zou het verhogen met 200 kcal per dag en kijken hoe je er over een week of twee voor staat. Het kan even duren voor je je juiste caloriebalans hebt gevonden hoor; niet iedereen zit in 1x goed.
Hoezo woog je jezelf pas voor het eerst na 2 maanden? Als je jezelf elke 2 weken weegt (of wekelijks) dan kan je al trends waarnemen en bij sturen indien nodig.

geen paniek, gewoon kcal ophogen en kijken wat er gebeurt, mits de variabelen hetzelfde zijn.

Overigens vin ik een bulk met +200 wel erg weinig. Niet omdat het niet kan, maar meer omdat een error0marge van 200 kcal per dag best waarschijnlijk is. Ik zou het moeilijk vinden om verschil waar te nemen met zo'n klein overschot.

Die factor is sowieso een schatting, om een beginpunt te hebben.
Activiteitsfactor dus bijstellen tot je aan je gewenste gewichttoename zit.

+ Wat hierboven wordt gezegd, vaker wegen om trends waar te nemen. Het kan zomaar zijn dat je een dagelijkse variatie van 0,5 kg hebt.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik had er even bij moeten zetten dat ik geen creatine gebruik en ik me allebei de keren op een lege maag na een bezoek aan het toilet heb gewogen. Ik weeg bijna alles dat ik eet en gebruik myfitnesspal om calorien bij te houden, dit is wel accuraat lijkt me toch?
Ik ga me wat vaker wegen en ga gelijk 200 kcal meer eten, kijken wat het oplevert.

dus je bent in 2 maanden tijd 0.7 afgevallen waar je eigenlijk had willen aankomen? Kan van alles zijn:

-heb je je gewogen op het zelfde moment en zijn de variabelen hetzelfde? (nam je toen bijv. creatine en nu niet? Heb je je destijds gewogen na een flink ontbijt en nu op een nuchtere maag?)
-Ben je actiever geweest dan je had ingeschat?
-bereken je je dagelijkse voedingsinname goed?

Ik zou het verhogen met 200 kcal per dag en kijken hoe je er over een week of twee voor staat. Het kan even duren voor je je juiste caloriebalans hebt gevonden hoor; niet iedereen zit in 1x goed.
Hoezo woog je jezelf pas voor het eerst na 2 maanden? Als je jezelf elke 2 weken weegt (of wekelijks) dan kan je al trends waarnemen en bij sturen indien nodig.

geen paniek, gewoon kcal ophogen en kijken wat er gebeurt, mits de variabelen hetzelfde zijn.

Overigens vin ik een bulk met +200 wel erg weinig. Niet omdat het niet kan, maar meer omdat een error0marge van 200 kcal per dag best waarschijnlijk is. Ik zou het moeilijk vinden om verschil waar te nemen met zo'n klein overschot.

Ik heb hetzelfde probleem als TS, maar ik neem wel creatine, kan het dan te maken hebben met vochtverlies?

Die factor is sowieso een schatting, om een beginpunt te hebben.
Activiteitsfactor dus bijstellen tot je aan je gewenste gewichttoename zit.

+ Wat hierboven wordt gezegd, vaker wegen om trends waar te nemen. Het kan zomaar zijn dat je een dagelijkse variatie van 0,5 kg hebt.

dit. Zelf zit ik volgens die berekening op iets van 2739, maar kom nog niet aan met 3050. Gewoon ff zoeken dus;)

Terug
Naar boven